Thermaltake lader sig kraftigt inspirere af andre -måske lidt for kraftigt?

Diverse d.  04. juni. 2015, skrevet af Ciric
Vist: 1441 gange.

Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2015 20:27:30
Svar/Indlæg:
1881/22
Vil egentlig bare lade videoen stå for sig selv, og så må folk jo så danne deres egen mening. -jeg ved bare, at de IKKE får mine penge igen :no:

https://www.youtube.com/watch?...


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 04-06-2015 20:27:59.
Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2015 20:37:43
Svar/Indlæg:
709/10
Egentlig ikke, da Thermaltake lancerede deres digitale PSU'er allerede sidste år på Computex, så det er egentlig Corsair som er hoppet med på vognen.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2015 20:41:21
Svar/Indlæg:
1881/22
Det handler om meget andet end psu'er.


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
04-06-2015 20:50:49
Svar/Indlæg:
1395/12

Egentlig ikke, da Thermaltake lancerede deres digitale PSU'er allerede sidste år på Computex, så det er egentlig Corsair som er hoppet med på vognen.

Ebo skrev d. 04-06-2015 20:37:43

LOL Corsair AXi serien udkom tilbage 2010 og den var den første 100% digtale PSU serie, så nej det er Thermaltake der er gået i bedste Kina mode og kopiere alt og alle

Corsair HXi og din egen Thermaltake Tough Power DPS Gold PSU er IKKE 100% digtale.

Du er blevet snydt din PSU er ikke digtal det eneste der er digtalt er den skide chip der er blevet klasket i så PSU kan snakke med software, alt andet er stadig analog styret.

Har skrevet i HXi tråden der kan du selv læse og se hvis du ikke tro på det.

Edit: Kopiere det her også




Here is the MCU (PIC32MX) that allows this PSU to talk with the Corsair Link software. This PSU's platform unfortunately isn't purely digital, so the PSU doesn't actually utilize digital control in its operation as analog circuits are used instead.




The MCU, a PIC32MX on the modular PCB, allows this PSU to talk with Thermaltake's software. Since analog circuits handle all the functions of this platform.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af shilka d. 04-06-2015 20:55:07.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-06-2015 21:18:58
Svar/Indlæg:
15982/637
Det er blevet så meget oplæst og overhyped, at det er komplet latterligt. Hvor mange gange er andre kabinet designs ikke lige blevet lodret kopieret af andre ? for end ikke at nævne CPU og GPU kølere.

Hvad med Cooler Master CM 690 da det kom på markedet ? få måneder efter kom Rosewill med en næsten 90% nøjagtig replica i deres Blackhawk model..
Se Rosewill Thor (nederst) hvor meget det ligner Aerocool XPredator X3 (øverst)





Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 04-06-2015 21:20:16.


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
04-06-2015 21:20:40
Svar/Indlæg:
1395/12
Det er lidt en storm i et glas vand lige som alt det hyleri omkring GTX 970 og dens VRAM

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af shilka d. 04-06-2015 21:20:49.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2015 21:28:25
Svar/Indlæg:
1881/22
Problemet er at alle de andre er enkeltstående eksempler, det er det ikke for TT.

Men folk må jo selv om hvorvidt de ser det som et problem. -nu har de oplysningen, og kan danne deres egen mening 😉


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-06-2015 21:32:38
Svar/Indlæg:
15982/637

Problemet er at alle de andre er enkeltstående eksempler, det er det ikke for TT.

Men folk må jo selv om hvorvidt de ser det som et problem. -nu har de oplysningen, og kan danne deres egen mening 😉

Ciric skrev d. 04-06-2015 21:28:25


Nej det heller ikke enkeltstående eksempler. Det er velkendt at Rosewill i mange år har kopieret andre kabinet designs men lige præcis ændre nok til at kalde dem deres egne. Det samme gælder som sagt med CPU kølere hvor f.eks Zalmans flower style kølere er bliver kopieret i stor stil i andre lettere modificerede designs.
Der er "desværre" ikke mange uskyldige i hardware branchen i den bolgade.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 04-06-2015 21:33:34.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2015 21:36:31
Svar/Indlæg:
1881/22
For det første er forskel på at ligne og så at være magen til, (kik på Define klonen og Caselabs klonen).

Derudover kender jeg ikke Rosswells produkter, men vil få nøjagtig samme holdning til dem, hvis de kopiere i samme grad som TT. (og de kabinetter du har linket, er at gå over stregen).

Jeg har intet imod at man lader sig inspirere af forskellige idéer, det gør alle, og det har drevet udviklingen af kabinetter frem. -men der må være en grænse.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 04-06-2015 21:39:04.


wilson
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2015 21:59:00
Svar/Indlæg:
779/21
+1 for cloning.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2015 22:00:02
Svar/Indlæg:
5474/39
7
Enig. Desværre kopi folk gode vare og sælger dem til brøkdel af pris.

Alt fra design snart til mad...

Langt nemmere kopi end opfinde ting.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 04-06-2015 22:01:00.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2015 22:18:50
Svar/Indlæg:
4217/223
Så kun delen med kabinettet, og må sige at jeg er ret imponeret. Har ikke gidet købe TT i mange år pga deres "børne" design af kabinetter, og selv om de nok har kopieret fra thermaltake, eller lian li, så er det til det bedre. Dog skal de passe på med at de ikke ligner alt for meget de andre


#12
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2015 23:08:51
Svar/Indlæg:
3100/53
#4

Det er på ingen måde opblæst og hypet. Nu aner jeg ikke hvem det mærke du linker til er, hvilket der nok er en grund til.

At thermaltake som et nogenlunde stort mærke (guderne må vide hvorfor efter alt det lort de har lavet lige siden jeg startede med at lege med hardware) så går ud og laver sådan et stunt gang på gang er bare smagløst.

Jeg syntes det er fint at man tager inspiration fra andre steder, og så sætter sit eget præg, eller viderudvikler et koncept, men i skal simpelthen ikke komme og sige at det her er i orden:










#11

"ligner alt for meget de andre"

Har du overhovedet set hvad de har lavet? Hvis du ikke syntes det "ligner de andre" så har du en unik måde at se ting på.

Med hensyn til deres "full cover" vandkøling, så har jeg på ingen måde ondt af de fjolser som lige nu siger "yeah yeah, det er fint der bliver kopieret, så får vi lortet til billigere penge"

Skal jeg lige hurtigt vise jer hvorfor i får jeres lort til billigere penge?




Sådan her ser en "full cover" blok ud fra thermaltake (Den til højre, blokken til venstre er fra ek). Og så siger de at de vil bringe kvalitet og høj ydelse ud til forbrugerne.....

Held og lykke med at holde jeres vrm kolde på den "full cover" blok...

Thermaltake er lort, thermaltake har altid været lort, og rigtige venner lader ikke venner bruge thermaltake.

Ohhh, og gæt hvad mange af deres produkter til vandkøling er lavet af? Alu... Det er jo billigere end kobber.

Hvad folk ikke fatter er at det her ikke bliver "væsentligt" billigere produkter som alle går og tror. Det bliver dyre produkter som bare er lavet af noget lortemateriale.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af p0Pe d. 04-06-2015 23:10:01.


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
04-06-2015 23:27:31
Svar/Indlæg:
1395/12
Nu vi alligevel snakker om kongen af bras aka Thermaltake er der så nogle der har set deres PSU lineup???

http://www.realhardtechx.com/i...

Det er et C.F (er ikke sikker på jeg må skrive hvad det står for) og ikke engang jeg kan holde styr på det rod de har gang i.

Jeg lavede en info tråd om dem lige så jeg gør men de fleste andre brands

http://www.overclock.net/t/143...

Har opgivet forladt og givet min Thermaltake info tråd væk da jeg ikke gider spilde min tid med Thermaltake og deres rod.

Edit: Jeg hader Thermaltake og de må godt tage og lukke og slukke for min skyld.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af shilka d. 04-06-2015 23:28:10.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-06-2015 23:33:15
Svar/Indlæg:
15982/637
#12: Vi siger heller ikke at det er i orden. Men fakta er at mange har kopieret hinandens produkter i et utal af år, med blot lige så meget variation i det at der ikke er copyright infringement !.
Det er blot hele måden det hele pludselig bliver blæst op på nu ! hvorfor ikke for 1år siden... hvorfor ikke for 8år siden ? - det er det jeg sætter stort spørgsmålstegn ved og for mig ligner det mest click bait forsøg.

F.eks et andet kendt eksempel er jo Chieftec Dragon type kabinettet - her var både Antec og Thermaltake også ude men næsten eksakte modeller.

Rosewill er et gammelt mærke og kendt i Nordamerika og de har kabinetter og PSU'er i deres line ups.

Jeg kunne også sige, at Corsair er lort og forbliver lort og lort vil jeg ikke anbefale til andre.

F.eks jeg har ekstremt lidt tiltro til Corsair PSU og Ram da jeg personlig har haft rigtig mange kvaler med dem - men alligevel er mit nyeste kabinet et Corsair Vengeance C70, for i det område har jeg endnu heldigvis ikke haft kvaler.

Det er en smagssag og folk har ret til meninger, men man skal også respekterer at ikke alle er af samme overbevisning.

Men det der, kan ikke bringe mit pis i kog for man er ca. 10år for sent ude - så burde der allerede være blevet taget hånd om det da de første kabinet plagiater kom på markedet.

#13: "Jeg hader AMD - gid deres FijiXT fejler fælt og deres grafiske afdeling lukker."






Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 04-06-2015 23:47:17.


Formanden
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2015 23:40:40
Svar/Indlæg:
286/9
Er der slet ingen, der overhovedet har overvejet, at disse produkter fremstilles af nogle store OEM producenter, som så sælger designet til andre virksomheder? Det sker inden for flere brancher...

Selvfølgelig kan kopiering forekomme, men jeg tror en stor del er med udgangspunkt i salg fra større OEM producenter.


#16
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2015 23:51:19
Svar/Indlæg:
3100/53
#14

Vi siger heller ikke at det er i orden. Men fakta er at mange har kopieret hinandens produkter i et utal af år, med blot lige så meget variation i det at der ikke er copyright infringement !.

Tag billederne jeg har vist ovenfor, og vis mig hvor variationen er. Du antager derudover at et firma som CaseLabs bruger de store mængder penge det koster at lave et design patent, og køre eventuelle retsager.

Det er blot hele måden det hele pludselig bliver blæst op på nu ! hvorfor ikke for 1år siden...

Fordi de er gået for vidt, og det er der mange folk der syntes. At en af deres medarbejder vælger at sige direkte til ansigtet af CaseLabs "Sådan nogle kabinetter ville vi gerne lave. Må vi tage nogle billeder og sende til vores R&D ?", til hvilken han får nej, og så bare siger "nå, så køber vi da bare et"

CaseLabs er et lille firma. Et firma som har bragt noget nyt til markedet, og derfor er folk så pissed over at de bliver taget i røven.

Jeg kunne også sige, at Corsair er lort og forbliver lort og lort vil jeg ikke anbefale til andre.

Og det skal du da have fuldstændig ret til.

Thermaltakes cube kabinetter der også var kraftigt inspireret af CaseLabs havde jeg ikke noget imod. Der havde de sat deres eget præg på det, men ved de nye kabinetter der prøver de ikke engang længere. De er fuldstændigt ens. Selv meshet er det nøjagtigt samme.

#15

Dude, tag nu lige og brug 5 min på at læse op på hvad det er du kommenterer på.

Grunden til hele dette emne bliver pumpet op er fordi de laver 1:1 kopier af kendte kabinetter.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af p0Pe d. 04-06-2015 23:52:57.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
05-06-2015 00:12:02
Svar/Indlæg:
15982/637

#14

Vi siger heller ikke at det er i orden. Men fakta er at mange har kopieret hinandens produkter i et utal af år, med blot lige så meget variation i det at der ikke er copyright infringement !.

Tag billederne jeg har vist ovenfor, og vis mig hvor variationen er. Du antager derudover at et firma som CaseLabs bruger de store mængder penge det koster at lave et design patent, og køre eventuelle retsager.

Det er blot hele måden det hele pludselig bliver blæst op på nu ! hvorfor ikke for 1år siden...

Fordi de er gået for vidt, og det er der mange folk der syntes. At en af deres medarbejder vælger at sige direkte til ansigtet af CaseLabs "Sådan nogle kabinetter ville vi gerne lave. Må vi tage nogle billeder og sende til vores R&D ?", til hvilken han får nej, og så bare siger "nå, så køber vi da bare et"

CaseLabs er et lille firma. Et firma som har bragt noget nyt til markedet, og derfor er folk så pissed over at de bliver taget i røven.

Jeg kunne også sige, at Corsair er lort og forbliver lort og lort vil jeg ikke anbefale til andre.

Og det skal du da have fuldstændig ret til.

Thermaltakes cube kabinetter der også var kraftigt inspireret af CaseLabs havde jeg ikke noget imod. Der havde de sat deres eget præg på det, men ved de nye kabinetter der prøver de ikke engang længere. De er fuldstændigt ens. Selv meshet er det nøjagtigt samme.

#15

Dude, tag nu lige og brug 5 min på at læse op på hvad det er du kommenterer på.

Grunden til hele dette emne bliver pumpet op er fordi de laver 1:1 kopier af kendte kabinetter.

p0Pe skrev d. 04-06-2015 23:51:19


Nej jeg antager intet og jeg kender udmærket godt til Caselabs og deres niche marked blandt kabinetter.

Rosewills oprindelige Blackhawk var også 1:1 med CM 690 blot med den forskel at 3'5 adapteren havde de monteret i fronten med det samme, mens hos CM 690 lå adapteren i pakken. Det hele passede sådan sammen at du faktisk kunne tage kabinetsider og front panel på Blackhawk og sætte på CM 690 "chassiet".
Faktisk passede Antec's side paneler også på Chieftec Dragon.

Jeg billiger heller ikke Thermaltake's valg med at bøje reglerne og jeg synes heller ikke på ingen måde at det er i orden at kopiere andres design på den måde og det sker overalt og hele tiden. Hvis det havde været hele problematikken omkring kopieringen der blev adresseret, så ville jeg også se anderledes på det, end at det er et kabinet der står for genstand til en hel fanfare.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 05-06-2015 00:14:09.


#18
zip
 
Superbruger
Tilføjet:
05-06-2015 09:57:03
Svar/Indlæg:
123/7
Jeg har egentlig ikke noget imod kabinetterne ligner hinanden lidt, det er der så mange der gør. De skæres jo ud til at passe til ATX standarder alligevel.

Man får selvfølgelig hvad man betaler for. Jeg har haft før kørt med en Thermaltake PSU i 7+ år som har kørt helt uden problemer i så mange år.

Hvis det var Corsair der kopierede noget ville der så være det samme hetz mod dem? Eller ville man lovprise dem for et fedt nyt produkt, som man gjorde med Antec, da de kopierede Chieftec. Antec fik kæmpe success med dette.

Jeg syntes da også Caselabs kabinetterne ligner både LianLi og Corsair kabinetter en hel del.

Mht. P0pes eksempel med vandblokken, så ved man godt hvis man laver custom vandkøling, at man ikke skal købe thermaltake blokken, ellers skal man helt holde sig fra vandkøling (warranty voiding). Så jeg ser det som helt tåbeligt fra TT at producere en sådan blok, som kun få vil/bør købe, alt afhængigt af hvor dumme folk er. Men vandkøler man uden at vide hvad blokkene skal dække, så bryder man sin garanti uden at tænke sig om 🙂


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2015 11:19:16
Svar/Indlæg:
1881/22
#18 det handler ikke om kabinetter som ligner hinanden, men om direkte kopier.

(Og hvis du synes at Caselabs kabinetter ligner Lian Li's bør du pudse brillerne -de er meget forskellige, især indmaden).


#20
zip
 
Superbruger
Tilføjet:
05-06-2015 12:23:59
Svar/Indlæg:
123/7
@OP Tja - Men udfra billederne ser jeg masser af ligheder.

Det kan godt være indmad/indretning kan være meget forskellig. og jeg kan sagtens være enig i at Thermaltakes ligner direkte kopier.

Især på Fractal Design kabinettet, men så igen. Fractal design var langt fra de første med den clean/flade låge foran på kabinettet.

Jeg husker sågar at have haft kabinetter tilbage før år 2000 med sorte clean låger foran, og Fan mount på sidepanel.

Lian Li's D600 blev designet lang tid før Caselabs TH-10 men ligner stadig en hel del på exterior.

Som jeg ser det er det mest top-plate på det nye TT kabinet der får det til at ligne en kopi af S8'eren.

Lian Li



Caselabs



Thermaltake






Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zip d. 05-06-2015 12:24:35.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2015 12:36:40
Svar/Indlæg:
1881/22
Igen, TT laver direkte kopier.
Mht Lian Li er der er en verden til forskel på de to kabinetter.
...alene hele modulopbygningen i Caselabs kabinettet gør det til et radikalt andet kabinet.
Derudover, er der flere eksterne deseign detaljer, som gør at man ikke er i tvivl om hvem som har lavet dem, (udover label).


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 05-06-2015 12:37:16.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2015 13:28:43
Svar/Indlæg:
7765/230
Ja og jeg nægter fanme snart at bruge spisebestik, det lort ligner jo kopier af hinanden........ 😴 😴 😴 😴 😴


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
05-06-2015 15:29:56
Svar/Indlæg:
15982/637

Igen, TT laver direkte kopier.
Mht Lian Li er der er en verden til forskel på de to kabinetter.
...alene hele modulopbygningen i Caselabs kabinettet gør det til et radikalt andet kabinet.
Derudover, er der flere eksterne deseign detaljer, som gør at man ikke er i tvivl om hvem som har lavet dem, (udover label).

Ciric skrev d. 05-06-2015 12:36:40


Det er ikke direkte kopi eller klon. Det siger TTL også i den video du har linket til, han påpeger bl.a. at der er nogle små forskelle i forholde til side rude og placering af håndtag.



Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2015 15:34:58
Svar/Indlæg:
1881/22

Igen, TT laver direkte kopier.
Mht Lian Li er der er en verden til forskel på de to kabinetter.
...alene hele modulopbygningen i Caselabs kabinettet gør det til et radikalt andet kabinet.
Derudover, er der flere eksterne deseign detaljer, som gør at man ikke er i tvivl om hvem som har lavet dem, (udover label).

Ciric skrev d. 05-06-2015 12:36:40


Det er ikke direkte kopi eller klon. Det siger TTL også i den video du har linket til, han påpeger bl.a. at der er nogle små forskelle i forholde til side rude og placering af håndtag.

Gripen90 skrev d. 05-06-2015 15:29:56

Det er tæt nok på til at det i min verden er en kopi.


Mekanikeren
 
Superbruger
Tilføjet:
05-06-2015 15:37:50
Svar/Indlæg:
258/57

Igen, TT laver direkte kopier.
Mht Lian Li er der er en verden til forskel på de to kabinetter.
...alene hele modulopbygningen i Caselabs kabinettet gør det til et radikalt andet kabinet.
Derudover, er der flere eksterne deseign detaljer, som gør at man ikke er i tvivl om hvem som har lavet dem, (udover label).

Ciric skrev d. 05-06-2015 12:36:40


Det er ikke direkte kopi eller klon. Det siger TTL også i den video du har linket til, han påpeger bl.a. at der er nogle små forskelle i forholde til side rude og placering af håndtag.

Gripen90 skrev d. 05-06-2015 15:29:56

Det er tæt nok på til at det i min verden er en kopi.

Ciric skrev d. 05-06-2015 15:34:58


Jo, men der er vist heller ikke tvivl om hvor Seat Mii og Skoda Citigo har fået deres inspiration fra.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2015 16:12:27
Svar/Indlæg:
1881/22

Igen, TT laver direkte kopier.
Mht Lian Li er der er en verden til forskel på de to kabinetter.
...alene hele modulopbygningen i Caselabs kabinettet gør det til et radikalt andet kabinet.
Derudover, er der flere eksterne deseign detaljer, som gør at man ikke er i tvivl om hvem som har lavet dem, (udover label).

Ciric skrev d. 05-06-2015 12:36:40


Det er ikke direkte kopi eller klon. Det siger TTL også i den video du har linket til, han påpeger bl.a. at der er nogle små forskelle i forholde til side rude og placering af håndtag.

Gripen90 skrev d. 05-06-2015 15:29:56

Det er tæt nok på til at det i min verden er en kopi.

Ciric skrev d. 05-06-2015 15:34:58


Jo, men der er vist heller ikke tvivl om hvor Seat Mii og Skoda Citigo har fået deres inspiration fra.

Mekanikeren skrev d. 05-06-2015 15:37:50

Relevans?
Du har ikke hørt mig udtale noget om de biler.

Og nu kender jeg ikke bagrunden for de biler, men det er alment kendt i bilverdenen at producenter går sammen, og laver samme bil, med små subtile ændringer i udsenet. Citroen C1 er et godt eksempel på det.

Ligesom at oem producenter levere til flere. Men det er jo ikke det der er tale om her.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 05-06-2015 16:13:04.


#27
las
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2015 16:21:46
Svar/Indlæg:
2151/51
Kan ikke se problemet i at lade sig inspirere. Men kunne være fedt hvis de faktisk havde forbedret deres "kopi" over originalen ;)

Desværre er det igen bare plastik front på Suppressor F51.

Fix nu alu fronte..


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2015 17:38:29
Svar/Indlæg:
1145/40


#29
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2015 21:12:11
Svar/Indlæg:
3100/53
#28

Ja der er en masse af de store nyhedssider der dækker det lige pt.

Skulle ikke undre mig om der lige pludseligt er en MASSE folk som får tilbudt sponsorater fra ThermalTake de næste par måneder for at lave damage control 🤣 🤣 🤣


#30
zip
 
Superbruger
Tilføjet:
05-06-2015 23:22:36
Svar/Indlæg:
123/7
Tja - Jeg ser det ikke som nogen direkte kopi.

Designet ligner. Men er det pga. håndtageti siden? Så er det vel noget de begge har snuppet fra Chieftec?

Er det pga. indmaden? Der er ikke noget i Caselabs kabinetter der er innovativt hvad angår at være en ny teknologi.

Det kan være de har en sag hvis de har patenteret selve designet og arrangementet i kabinettet. Men selve funktionerne, alle bezels og cages er ikke noget de har opfundet.

Men det er da et god marketing for caselabs. og ENDNU bedre marketing for thermaltake. Der må være mange der ikke engang har kendt til de nye TT kabinetter før alle disse nyheder kom ud. Men nu ved folk de kan få en billig Caselabs kopi hos Thermaltake næste gang de skal købe et kabinet.



Mekanikeren
 
Superbruger
Tilføjet:
05-06-2015 23:43:09
Svar/Indlæg:
258/57

Igen, TT laver direkte kopier.
Mht Lian Li er der er en verden til forskel på de to kabinetter.
...alene hele modulopbygningen i Caselabs kabinettet gør det til et radikalt andet kabinet.
Derudover, er der flere eksterne deseign detaljer, som gør at man ikke er i tvivl om hvem som har lavet dem, (udover label).

Ciric skrev d. 05-06-2015 12:36:40


Det er ikke direkte kopi eller klon. Det siger TTL også i den video du har linket til, han påpeger bl.a. at der er nogle små forskelle i forholde til side rude og placering af håndtag.

Gripen90 skrev d. 05-06-2015 15:29:56

Det er tæt nok på til at det i min verden er en kopi.

Ciric skrev d. 05-06-2015 15:34:58


Jo, men der er vist heller ikke tvivl om hvor Seat Mii og Skoda Citigo har fået deres inspiration fra.

Mekanikeren skrev d. 05-06-2015 15:37:50

Relevans?
Du har ikke hørt mig udtale noget om de biler.

Og nu kender jeg ikke bagrunden for de biler, men det er alment kendt i bilverdenen at producenter går sammen, og laver samme bil, med små subtile ændringer i udsenet. Citroen C1 er et godt eksempel på det.

Ligesom at oem producenter levere til flere. Men det er jo ikke det der er tale om her.

Ciric skrev d. 05-06-2015 16:12:27


Relevans er det meget løseligt brugte ord kopi ! derfor. Det andet var et eksempel med to biler er nemt kunne opfattes som replica'er af VW Up !
Når noget er en kopi, så er det en eksakt kopi (og det kan være mere eller mindre vellykket) og ikke noget der minder om eller er inspireret af uanset hvor meget det end ligner.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2015 23:53:09
Svar/Indlæg:
1881/22

Igen, TT laver direkte kopier.
Mht Lian Li er der er en verden til forskel på de to kabinetter.
...alene hele modulopbygningen i Caselabs kabinettet gør det til et radikalt andet kabinet.
Derudover, er der flere eksterne deseign detaljer, som gør at man ikke er i tvivl om hvem som har lavet dem, (udover label).

Ciric skrev d. 05-06-2015 12:36:40


Det er ikke direkte kopi eller klon. Det siger TTL også i den video du har linket til, han påpeger bl.a. at der er nogle små forskelle i forholde til side rude og placering af håndtag.

Gripen90 skrev d. 05-06-2015 15:29:56

Det er tæt nok på til at det i min verden er en kopi.

Ciric skrev d. 05-06-2015 15:34:58


Jo, men der er vist heller ikke tvivl om hvor Seat Mii og Skoda Citigo har fået deres inspiration fra.

Mekanikeren skrev d. 05-06-2015 15:37:50

Relevans?
Du har ikke hørt mig udtale noget om de biler.

Og nu kender jeg ikke bagrunden for de biler, men det er alment kendt i bilverdenen at producenter går sammen, og laver samme bil, med små subtile ændringer i udsenet. Citroen C1 er et godt eksempel på det.

Ligesom at oem producenter levere til flere. Men det er jo ikke det der er tale om her.

Ciric skrev d. 05-06-2015 16:12:27


Relevans er det meget løseligt brugte ord kopi ! derfor. Det andet var et eksempel med to biler er nemt kunne opfattes som replica'er af VW Up !
Når noget er en kopi, så er det en eksakt kopi (og det kan være mere eller mindre vellykket) og ikke noget der minder om eller er inspireret af uanset hvor meget det end ligner.

Mekanikeren skrev d. 05-06-2015 23:43:09

At man flytter et håndtag to cm, eller lign ændre ikke på at det er en kopi.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2015 08:48:44
Svar/Indlæg:
3907/73
Hvordan kan nogle af jer ikke se det forkerte i dette?

Når man skal lave et produkt og man gør det på en måde at produktet udadtil er 99% magen til en konkurrents produkt. Hvorfor gør man så det. Det gør man af en eneste grund, nemlig for at få forbrugeren til at forveksle de to.
Det er beskidt og vammelt af Thermaltake. Nok også derfor rigtig mange har udtalt at de aldrig vil røre eller teste et Thermaltake produkt igen.

#31

Håber virkelig ikke at du er mekaniker, hvilket dig navn jo desværre tyder på. At bruge UP, CitiGo og Mii som sammenligning. Disse tre biler er sgu da bygget på samme platform, da alle tre mærker jo sjovt nok er ejet af samme koncern.