Grafikkort kører kun PCI-E 2.0

Grafikkort d.  06. september. 2015, skrevet af LeeMania
Vist: 890 gange.

LeeMania
 
Overclocker
Tilføjet:
06-09-2015 18:29:25
Svar/Indlæg:
159/26
Jeg havde nogle problemer med min grafik frøs computeren tidligere i dag, og efter en genstart begyndte jeg at få streger over skærmen i Crossfire. Jeg fandt ud af at det var en CF bro der var problemet, så den blev skiftet. Efter det kunne jeg så ikke få den til at registrere den nye bro (prøvede med 4 forskellige), så jeg brugte en hel masse tid på at rode med det til jeg endelig fik den til at slå CF til igen.
Nu har jeg så lige opdaget at mine kort aldrig kommer op og køre PCI-E 3.0. Når jeg har GPU-Z åben og køre deres render går de kun op på 2.0, og hvis jeg køre Unigine Heaven er det det samme. Det skal lige siges at jeg ikke med sikkerhed kan huske at de gjorde det før, men mener jeg har tjekket det i GPU-Z ved en tidligere lejlighed.

Er der nogen der ude der kender en løsning på dette?

Jeg ved godt at der ikke skulle være det store performance boost ved 3.0, men når nu alting skulle kunne køre det, hvorfor så ikke gøre det.

Kan lige tilføje at kortene er BIOS opdaterer til R9 280X, og driverne blev helt ryddet og installeret igen tidligere i dag(i et forsøg på at få CF til at virke).
LeeMania
 
Overclocker
Tilføjet:
06-09-2015 19:03:57
Svar/Indlæg:
159/26
Problem fixet. Fandt en løsning på Google med at man skulle force PCI-E 3.0 i bios'en.