AMD lover dobbelt ydelse per watt i Artic Island GPU

Litteratur d.  19. oktober. 2015, skrevet af neemos
Vist: 3929 gange.

neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
19-10-2015 22:47:29
Svar/Indlæg:
1129/307
AMD er ude og love dobbelt så stor ydelse per watt i Artic Island som i Fiji

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
19-10-2015 23:01:18
Svar/Indlæg:
3661/82
jeg oensker dem alt held og lykke. og krydser fingre for det. men efter rage fury x lidt fesent ydelse/pris saa holder jeg ikke vejret


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2015 01:57:29
Svar/Indlæg:
4337/121
Jeg gætter på at ydelsen så bare bliver endnu mere elendig og watt forbruget meget mindre 🙂

Ej jeg håbe de snart kommer ind i kampen så priserne kan falde lidt på AMD og Nvidia


Hr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2015 07:26:51
Svar/Indlæg:
1363/125
Mon det lykkes denne gang. :D


Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
20-10-2015 10:33:37
Svar/Indlæg:
709/10
Jeg tror ikke at prisen på highend GFX falder igen, så vi kan godt vænne os til priser på 5000 plus.

Fury er egentlig ikke er dårligt kort, men det er første generation, og indtil nu, så har igen kunne ramme spot-on med den allerførste.

Er man ikke udefter det bedste og ikke vil betale premium for produktet, jamen så er der da alle muligheder for billigere kort, men du får så bare ikke det bedste af det bedste. ny teknologi koster penge og udvikle, og de penge skal da helst hjem igen. Ellers har man da ingen forretning alligevel,selvom highend delen jo ikke udgør ret stor del, af det samle salg af GFX.

Vil du ikke betale prisen, jamen så lad vær, det er der jo andre, som gerne vil.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2015 12:47:37
Svar/Indlæg:
2897/83
Det eneste problem med Fury X er at 980Ti er bedre.

Nu har man jo også kørt med 28nm i mange flere år end oprindeligt tænkt, så det komme ned på 14/16nm finFET vil give en en markant forbedring i ydelse/watt. Og at gå fra en GPU på 8.9 milliarder transistorer til en på 18 og øge båndbredden til rammen til 1TB/s lyder jo som en markant forøgelse i ydelse.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 20-10-2015 12:51:55.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
20-10-2015 16:36:50
Svar/Indlæg:
3661/82
#4
jeg ved ikke om du taler om fury eller reelt mener fury X men fury X er ikke et darlig kort kraever en forklaring,

Daarliger ydeven. samme pris. stoejende vandpumpe problemer.

Reelt falder det jo ned til ydelse/krone (om ydelse saa er fps eller stoejsvaghed eller energi effektivt eller hvilken feature men finder vigtigt)) og her fik fury X ikke sejren.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2015 20:28:49
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg er mentalt gået over til amd.
Har i læst specs på deres 2016 roadmaps?
16 Core med ht apu cpu gpu og dx12. I særklasse.
Amd afslørede på forrige messe at de satser alt på gaming nu,
K12 og Zen architecture.

Min næste pc bliver en bærbar amd med ansigtsgenkendelse 😎
Ellers skal Nvidia hiver et eller andet genialt op ad hatten inden så længe...
Jeg får 8mio i score i 3dmarks featuretest i dx12 og 1mio i DX11.
Så jeg synes at vi her på forummet skal begynde at kigge fremad på dx12. ❤



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mathis77 d. 26-10-2015 20:29:32.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2015 22:13:09
Svar/Indlæg:
4337/121
Ansigts genkendelse kan stort set All computere der har tilsluttet et kamera 😉

Lad os nu se hvor godt de kommer til at yde i sidste ende og hvad nvidia trækker op af hatten 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af EasterKanin d. 26-10-2015 22:14:57.


Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
27-10-2015 09:46:47
Svar/Indlæg:
709/10
#6
Det var egentlig "bare" Fury jeg nævnte da jeg ser den, som den bedste af alle 3 med HBM ram teknologi.

Som jeg osse nævnte, så ramte AMD ikke et homerun med nogen af dem, men de fik indført ny teknologi hvilket Nvidia aldrig ville have gjort af sig selv før om mange år.
Tag lige i mente, at dette er allerførste gang, at der er sket sådan en omvæltning indenfor GFX i rigtig mange år, og intet af den udvikling som sker nu er nogensinde er kommet fra Nvidia, de får bare lov til at ride med på bølgen.
Mig bekendt, så er der ingen af begge producenter, som har ramt rigtigt allerførste gang, de har lanceret ny teknologi indenfor GFX, det sker altid i 2den generation.

Jeg er så personlig af den mening, at highend ikke er for alle, af forskellige grunde.

1. Nogle vil ikke betale prisen

2. Det skal slet ikke være tilgængelig for alle, netop fordi prisforskellen skal være der, ellers er der ingen ide' i highend.

3. Den skal komme i relative små enheder, så man kan holde prisen oppe og tjene penge, ellers er der heller ingen ide' i det.

4. Highend GFX har aldrig holdt ret stor del(5-7-8%), af det samlede GFX marked, og forhåbentlig bliver det ved med at være sådan med en høj købspris.

5. Du nævner strømforbrug, altså sidder man med et rimeligt system, så er det nok ikke strømforbruget, som er allermest i tankerne.
Jeg ved fra migselv at jeg er komplet skide ligeglad hvad det koster og køre mit system, uanset og jeg er hjemme eller ikke, det kører næsten 24/7/365 ufbrudt, jeg betaler nemlig mit strømforbrug selv.

Jeg bygger i snit 3-4 nye maskiner om året, eller hver gang der kommer en opgradering(CPU).
Om det kan betale sig, er egentlig slet ikke tanken, det gamle er bare yesterdays news, og ikke det sidste nye, det er nok for mig til at opgradere.
De "gamle" maskiner giver jeg væk til vores ungdomsklub for ca. 6 bajere i byt, det mener jeg er rimeligt.

Jeg sendte mit gamle AMD system med en FX-8320 og fuldt funktionelt system med SSD, Harddisk og 2x7970 i xfire op til min gamle ven i Finland, da han ikke havde råd til at opgradere og jeg betalte osse fragten, han skulle bare tage imod, så var Pettri glad igen ;).

Jeg er i den heldige situation, at jeg ikke skal spørge nogen om jeg kan/må købe den ting, som jeg gerne vil, fordi jeg køber den hvis jeg kan se en ide' i det, ellers ikke.
Har jeg en SSD i overskud og en ven mangler den, jamen så får han da den for en bajer, jeg er komplet ligeglad, da mit system allerede har det som jeg skal bruge lige nu, men måske ikke om 1-3 mdr, så opgraderer jeg da bare igen, så er der osse mere til de andre.

Jeg har kun solgt hardware 1 gang hvilket var sidste år, der var der en heldig person, som købte 16GB DDR3 1866 Mhz ram af mig for 175 kr og jeg betalte fragten, jeg er komplet ligeglad med hvad jeg giver for varen og hvad jeg får for det, men det er sidste gang jeg har solgt noget, og det kommer nok ikke til at ske igen, så vil jeg hellere give det væk kvit og frit.