Roaming Profile - ekskluder desktop, downloads etc

Diverse d.  14. juni. 2015, skrevet af Lohse
Vist: 679 gange.

Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2015 22:31:53
Svar/Indlæg:
1178/88
Jeg sidder her og kæmper lidt med roaming profiles.

Roaming kører fint, men jeg vil gerne ekskludere nogle biblioteker i brugermappen.

Jeg går ind i: User Configuration, Administrative Templates, System, User Profiles , Exclude directories in roaming profile: Vælger enabled og skriver eks. desktop;downloads - ifølge guides er det således, men det virker bare ikke.

Er der en ørn, som lige kan fortælle om jeg gør noget forkert - det er Server 2012R2 og maskinerne har Windows 7.
Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2015 05:00:58
Svar/Indlæg:
447/2
Er det fordi du vil blokere for at der bliver downloadet til skrivebordet / Downloads under dokumenter? eller er det fordi du vil have at tingene bliver gemt på f.eks et homedir?

Hvis det er det sidste du vil opnå, så ville jeg nok vælge at kører med en "Folder Redirection Policy" i stedet :)


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2015 08:16:04
Svar/Indlæg:
979/49
#1 :yes:


Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2015 09:04:04
Svar/Indlæg:
765/28
#1 - Det hjælper i hvert fald en del på udfordringen.
Næste udfordring er inet cookies og cache filer. Det er der vi oplever de største udfordringer på et Citrix miljø.


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2015 10:40:56
Svar/Indlæg:
1178/88
#1 En blokering ja - jeg vil gerne have styr på Roamingprofilen pga logontiden.

Så jeg skal vel bare redirecte \downloads \music \pictures \desktop til et share, hvor brugeren kun har READ rettigheder?

Documents bliver allerede redirected til et share \%username% med læse og skrive rettighed.

Endvidere, så forstår jeg virkelig ikke, at jeg ikke kan se brugerens roaming profil som administrator, selvom jeg via GPO har tilføjet administratoren til at have adgang.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2015 19:16:12
Svar/Indlæg:
447/2

#1 En blokering ja - jeg vil gerne have styr på Roamingprofilen pga logontiden.

Så jeg skal vel bare redirecte \downloads \music \pictures \desktop til et share, hvor brugeren kun har READ rettigheder?

Documents bliver allerede redirected til et share \%username% med læse og skrive rettighed.

Endvidere, så forstår jeg virkelig ikke, at jeg ikke kan se brugerens roaming profil som administrator, selvom jeg via GPO har tilføjet administratoren til at have adgang.

Lohse skrev d. 15-06-2015 10:40:56

Lige præcis.

Du skal huske f.eks at tilføje Domain Admins til den GPO, da det er dumt at benytte den lokale administrator konti til dette :)


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2015 20:20:50
Svar/Indlæg:
1178/88
Cool - prøvede et redirect af downloads i dag - det ser ikke helt ud til at virke, selvom jeg tilføjede shared i GPO med folders redirect på desktop bibliteket - endvidere den gruppe, som jeg vil bruge til redirect af desktopfolderen.
Den skriver stadig filerne i roamingprofilen.

Hvis shared har de forkerte security setting burde jeg egentlig kun modtage 2 fejlmeddelelser
1) At brugeren ikke kan gemme filer i desktop
2) at brugeren filer gemmes på det share, som jeg har redirected til, hvilket i mit tilfælde vil være en fejl.

Er der nogle settings, som man umiddelbart lige kan glemme?


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2015 05:47:03
Svar/Indlæg:
447/2
Der er mange steder hvor det desværre kan gå galt. Prøv at gå igennem denne slavisk og se om så virker. http://www.grouppolicy.biz/201...