Fra Avast til Avira gratis antivirus - mine erfaringer

Software d.  27. august. 2015, skrevet af Selas
Vist: 1909 gange.

Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2015 18:42:06
Svar/Indlæg:
2845/91
Jeg var godt træt af Avast, mest pga. den er blevet meget aggressiv med at reklamere for betalings tilkøb samt deres andre produkter, og den lige skal loade et sekund eller to før den begyndte loade af mine applikationer efter at have genstartet computeren.
Jeg fik aldrig gjort noget ved det andet end at slå hvad man nu kan fra.
Efter at have set hvordan Avira slog de fleste andre antivirus programmer i beskyttelse/dækning mm., valgte jeg at hoppe over på det.

Jeg må sige at jeg er meget imponeret over ydelsen, jeg har haft det i en uge nu, og jeg har ikke set nogen reklamer endnu fra Avira, mine programmer loader med det samme igen, der var kun tre false positives ved fuld system skanningen, jeg mener også Avast brokkede sig over dem, og min PC booter faktisk hurtigere nu.

Et par småting skulle jeg lige have løst efter installeringen dog. Den kigger efter om Windows Firewall er slået til, hvis den ikke er giver Avira advarsler selv om man har et andet (Comodo f.eks.), det løste jeg ved at afinstallere den funktion i kontrolpanelet. Det tog også nogle genstarter og manuelle opdateringer før real time beskyttelsen virkede.
Link for god ordens skyld: https://www.avira.com/
malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2015 18:51:15
Svar/Indlæg:
1118/24
Tak for info, er også lidt træt af avast efterhånden.


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2015 19:21:11
Svar/Indlæg:
3340/386
Har selv Avira der hjemme.

Den popper op med reklamer eller nyheds breve ret tit synes jeg :no:

Bortset fra det er den okay, har trods alt kun free edition.
Måske derfor 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af 187man d. 27-08-2015 19:41:09.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2015 19:25:30
Svar/Indlæg:
7765/230
#2
Tjaa om det er reklamer for det ene eller det andet.. ☹
Så beholder bare min avast, syntes faktisk heller ikke den er så slem med reklamer... 😳 😛


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2015 19:32:56
Svar/Indlæg:
2845/91
Ja jeg har brugt både gratis versionerne af både Avast og Avira, jeg er også lidt bange for at det kun er i starten man har en time-out for reklamer..


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2015 19:45:28
Svar/Indlæg:
2845/91
Måske jeg prøver nogle af disse fjernere hvis jeg bliver træt af Aviras reklamer:
http://www.wikihow.com/Remove-...
Reklamer kan jeg leve med, så længe de ikke er for irriterende.


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2015 19:49:47
Svar/Indlæg:
3340/386
#5, sjovt, jeg googlede også hvordan man kan disable det 😉


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2015 19:53:22
Svar/Indlæg:
2845/91
Cool, vær sød at lade os vide om det virker for dig. :)


KimTheMan
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
12-09-2015 14:17:02
Svar/Indlæg:
3/0
Hvis man kigger på forbrugerrådets hjemmeside http://taenk.dk/test/antivirus... test af virusprogrammer i marts 2015.

Så får Avira Free Antivirus 2015, AVG AntiVirus Free 2015 og Avast! Free Antivirus 2015 lige mange point, når det handler om gratis virusprogram til ens computer.

Men min erfaring er også. At der altid vil være, et antal reklamer osv. Der tit kan irritere en. Og tit vil der også komme forskellige popups osv. Og de vil selvfølgelig også forsøge, at få en til at købe deres pro version. Da de ligesom alle andre, gerne vil tjene penge på deres produkter.

Men bliver man så villig til at købe et antivirus produkt. Fordi man f.eks. gerne vil slippe for disse popups og andre reklamer. Så er det ikke Avast, Avira eller AVG man skal købe, ud fra forbrugerrådets 2015 test. Så er det Eset Smart Security eller Norton Security 2015 (hvor eset dog er billigst).

Eset smart Security er faktisk blevet anmeldt bedst i test, de sidste 3 år i træk på forbrugerrådets hjemmeside.

Køber man Eset til 368kr. Kommer det ca. til at koste en 1.02kr pr. dag. Og når det skal fornys til 269kr, kommer det til at koste en 0.74 øre pr. dag. Så det er jo ikke det helt vilde for at være godt beskyttet.

Man kan faktisk også prøve Eset gratis i 3 måneder.
http://www.ithansen.dk/38-grat...

Og på den måde får man jo lige afprøvet, om dette virusprogram var et man kunne finde på at give penge til.
http://www.ithansen.dk/24-kob-...

🙂


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2015 14:20:55
Svar/Indlæg:
5224/222
Er det overhoved nødvendigt? Har ikke kørt med noget antivirus, udover ms indbyggede, siden... jeg kan ikke engang huske hvornår 🤣


KimTheMan
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
12-09-2015 14:39:31
Svar/Indlæg:
3/0
Spørger du de fleste experter indenfor dette felt. Vil de helt sikkert sige JA.

Du har ikke kørt med noget antivirus siger du. Men jo det har du så, hvis du bruger Microsoft eget "Microsoft Security Essentials". Da dette jo er et antivirusprogram.

Tager man udgangspunkt i forbrugerrådets test de sidste 3 år. Så har Microsoft eget virusprogram ligget i bunden af disse test.
Og søger man på nettet finder man en del andre sider der beskriver at dette ikke skulle være særligt godt antivirus.

Og hvis din pc ikke har andre former for beskyttelse. Så kan du jo af gode grunde ikke vide om din pc er sat til med "snavs"

🙂



Waskus
 
Superbruger
Tilføjet:
12-09-2015 17:43:38
Svar/Indlæg:
394/3
Fik 50% på webroot så det tester jeg i et års tid. Her efter 3 måneder er jeg stadig meget glad for det.


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2015 23:13:23
Svar/Indlæg:
2845/91
#9 hvis du ofte har ubeskyttet sex men aldrig har taget en test for HIV, betyder det ikke nødvendigvis at du ikke har sygdommen, den er måske bare ikke slået ud endnu. ;)
Tak for de fine kommentarer Kim, dog holder jeg mig til Avira et stykke tid endnu, jeg ser ca. en reklame om dagen pt. hvilket jeg synes jeg kan leve med.
Derud over vinder Avira over ESET i av-comparatives' test, og jeg stoler mere på deres test da de har AV tests som deres hoved formål, og ikke gemmer deres artikel bag en paywall.

http://www.av-comparatives.org...