Dilemma.

Hyggehjørnet d.  23. november. 2015, skrevet af lx2
Vist: 1206 gange.

lx2
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2015 10:13:48
Svar/Indlæg:
105/28
Hej alle.
Jeg er i et dilemma som jeg gerne vil høre jeres mening om.
D.13/11 indrykkede jeg en vurdering /salgs tråd som jeg linker til her:
http://hwt.dk/Marked/354853/Vu...
En bruger skrev til mig i en PM & spurgte om jeg havde haft problemer med kortet i Win 7 & 8/8.1.
Mit svar var, at det havde jeg ikke. Jeg fortalte brugeren, at jeg havde Win. 8.1 & ville opgradere til Win. 10.
Da jeg havde lagt 10 ind gik kortet ned & jeg måtte starte forfra med, at installere Win. 7 Ultimate 64. Der var ingen problemer med kortet hele den dag hvor Win. 7 Ultimate 64 stod & opdaterede, men da jeg så op havde opdateret til Win 10 igen gik kortet ned. Efter et par dage fik jeg ryddet op & satte kortet til vurdering/salg & skrev i tråden, at jeg solgte kortet som defekt. Grunden til det var, at jeg ikke var sikker på om det var dødt eller "bare" dødt i Win 10.
Nu kommer mit dilemma: Køberen vil nu, at jeg lader handlen gå tilbage da kortet er defekt.
Køber siger/skriver, at han havde spurgt til, om kortet kørte/virkede i Win 7 & 8/8.1. Det svarede jeg i overensstemmelse med sandheden, at det gjorde det. Køber skriver i en PM til mig, at han ikke vil give for meget for kortet da, "stoppet driver ofte betyder ustabile clocks, defekt kort eller driver" dette tydeligt gøre for mig, at køber ved der kan være tale om et defekt kort.
Så det jeg gerne vil have jeres menig om er: Skal handlen gå tilbage fordi køber ikke vil betale for en kort som jeg har solgt som defekt ikke virker?
Hilsen LX2.
Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2015 10:26:36
Svar/Indlæg:
833/98
Du har gjort klart opmærksom på at du sælger det som Defekt, så jeg syntes virkelig ikke du skal give pengene igen. Han vidste han løb en chance ved at købe det


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
23-11-2015 10:34:29
Svar/Indlæg:
5363/442
Når han ligefrem skriver: "at han ikke vil give for meget for kortet da, "stoppet driver ofte betyder ustabile clocks, defekt kort eller driver""

Så burde han vide at det er en chance at tage..


Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2015 10:57:08
Svar/Indlæg:
1321/45
Medmindre at han kan dokumentere, at du har påstået andet end dét du skriver her OG i salgsannoncen, kan han ikke kræve købet annuleret. Hverken på juridisk ELLER moralsk grundlag.

At han overhovedet forsøger er dårlig stil, imo.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2015 11:00:32
Svar/Indlæg:
3385/80
Du skriver klart og tydeligt: "Pga. dette sælger jeg kortet som defekt."

Så køber har købt det velvidende at kortet måske er defekt, og har derfor intet at komme efter.

Behold du bare dine penge 🙂


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-11-2015 11:04:23
Svar/Indlæg:
2826/100
Holder med de andre her.

Der er altid 2 sider af en sag, men da salgstråden ret tydeligt skrives at det sælges som defekt, så er der vel ikke så meget at være i tvivl om.

Jeg vil ikke mene at du skal betale ham noget tilbage.


Promoe
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2015 11:23:37
Svar/Indlæg:
504/34
Holder helt klart også med de andre ...
Du har solgt et kort som defekt, han tog en chance, og tabte ..


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2015 11:25:24
Svar/Indlæg:
7765/230
Den er vel ikke så svær... "Pga. dette sælger jeg kortet som defekt." betyder jo kort og godt at kortet måske skal direkte i skraldespanden... :yes:
Vælger man alligevel at købe, har man også sagt Ja til denne mulighed.. imo


lx2
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2015 11:31:51
Svar/Indlæg:
105/28
Jeg er også selv af den menig, at jeg har gjort opmærksom på det måske ikke virker.
Grunden til denne tråd er mange PM´er som lyder: "Hvad vil du gøre ved det?" eller "jeg har købt et kort der skulle virke i andre systemer end Win 10" osv.
De beskeder gjorde mig usikker, selvom jeg godt ved jeg skrev, sælges som defekt.
I der har skrevet skal have tak for I gad give jeres mening til kende.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
23-11-2015 11:36:14
Svar/Indlæg:
4741/1690
Du er i mine øjne, i din gode ret til ikke at lade den handlen gå tilbage, du har jo solgt kortet "som defekt" - og køber tog en chance.

Hvis kortet havde virket perfekt, tror du så han havde skrevet til dig og sagt han gerne ville betale lidt mere for det, da det ikke fejlede noget 😀 - blot min point..

Han tog en chance som ikke faldt ud til hans fordel.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2015 13:26:01
Svar/Indlæg:
3385/80
#9 Præcis, det er en chance man tager. Jeg har selv for kort tid siden solgt et grafikkort med netop som udgangspunkt - altså at det er defekt. Der fik køber dog fuldt liv i det, så var heldig at gøre en rigtig god handel :)


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
23-11-2015 15:15:19
Svar/Indlæg:
4741/1690
#10

Ja, nogle gange kan en tur i ovnen gøre underværker:)


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2015 15:23:27
Svar/Indlæg:
3385/80
#11 Var faktisk tidligere ejer, før mig, der havde glemt at sætte nogle heatpads på RAMne. Så det var vidst et relativt nemt fix, jeg havde bare ikke tiden til at skulle fejlfinde.


Jegergrim
 
Superbruger
Tilføjet:
24-11-2015 20:10:01
Svar/Indlæg:
23/2
Hej,
Jeg er køber, og får konstateret at kortet virker i Winddows 7, og sælger fortæller mig selv at kortet fungerer på Windows 7 på dagen, inden at den bliver afsent - og det er klart også reflekteret på prisen af et "defekt" kort til 650.

Hvis kortet virker for vedkommende på afsendelses dagen, og er defekt i alle mine 3 setups i boot /m formatering, er muligheden 1) fejl beskrivelse af sælger Eller skade under transport. Jeg kan ellers ikke se hvordan ellers et kort IKKE skal kunne boote fra den ene dag til den anden.

Udover ankom kortet i en papir kasse IKKE en papkasse, hvor GTX 590 har været presset nederst i bunden og mærkerne på den antistatiske pose kan ses.

Havde jeg købt et direkte 100% defekt kort, ville jeg have betalt for et defekt kort - altså imellem 50-200kr, hvilket er meget standard alt efter kort.

Beskrivelse og varer matcher ikke i dette tilfælde.

Rediger: komma


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Jegergrim d. 24-11-2015 20:14:16.


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2015 21:39:22
Svar/Indlæg:
833/98
Der står da direkte i annoncen det sælges som defekt, halvt helt det er lige godt, men defekt... Længere er den vel ikke.


Jegergrim
 
Superbruger
Tilføjet:
24-11-2015 22:05:23
Svar/Indlæg:
23/2
Selv en defekt vare sælges, som beskrevet og prisen sættes ligeledes efter dette.

At kortet beskrives at kunne boote ,samt booter dagen inden jeg modtager det, samt at man får at vide kortet virker i Windows 7 har en indflydelse på hvad man byder og forventer af et køb. Når kortet ikke engang kan boote - altså komplet defekt, og er derfor ikke i overensstemmelse med salg baseret på beskrivelse. Dette er på ingen måder irrelevant.

Får jeg direkte at vide kortet ikke er funktionelt, så har jeg selvfølgelig heller ingen interesse i at betale 650kr.

Betaler jeg for X, så forventes også at X minimum er opfyldt.
Havde kortet været I stand til boote Windows 7, men stadig ubrugeligt, ville dette ikke have været et problem.

Enten er jeg blevet vild ledt til at betale over - eller også har der været forvoldt skade på kortet i fragt, hvilket er grundet dårligt indpakning.