SSD/HDD død?

HDD/SSD/RAM d.  03. november. 2015, skrevet af Pelinox
Vist: 1692 gange.

Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
03-11-2015 23:21:25
Svar/Indlæg:
949/9
Vil lige høre andres mening.

For en uges tid siden fik jeg BSOD under opstart så snart den kom forbi BIOS og prøvede at indlæse Windows. Logoet kom frem lige 1-2 sekunder, hvorefter den crashede og genstartede. Nåede aldrig at se fejlkoden.

Men, jeg åbnede kabinettet og prøvede igen, nu virkede det pludseligt(?)

Jeg hentede straks CrystalDiskInfo, som desværre viste min OCZ Vertex 4 på 0%.

Jeg kontakede herefter OCZ som bad mig opdatere firmware på SSD'en. Det gjorde jeg, og den røg op på 97%

Så tænkte jeg at problemet var løst, da det lod til at virke fint.

En uge senere(for 2 dage siden), skete det så igen. Jeg åbnede så på ny kabinettet og rykkede lidt på SATA kabler og SSD, hvorefter det virkede igen. Jeg tog kontakt til OCZ igen, som oprettede en RMA sag, og de afventer nu min SSD, som jeg havde planlagt at sende i morgen.

Nu sad jeg så lige og undrede mig lidt over nogle andre problemer, såsom hvis jeg åbner min billede mappe og scroller hurtigt gennem billederne, indlæses de virklig langsomt. Men disse filer ligger på min 1TB Seagate HDD.

HDD'en ligger på 100%, men kørte så en CrystalDiskMark, og fandt dens læsehastighed vanvittig lav.




Ikke just et prangende resultat. Jeg tænker derfor, om problemet kan være HDD'en?

Beklager for den lange smøre 🙂
Renissen2
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-11-2015 00:47:33
Svar/Indlæg:
2045/273
Tja den ser unægtelig noget sløj ud den harddisk.

Den burde nok mere ligne dette fra en af mine harddiske.




Prøv en anden port eller et andet SATA kabel.


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
04-11-2015 12:10:44
Svar/Indlæg:
949/9
#1 Ja, kiggede lidt omkring på nettet og det var nok omkring de hastigheder den skulle have..

Jeg klonede lige min OCZ til en anden SSD og bootede fra den her i morges - ganske vist, endnu en BSOD.. 😕

Så jeg må nok konkludere at det er HDD'en der forårsager problemet. Jeg har lige skiftet kabler og porte på alle mine diske, men den HDD er vidst bare langsom.


:no:


Renissen2
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-11-2015 13:10:36
Svar/Indlæg:
2045/273
#2
Ja det ser underligt ud for tilgæld er skrive hastigheden fantastisk. Så ja den er nok ret tæt på helt død.

Hvordan ser det ud med de andre Harddiske (hvis du har flere)?.



Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
04-11-2015 13:41:06
Svar/Indlæg:
949/9
#3 Jep. Jeg skrev lige med ham fra OCZ som mente, at der måske var kommet nogle MBR filer over på HDD'en hvis den var sat til da jeg i sin tid installerede Windows. Det er så længe siden, så det husker jeg simpelthen ikke om det var tilfældet. Men ikke umuligt 😛

Han forslog også jeg tog HDD'en fra for at se om der kom BSOD, men nogle gange starter den - andre gange gør den ikke. Regner dog med at tage HDD'en fra i aften og tænde for den i morgen, da den ofte laver BSOD første gange jeg tænder den dagen efter.

Mine andre diske ser fine ud ift. hastigheder.





Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pelinox d. 04-11-2015 13:41:27.


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
05-11-2015 14:07:59
Svar/Indlæg:
949/9
Nå, vil da lige tilføje at det var min HDD der skabte problemer. Startede uden BSOD i dag da den var koblet fra, lukkede så computeren og sat den til, BSOD.. :no:


Renissen2
 
Senior Skribent
Tilføjet:
05-11-2015 14:10:53
Svar/Indlæg:
2045/273
Ok fint nok at du fandt fejlen. 🙂