Fejlslået firmware opgradering af sony tv.

Diverse d.  30. oktober. 2015, skrevet af Bossmann_dk
Vist: 1691 gange.

Bossmann_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
30-10-2015 18:41:06
Svar/Indlæg:
463/25
Hej Hwt.

Mit lidt ældre sony tv KDL-40v5500 kom og spurgte om opdatering og har gjort det før med alle de forskellige tv gennem tiden.
Læste tutten 100 inden jeg begyndte og valgte at bruge usb til det. Tv godkendte opdaten og begyndte, men efter 2 min kom der sort skærm og led indikatoren stod stille i stedet for at blinke og synes det så mærkeligt ud, lod det stå i 3 timer og håbede det bedste, men opdaten var åbenbart slået fejl og resulterede i den sorte skærm ☹
Nu er tv uden billede og deslige, men tænder på led og kan høre det klikker, reagerer også på remote.
Har prøvet alle de krumspring jeg har kunnet google mig til bla.

1 tage fra strøm længere tid, no go.
2 prøver at komme i rep mode, disp+5+vol up+power.
3 force flash, pil op, strøm til og holde power inde til led skulle skifte farve, men kan ikke få det til at virke.

På fora jeg har besøgt, skriver de at sony et kendt for dårlig flashing som jeg selvfølgelig først læste da jeg stod med problemet. Og derinde skriver de at kun et besøg fra reparatør kan fixe det, men er vist overkill til det gamle tv.

Summa sumarum, er den en som har en god ide der ikke koster alverden, har kigget på at skifte ipboard og lignende, men koster noget mere en tv er værd.

//Boss out