Windows 10 lyd problem

Software d.  05. april. 2015, skrevet af KingGuru
Vist: 2124 gange.

KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2015 21:45:07
Svar/Indlæg:
624/173
Her på det sidste er lyden begyndt at drille i windows 10. (jeg kører lyden via optisk kabel over til en forstærker). Lyden er helt væk i alle applikationer, men hvis jeg ændre default lyd til at være analog, og så tilbage til digital (som den står til når jeg kommer ind) så virker det igen.
Lydkortet er onboard realtek.
Nogle der har oplevet noget lignende?

Anders
ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2015 21:56:05
Svar/Indlæg:
3799/43
Windows 10 har en del lyd fejl.
Ved mig da mister jeg nogle gange lyden når at jeg skruer op eller ned.
Så skal jeg fjerne mine driver med Realtek's Driver installation og geninstallere, når at jeg går i gang med det så virker mit lydkort igen efter at de gamle driver er blevet fjernet, men genstarter jeg så for at påbegynde installationen af driverne, så begynder den at ville fjerne de nye driver som Windows selv har installeret, så det køre i et loop indtil at det engang lykkes.

Det sker flere gange om ugen pt.
Men jeg har ikke andre driver end til Windows 8, Så fejlen ligger nok i driverne,


korben
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2015 23:23:51
Svar/Indlæg:
1081/251
Jeg har haft et creative Xfi music kort i mange år. Den har kørt super fint. Men for 2 updates siden af min windows 10 begyndte jeg at have store lyd problemer. Og faktisk kunne jeg selt ikke få lyd nogle gange. Jeg blev så træt af det, så jeg købte et USB lydkort. http://dk.creative.com/p/sound...


KingGuru
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2015 19:21:43
Svar/Indlæg:
624/173
Hmmmmmf.. så jeg må håbe på at de får fingeren ud og laver en driver