Intel Xeon 2650L B0 ES LGA 2011

Bundkort / CPU d.  19. maj. 2015, skrevet af Bluesman
Vist: 989 gange.

Bluesman
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2015 21:35:47
Svar/Indlæg:
36/11
Hej HwT

Overvejer kraftigt at købe denne CPU, men selvom det er en ES, er den så fuld låst op som en 4960X?

Ifølge dette screenshoot er max multiplyer 21
http://www.ebay.com/itm/331556...

Med venlig hilsen
Bluesman
M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
19-05-2015 21:52:58
Svar/Indlæg:
2084/124
Kort og godt; Lad være.
ES, engineering samples, de sælges aldrig hos Intel, de lånes ud.

Et egentlig salg er hæleri, og Intel tjekker iøvrigt løbene eBay o.lign - og hvis de opdager det, så knalder de dig, og lige netop med den slags handel er der no mercy.


Bluesman
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2015 22:08:04
Svar/Indlæg:
36/11
Ok, mange tak for info :)

Men er den fuldt oplåst som en 3960X ?


Ledet90
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-05-2015 23:48:29
Svar/Indlæg:
600/33
Nej xeon er alle låst og du kan kun oc base clock.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
20-05-2015 04:36:21
Svar/Indlæg:
3661/82
#1
det er ikke korrekt at de kun laanes ud.
du opnaer som direkte saelger/aliance/whatever fidus det er, nogle point hos dem. og for de point kan du erhverve enginer samples. min foereste Core I7 920 var en ES der kome direkte fra intel af som jeg fik til at lave et review.
hverken cpu eller bundkort skulle retur.


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2015 07:19:39
Svar/Indlæg:
3100/53
#4

Hvad er det helt præcist der ikke passer?

http://www.intel.com/support/p...

"Intel ES Processors are the sole property of Intel"

"Intel ES Processors are provided by Intel under nondisclosure and/or special loan agreement terms with restrictions on the recipient's handling and use"

"Intel ES Processors are not for sale or re-sale"


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af p0Pe d. 20-05-2015 07:19:57.


vigorsol
 
Enthusiast
Tilføjet:
20-05-2015 11:16:15
Svar/Indlæg:
2/0
Jeg ved at mange Asrock X79 bundkort kan OC'e CPU multiplier uanset om XEON er låst. Har selv testet 8 kernet xeon hvor jeg kunne sætte ratio til 31 (på MSI og ASUS bundkort kunne jeg ikke), nærmere på et Extreme3 model. 🙂


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2015 11:30:55
Svar/Indlæg:
1599/100

#4

Hvad er det helt præcist der ikke passer?

http://www.intel.com/support/p...

"Intel ES Processors are the sole property of Intel"

"Intel ES Processors are provided by Intel under nondisclosure and/or special loan agreement terms with restrictions on the recipient's handling and use"

"Intel ES Processors are not for sale or re-sale"

p0Pe skrev d. 20-05-2015 07:19:39


Det er helt rigtig, men det flyder stadig med ES cpu'er, fordi Intel tag dem ikke tilbage.

I mange tilfælde får ham eller hende som laver review, lov at behold til eget forburg, og så finder de hurtig vejen til at blive solgt.

Jeg snakkede med en som laver reviews, han sagde, man bruge mange timer på det, langt mere end hardware ofte er værd, så når man må beholde det, så sælger de fleste det for at få en form for løn retur.

Har også skrevet med et par producenter, som også sadge at de review samples de sendte ud, var reklame, og de var i bund og grund ligeglade med hvad der skete efter review var lavet.

Jeg ved ikke hvor stride Intel er, men jeg ved at Nvidia slår hårdt ned på folk som leaker reviews/performance af deres GPU'er før de må. Dog, så betyder det bare, at nvidia ikke længere sende review samples til den eller dem som leaked.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pierre3400 d. 20-05-2015 11:31:45.


donnii
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2015 11:52:50
Svar/Indlæg:
435/39
Jeg snakkede med Intel omkring ES samples fordi jeg havde en der ikke virkede, og der oplyste de at nogle Erhvervs kunder har mulighed for at købe de her ES samples og bruger dem nogle gange i nogle servere som bliver solgt, så den vej kan de komme på markedet.

Der er dog nogle suspekte sælgere inde på Ebay som de har i søgelyset, mest fordi det ligener ansatte hos Intel der lusker dem med hjem og sælger dem!


Bluesman
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2015 12:04:50
Svar/Indlæg:
36/11
Jeg takker for alle svar og info :)

Så må det jo blive en 3960X eller 4960X


donnii
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2015 12:06:45
Svar/Indlæg:
435/39
Det bliver du gladere for er jeg sikker på :) alt efter hvad du skal med den, jeg køre selv med en 3960X nu og det spiller bare!


#11
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-05-2015 12:27:47
Svar/Indlæg:
3100/53

#4

Hvad er det helt præcist der ikke passer?

http://www.intel.com/support/p...

"Intel ES Processors are the sole property of Intel"

"Intel ES Processors are provided by Intel under nondisclosure and/or special loan agreement terms with restrictions on the recipient's handling and use"

"Intel ES Processors are not for sale or re-sale"

p0Pe skrev d. 20-05-2015 07:19:39


Det er helt rigtig, men det flyder stadig med ES cpu'er, fordi Intel tag dem ikke tilbage.

I mange tilfælde får ham eller hende som laver review, lov at behold til eget forburg, og så finder de hurtig vejen til at blive solgt.

Jeg snakkede med en som laver reviews, han sagde, man bruge mange timer på det, langt mere end hardware ofte er værd, så når man må beholde det, så sælger de fleste det for at få en form for løn retur.

Har også skrevet med et par producenter, som også sadge at de review samples de sendte ud, var reklame, og de var i bund og grund ligeglade med hvad der skete efter review var lavet.

Jeg ved ikke hvor stride Intel er, men jeg ved at Nvidia slår hårdt ned på folk som leaker reviews/performance af deres GPU'er før de må. Dog, så betyder det bare, at nvidia ikke længere sende review samples til den eller dem som leaked.

Pierre3400 skrev d. 20-05-2015 11:30:55


Syntes ikke rigtigt din post giver mening.

Der er stor forskel på review samples, og engineering samples...

Ja, de fleste der laver reviews sælger produkterne bagefter. Det er også fint nok når det er review samples. Review samples er normalt det færdige produkt, mens en engineering sample er en prøve på produktet, før det egentlige produkt kommer på markedet.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
21-05-2015 05:47:17
Svar/Indlæg:
3661/82
#5
At der ikke altid at låne cpu der skal afleveres tilbage
der er der for der er tilføjet et "OR" i dine quoted text

Heg gaar ud fra du ved det oversætes til "Eller" og hvad det ord ellers betyder 😕

Jeg ved dog ikke hvorfor du fremhæver de ikke er er tilsalg. Det har inte med min påstand at gøre. Jeg har aldrig påstået de var salgbare. Er det en vildlednings manøvre ?

når nu jeg selv har modtages ES af Intel så tror jeg nok jeg ved lidt mere om hvilket muligheder der eksister udover kun lån som du Påstår i #1



#8 takkker
men nu er det pga #1 ikke forstå begrebet "and/or"


#11 det er korrekt men det gør nu ikke at man ikke kan få ES some previews samples.
Jeg modtog min core i7 920 før NDA så jeg kunne lave mit Pre/reveiw og have det klart på release day.
ES bruges til mange ting.. previews, compatibilitest test, indlæring og opsaetning af produktion mm



Anyway til OP vil jeg holde mig væk fra ES. nogle af dem kan være clocket utroligt lavt eller have cache disablet mm, da de kan vare brugt som compatibilitest test enheder. (De har ikke brug for at cpu'en køre stærkt blot at den POST'er og virker)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 21-05-2015 05:49:46.