Køb af nye spil, som ikke er folie pakket?

Spil d.  01. september. 2015, skrevet af Pierre3400
Vist: 1046 gange.

Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2015 18:02:19
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg har været nede i dag for at købe Metal Gear Solid, men både i Fona og El-Giganten, bliver jeg mødt af spil som er pakket ud af deres foile, disk fjernet, samt manual, og et kæmpe klister mærke smidt på fronten.

Jeg spørg begge steder, om de har nogen ude bagved som stadig er folie pakket, og svaret er begge steder nej.

En ting er at det i mit hoved, gør at spillet er brugt, en anden ting er, at i følge købe loven, så kan de sælge mig spillet, jeg kan teknisk set gå om bag i køen igen, og få afvist mit ønske om at retunere varen fordi emballagen er brudt. Nu siger jeg ikke det ville ske, men teknisk set, så har nu loven på deres side.

Jeg spurte så pænt i Fona, hvorfor de pakker dem alle sammen op.
Han siger, eller bliver de ståjlet. På dette tidspunkt gad jeg ikke gå tilbage til hylden, og hive en 6 til 8 spil ned som stadig var folie pakket, men ud af det 15 Metal gear solid som stod fremme, så kan jeg bestemt ikke forstå problemet.

Hvorfor ikke sætte et frem på hylden, og så å en vil købe, så vader man ud og tag et folie pakket spil, hvor alt er sun shine og lækkeret?

Det korte af det lange er, er jeg den eneste som sætter pris på glæden ved at rive folien af sit nye køb? Er jeg den eneste som kender nok til købe loven, til at vide der ligger potentiale for at snyde kunder her?
Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2015 18:11:30
Svar/Indlæg:
5474/39
#0
Der er meget kriminalitet i dag end før hen.

Du for først spillet ved købet.

Jeg har ikke rigtigt købt så mange nye spil. de fleste køber online idag.

handler aldrig Fona, jeg for bedre service online eller af andre forhandler udenbys i Esbjerg.

elgiganten havde aldrig deres tilbud skrev i aviserne tilbage i 2004. Jeg køber mest spil online ved steam eller Blizzardshop.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 01-09-2015 18:14:30.


martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2015 18:43:10
Svar/Indlæg:
2076/119
at pakken noget op man har lige købt er SÅ FEDT! men lige spil, der går jeg altså hen og bliver... sparsomlig (det lyder bedre :p) og køber det online til LANGT billigere penge

men ja mange stjæler, unge, gamle, tynde, tykke, alle typer mennesker stjæler DESVÆRRE!

men tænker på hvis du køber det spil online fx ved El-Giganten, så får du den da i folie :)

men jeg tro virkelig ikke 2 så store kæder vil snyde dig med et spil, hvis de gør, så må de jo give dig en ny :)


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2015 18:50:53
Svar/Indlæg:
1599/100
Snyde med eller ej, det skider jeg på, jeg er tabt over jeg ikke kan få et folie pakket spil. Ja jeg ka købe online, så får jeg bare ikke spillet i dag. Ja jeg kan give 100kr mere og download spillet, men det laver ikke om på jeg vil have lov til at pakke spillet ud, dufte til det.

Det som rammer mig mest, er at el giganten kunde service selv var overrasked over spilne var pakket ud. Men at have 15 på hylden pakket ud, eller et på hylden pakket ud, gør ikke folk stjæler det.

Det føles som dengsng man lejet film. Men har lært så meget som at jeg direkte har måtte bede om et folie pakket fifa 16. Ellers står jeg samme sted, og det overrasker mig, at man skal bede om de ikke pakker mine ting ud.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2015 18:52:54
Svar/Indlæg:
5474/39
#0
slemt med kriminalitet i dag, men efter de fået scan selv kasser. nogle mennesker svært ved at købe bland selv slik og snyde med vægten.

endda oplevet forældre opdrage deres børn i det er i orden. De putter langt mere i posen end det er skrevet på af vægt.

køber aldrig selv bland selv, da ikke tror på hygiejnen er i top.

#3
Den eneste måde kan få den oplevelse med sidste nye spil er ved bestille den hjem. Skal den være i bokse med lås på, tror ikke elgiganten osv. gider bruge penge på det.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 01-09-2015 18:56:03.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
01-09-2015 19:25:55
Svar/Indlæg:
3661/82
Kan virkeligt ikke se problemmet

pnkt1
Du har ikke returret i en fysisk butik som i fona med mindre de selv angiver det. saad u har ikke mistet en ret der.

pnkt2:
Du kan alddi bede dem om at plombere det hvis det er et problem at du vil bytte/retunere det og de har en bytte/retture service.

Pnkt3 kan virkelige ikke set det er brugt pga salgstedet har tage skiven ud af aesken og giver dig den direkte.


Pnkt4
Steam

Pnkt5 det er ikke en vin. hven fande dufter til et spil.

Pnkts 6
hvis du ikke vil kobe det saa lad vaere og koebe det det hvor du kan faad et pakket inde. lad vare med at antage at du har krav paa at verdene indretter sig efter dig. fona og elgigante goer det som sikre sig de kan holde ders udgifter nede og derved priser. hvilket i det store billede nok taller vasenligt mere hos de fleste folk end at du kan dufte til en ny skive.