Corsair 250d vandkøling

Vandkøling d.  06. oktober. 2015, skrevet af Lutron
Vist: 1045 gange.

Lutron
 
Ny Bruger
Tilføjet:
06-10-2015 18:01:57
Svar/Indlæg:
2/1
Hejsa alle herinde.

Jeg er ved at sætte et system sammen, men er ganske ny indenfor vandkøling, og er ved at være lidt rundtosset af at læsse på nettet.
Så tænke om der var nogen herinde der ville tage sig tid til at kigge det efter, for at se om jeg er helt forkert på den, samt komme med ændringer/forslag til de dele jeg endnu ikke har valgt.

Hvis der allerede er en tråd med dette, så link endelig.

https://pcpartpicker.com/user/... =dzLNnQ

Jeg ville have valgt et ROG mini itx Asus board, men de har tilsyneladende ikke udgivet et endnu?
Gode ideer til valg modtages gerne :)

GFX kunne også være et MSI, da jeg har læst mig til at ASUS versionen er meget tæt på toppen pga Heatpipes.

Men til vandkølingen....
CPU block : EK - Supremacy EVO
Radiator: Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm
Radiator fans: 2 x EKWB EK-Vardar F2-120 (1450rpm)

Og så er det at jeg har brug for hjælp.
Har læst at man skal undgå bayres + pumpe pga resonans?

Hvilken pumpe, og res ville i anbefale til ovenstående system?

Det er meningen, at GPU også skal med i loopet senere, sammen med en 120/140mm radiator i fronten.

Det skulle gerne være så stille som muligt.

Er der noget jeg i min uvidenhed ikke har fået skrevet ned, så sig til, og jeg skal forsøge at oplyse 🙂

Venlig hilsen
Lutron




AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2015 18:06:45
Svar/Indlæg:
1300/30
Et H100i kan lige knap være i det case for bundkortet, og den har en meget tynd radiator. Da jeg selv havde samme overvejelser, fandt jeg frem til at det ike kunne være der. Problemet er at det støder bundkortet. Specielt hvis det er ROG m-itx mobo'et ☹


Lutron
 
Ny Bruger
Tilføjet:
06-10-2015 18:22:57
Svar/Indlæg:
2/1
Hej AliasGus

Ja jeg kan godt se at H100i kun er 27mm plus fans, og St30 er 30mm 😕

Så jeg skal over i noget asrock eller gigabyte, der tilsyneladende ikke har et riser card, eller andet i vejen i toppen af boardet?

Mener jeg har læst at en 30mm var maks tykkelse, men kan ikke huske hvilket board de havde i.

Om det så indebærer andre udfordringer ved jeg så ikke.


Lutron
 
Ny Bruger
Tilføjet:
06-10-2015 18:35:24
Svar/Indlæg:
2/1
Eller sagt på en anden måde.
Hvilket mini itx z170 board vile give størst plads til Radiator?


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2015 19:01:06
Svar/Indlæg:
1300/30
Jamen jeg havde skam probler med et gigabyte kort uden riser. Der var under en millimeter mellem mobo og H100i. Muligt du kan finde nogle mobo med det helt rigtige layout