Komplet mid-end gamer ?

SharkGaming d.  23. november. 2015, skrevet af Capewak
Vist: 4912 gange.

Capewak
 
Bruger
Tilføjet:
23-11-2015 16:26:11
Svar/Indlæg:
12/3
Sagen er jeg ikke hartid til selvbyg denne gang. Min nuværende PC (se profil) stønner bare jeg køre witcher 1 på lave settings. Det re også en 4 år gammel Pc (selvbyg) og den har bare været 100% stabil. Har førhen købt færdigbyggede Pc'ere men ingen har været så stabil som min nuværende. Men der er udtjen og jeg har opgivet at opgradere den - i hvert fald lige nu.

Så så jeg denne test: http://hwt.dk/Test/24021/White...

Det så interessant ud. Jeg har hverken børnefingre eller falkeblik, så jeg er ikke meget krævende, men der skal være plads til at den ikke går helt amok med høj temperatur og støj. Det kosmetiske er ikke kritisk men det gør heller ikke noget at den ser godt ud :p

Nå, men jeg tjekkede jeg lige Sharks hjemmeside mht den model og der er selvfølgelig et par ændringer:

http://sharkgaming.dk/gamer-co...

1. Jeg er ikke en IT ørn (og OC'er ikke) men det foresvæver mig at den I5 skylake cpu er lidt over målet ?
2. hvad med PSU'en ? den kunne jeg ikke finde noget om - er den ok på den rigtige side ?
3. Er der noget problem i at genbruge et gammelt DVD drev ?
4. Alternative anbefalinger på færdigbygget "mid-end" gamer der alligevel kan "ret meget" modtages med tak

Min skærm er billig og ok med mine øjne, men jeg ved godt det er en billig gamer løsning.

Mus og tastatur genbruges - begge er imo glimrende
Sharkgaming
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2015 16:32:50
Svar/Indlæg:
54/3
Et kort råd, har du pengene nu så kig ud på fredag :)

FSP producerer noget der ligner 25% af alle strømforsyningerne du finder i butikkerne i DK, de producerer for både Corsair, Cooler Master, EVGA og mange flere! Vi har bare købt dem direkte med vores eget klistermærke på og sparet nogle penge.

Der er ikke plads til et dvd drev i denne maskine, du skal have et eksternt.

I5 skylake er lidt højt ja, meen du bliver glad for de 4 kerner frem for 2 og de er faktisk ret billige de her cpu'er. Det er ikke her prisforskellen ligger.

Spørg endeligt hvis der er andet!


Capewak
 
Bruger
Tilføjet:
23-11-2015 17:58:47
Svar/Indlæg:
12/3
Det med DVD'en havde jeg ikke lige fanget Haj-m8, men jeg undrede mig lidt over at " White" kunne opgraderes med et eksternt drev uden at internt dvd-drev var nævnt med et ord. Det er da lidt usædvanligt ?

Det lyder da spændende med fredag, men jeg håber på der lige kommer et par kommentarer mere fra hwt brugere.


gram04
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2015 18:11:22
Svar/Indlæg:
34/0
Hej.
Synes et gtx 960 er for lidt i en computer til 9200 kr

Synes man får en del mere for pengene i denne computer.
http://topdata.dk/product.asp?...

Husk dog at opgradere SSD'en til en samsung.



Sakkura
 
Bruger
Tilføjet:
23-11-2015 18:29:37
Svar/Indlæg:
102/0
Mht. strømforsyningen, så laver FSP alt fra billigt skrammel til dyrere enheder af rigtig god kvalitet.

I dette tilfælde har Shark Gaming valgt billigt skrammel. Strømforsyningen har to 12V rails der kun kan levere 384W, hvilket er for lidt for en 500W strømforsyning. Det ville passe bedre til en 400W strømforsyning, eller til nøds 430W.


Sharkgaming
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2015 21:35:44
Svar/Indlæg:
54/3
#4

Rettelse, jeg fandet fejlen til hvorfor du får forkerte oplysninger. Der er indsat forkert på produktet. Det rette produkt er denne psu:
http://www.fsplifestyle.com/pr... #

Singlerail

Og en del over kvaliteten man kan kalde skrammel. Det er i den billige ende, men ud af omkring 5000 solgte enheder har vi under 0,5% RMA rate over 2 år. Alle andre mærker vi har været igennem, også op i midend har haft 1% eller mere.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sharkgaming d. 23-11-2015 21:40:56.


Sharkgaming
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2015 21:36:54
Svar/Indlæg:
54/3
#2

:) Der er efterhånden flere og flere kabinetter uden mulighed for at smide et dvd drev i maskinen. Windows kommer også idag på USB og ikke som DVD længere.

Tror efterhånden det er 3+ år siden jeg selv har haft en disk i hånden, men selvfølgeligt er der nogle der stadig bruger det ofte og derfor findes de eksterne drev


Sharkgaming
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2015 21:38:25
Svar/Indlæg:
54/3
#3

Det er at sammenligne pærer og bananer :)

White shark handler i stor stil også om design og der betales altså her for en del komponenter som sagtens kunne nedgraderes eller fjernes, men så ville designet ikke holde.

Igen, mit råd er kig til Black Friday. Her vil jeg love at du finder tilbud som slår alt du ser på lige nu.


Capewak
 
Bruger
Tilføjet:
24-11-2015 14:49:19
Svar/Indlæg:
12/3
Tak for svar og kommentarer. Tænkte jeg lige ville samle op på lidt af hvert.

1. Som sagt normalt samler jeg Pc'er selv når bare der er tid og jeg har det rigtige setup. Som IT lægmand er jeg helt afhængig af andre hvad komponentvalg angår. Den eneste grund til at jeg kiggede på shark var testen som HWT/Renissen2 begik i August måned (se link i op).

2. Jeg var lige inde og se på Sharks hjemmeside og White Shark Pc i dag er jo ikke helt den samme, som den der blev testet og prisen er også gået ned med 2100 kr.

3. GPU'en er ændret fra fra en gtx 980 4gd5 ocv1 til nu en gtx 960 2gd5 oc. Det er vist en væsentlig forskel.

4. PSU: er også ændret og Sharkgaming anfører her at det skal være fsp 500 hyper. Det eneste jeg kan finde på den er et Fransk site (http://www.cowcotland.com/arti... ) som klager lidt over prisen og lidt over støjen - ellers godkender de den sådan da - som jeg lige kan læse det med mit ufuldendte franske. Om dimensionering er i orden ved jeg ikke, men det skal Sharkgaming trods alt vide og stå inde for.

5. Har også set mig lidt omkring mht de forskellige aktører. Både Topdata, mm-vision og komplett ser gode ud og de har jo alle været på markedet i +5 år - herunder sharkgaming. når det kommer til vurderinger - i fora og på Trustpilot er det svært at danne sig en klar mening og det bliver hurtigt nærmest en religionskrig: og det kommer der sjældent noget ud af. Men jeg tror ikke de firmaer overlever længe, hvis de gentagne gange leverer pc systemer med komponenter der brænder sammen. Dertil er konkurrencen vist for hård ? Afgørende for mig er/var at HWT har set på sagen og taler pænt om White Shark PC'en. Jeg kunne ligeså godt have set på andre.

6. Min største bekymring for færdige Pc'ere er den samme som Kampagne Cykler: de er billige og der er altid flere komponenter som er regulært elendige. To uger i udevejr og de skramler, knirker og kører som en havelåge. Så dem køber jeg aldrig thi jeg er helårscyklist/motionist gennem 20-30 år, og jeg ved præcis hvad der skal til på det felt, men det gør jeg ikke her på samme måde :)

7. Så Sharkgaming vil gerne have jeg sidder foran Pc'en torsdag over midnat for at samle et godt tilbud op på Sørøver fredag ? skulle lige finde ud af hvad det var du mente :p Det gør jeg - men jeg håber også på flere gode råd fra hwt brugerne.

Lang snak - god dag til alle der læste så langt :)



cyph3r_smurf
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2015 15:08:38
Svar/Indlæg:
825/30
#8

:) Lyder rigtigt fornuftigt.

Tror Shark Gaming helst vil at du køber idag til fuld pris, meen et venligt råd ville være at du venter til Fredag. Tilbudskataloget kommer ud idag, så kan du se om der er noget du vil vente på.

Der er flere computere til under kost pris, med besparelser på over 2000kr


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
24-11-2015 15:22:25
Svar/Indlæg:
3661/82
til gaming er den shark gamming absolut forkert skruet sammen. 9200 kr og du far et graffikort der hoere til i en 5-6 kr maskiner

du burde mindst have et 970 i det prisleje at der vaelges en quad core cpu fremfor en billigere dual core med ht sammen med et saa langsomt gfxkort viser en total mangel for korekt budgettering af indmaden mht til spil performance.

Der har lige vaeret et tidlige build traad paa hwt hvor prisen og lige var omkrign 10k og jeg vil sige igen at du burde kigge paa omkring et gtx980 eller R3 390 absolut minimum et 970 i den prisklasse for et system.



Som SG selv siger saa ja den ser nice ud og du maa helt selv vaelge om du vil have en PC der se nice ud eller en der er god til at spille paa.
Men hvis du prioere det sidste er det absolut ikke et system jeg vil anbefale.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 24-11-2015 15:28:48.


gram04
 
Overclocker
Tilføjet:
24-11-2015 15:31:12
Svar/Indlæg:
34/0
#7

Du har ret, det er svært at sammenligne, men man skal gå rigtigt meget op i design, for at købe en "gamer" computer til 9199 kr, med et 960.

Synes der er flere ting der ikke rigtigt giver mening i det build, men det kan jo være det er valgt for kometiske grunde. Ser ikke rigtigt nogen grund til at vælge et Z170 bundkort til den processor, eller en vandkøler til et system der ikke skal overclockes. Men du har ret, hvis du går op i at dit system skal se smart ud, med vandkøling, sleeved kables, LED lys osv, så er det sikkert en okay computer. Du får bare ikke mange FPS for pengene i den.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
24-11-2015 16:08:55
Svar/Indlæg:
3661/82
#11
der er ultra mange ting der ikke giver mening i den opsaetning mht til spil performance ( bemark der tales om spil performance)

2500kr brugt paa cpu+bundkort ( iht edbpriser)
men kun 1500kr bruges paa gpu

der skulle netm have skaret 500kr fra pa bund kort og cpu og istedet smides paa gpu og opgrader til et 970gtx

deer er absolut

meget grim tommelfinger regels. cpu + bundkort skal give ca det samme som din gpu i pris.
din cpu skal absolut ikke koster det sammm som din gpu da cpu bruger utroligt i spil performance

jeg tror der er lige foer en pentium g3258 hadve varet et bedre koeb og saa bruge de sparede penge paa gpu


der er saa uftattelieg mange andre ting der brude vare skaaret ned, end at drossle ned til et 960 med 2gb ram hvis vi taler om spil ydelse.


man skal huske paa at lige fraa fodeslen blev 960's performance vurderet til noget skuffendend og absolut ikke pris/perfomrance som vi saa med den tidliger 970'er
perfomance hoppet fra 960 til 970 er stoerre end pris hoppet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 24-11-2015 16:13:27.


Capewak
 
Bruger
Tilføjet:
24-11-2015 16:34:08
Svar/Indlæg:
12/3
Da HWT testede dette setup var det jo et gfx 980 4GDA på GPU siden. Det kunne jo være en smutter i farten :p

Hm hm - øv, ingen hurtige løsninger :p

Jeg holder mig i ro mindst til fredag.


Sharkgaming
 
Overclocker
Tilføjet:
24-11-2015 16:54:26
Svar/Indlæg:
54/3
#12
Der var en årsag til at vi sendte den til anmeldelse med et GTX 980. Det er dog en maskine som mange køber pga. design og her kunne vi ikke bare lige skære xxx ned på cpu, mb, ram, cable sleeves osv.

Ringer du ind og fortæller at du gamer de nyeste FPS spil, vil vi naturligvis sammensætte den med et større grafikkort. Det er lige netop årsagen til at de kan konfigureres :)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
24-11-2015 19:50:51
Svar/Indlæg:
3661/82
#17 helt enig der kunne vare tale om et link smut. det er saa tydeligvis ikke aarsange da vi i E14 kan se at det er med en aarsag der blev reveiwet med et 980'er

derudover er det intet i navne eller model nummer som indikeret en forske paa de to hvidt forskellige produkter hvilket igen tyder paa en bait-and-switch taktik

#14
det er komplet irrelevant hvorfor det blev til et 980 i reveiwet.
at du i en maskine med en 960'er henviser til et reveiw af maskine og som pludeselige indeholder et 980 og faar en score som slet ikke har noget at goere med produkt du saelger og henfore til testen er intet andet en rent marketings fuskerie og jeg er sikker paa at du nok skal faa samme at vide fra forbruger styrrelsen.

Der er intet der undskylder at du reklamer med en 980'ers score paa et produkt med en 960'er, det er forkert.


Sharkgaming
 
Overclocker
Tilføjet:
24-11-2015 20:05:38
Svar/Indlæg:
54/3
#15
øhhh, du ved godt hvad konfigurerbare produkter er ikke?

Vores konfigurationer er opbygget så du vælger et "base" produkt og tilpasser den til det som passer til dine behov. Lige netop dette tilbyder vi også alle der laver et review, og vil ofte anbefale at opgradere grafikkortet da det er her den helt store forskel ligger i ydelsen når det kommer til spil.

Det må da være virkeligt godt visende, at vi lige netop tilbyder at de kan tilpasse maskinen, på samme vilkår som enduseren så de får en maskine der er tilpasset lige netop deres målgruppe.

Det står flere gange nævnt i anmeldelsen og prisen er tilpasset. Så kan desværre ikke helt følge dig i hvor vi skulle fuske med dette.

Vil mene at der er stor forskel på når du læser en anmeldelse af et konfigurerbart produkt og når du ikke gør. Og mener faktisk at der i lige netop dette review er gjort ret godt opmærksom på det, hvis du vel at mærke læser det hele igennem.


Capewak
 
Bruger
Tilføjet:
25-11-2015 10:40:09
Svar/Indlæg:
12/3
bemærkninger fra #11 og #12 fik mig til at se på #11's oprindelige "se-her-forslag" fra topdata.

Jeg har spurgt dem om detaljer for CPU køling for det ser jeg ikke et ord om men der har travlt. Men det build --altså dette: http://topdata.dk/product.asp?... møder lidt mere de kriterier Sven bringer på banen. Det er tydeligt at topdata har brug for at skifte lageret ud og det kan være godt nok til mig.

Og altså når man nu er ude på mit skråplan 🤡 (som hardcore cykelmotionist hilste jeg heller ikke på de cyklister der kører med skærm :))) så er Ultimatestrix til 9k kr med en sdd + evt hdd lager opgradering måske et ok build ?


Capewak
 
Bruger
Tilføjet:
26-11-2015 12:12:46
Svar/Indlæg:
12/3
Jeg har kigget lidt mere på denne:

http://topdata.dk/product-conf...

som angiveligt er sat 3000 ned i pris til 8500 kr.

opgraderinger:
1. CM hyper tx3 cpu køler til 100 kr. ekstra skulle være ok, da jeg ikke OC'er.
2. 500 GB samsung ssd 850 evo +900 kr) vil normalt dække mit lagerbehov.

Naturligvis betaler jeg for præ-build men en væsentlig forbedring ift hvad jeg har (se profil) og jeg slipper for at bygge selv. Komponenterne synes jeg ser gode ud (psu, kabinet cpu og gpu).

Vil være glad for et par en bedømmelser af buildet rent teknisk og gerne pris ift at det er en præ build Pc. Med mine forbedringer står den så til i alt 9500 kr excl OS.


Capewak
 
Bruger
Tilføjet:
27-11-2015 12:59:39
Svar/Indlæg:
12/3
Havde faktisk ikke lige tænkt mere over at kategorien her er "shark gaming".

Beklager hvis jeg har brudt en regel.