SFP modul med 2 forskellige producenter i hver ende.

Diverse d.  22. marts. 2015, skrevet af Lohse
Vist: 885 gange.

Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2015 14:18:45
Svar/Indlæg:
1178/88
Jeg er ved at udskifte en Switch på skolen, som har en fiberkanel (SFP), som kører fra en bygning til en anden, dette da switchen i bygning B skal skiftes til en 1bgit switch

i bygning A er der en Zyxel switch, som fiberkanelen går ind i
I bygning B var der en Zyxel switch, som fiberkanelen går ind i.
Jeg har købt en HP 2530 switch, og kan se, at jeg skal have et HP sfp modul i stedet for det Zyxel SFP modul, som er i den switch jeg udskifter.

Spørgsmålet er nu - møder jeg brok fra de 2 switche, da det er forskellige producenter i hver ende?

Nok et dumt spørgsmål, men jeg skal lige være sikker før jeg køber et SFP modul 🤣
Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2015 17:23:02
Svar/Indlæg:
447/2
Overhovedet ikke.

Det ville være det samme som hvis du smed et normalt Patchkabel imellem 2 forskellige switche :)

Så længe der bare er lys igennem, så er selve switchene pænt ligeglad med hvad for noget hardware der sidder i hver sin ende :)

havde været en anden historie hvis det havde været forskellige Enterprise routere.


mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2015 18:45:58
Svar/Indlæg:
743/13
#0 Så længe du kører med et fibermodul som switchen vil godkende, burde der ikke være problemer. Jeg har kun oplevet én gang at noget udstyr ikke ville autonegotiate, og så var det bare at låse det fast til 1 Gbit/full duplex.

Jeg kan i øvrigt anbefale at kigge på http://www.peakoptical.com/ eller MicroOptics (kan købes hos Atea), da de er lidt billigere end originale HP-brandede moduler ;)

Og husk så i øvrigt at du skal have samme type modul i begge ender (Multimode/Singlemode).


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-03-2015 20:06:16
Svar/Indlæg:
2826/100
Som #2 skriver, hvis bare udstyret kan genkende dit SFP modul og det er samme type, så er du kørerne 🙂

#1

Hvad mener du med "havde været en anden historie hvis det havde været forskellige Enterprise routere.", Både switche og routere er da fuldstændig ligeglad med hvilket udstyr den skal kommunikere med, de følger alle de samme standarder hvad det angår. Det eneste krav der er uanset om det er en router eller en switch er at udstyret skal kunne genkende det modul der lokalt smides i samt at det skal være samme type fibermodul i begge ender (som #2 nævner sidst i sit indlæg)


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2015 20:12:43
Svar/Indlæg:
447/2

Som #2 skriver, hvis bare udstyret kan genkende dit SFP modul og det er samme type, så er du kørerne 🙂

#1

Hvad mener du med "havde været en anden historie hvis det havde været forskellige Enterprise routere.", Både switche og routere er da fuldstændig ligeglad med hvilket udstyr den skal kommunikere med, de følger alle de samme standarder hvad det angår. Det eneste krav der er uanset om det er en router eller en switch er at udstyret skal kunne genkende det modul der lokalt smides i samt at det skal være samme type fibermodul i begge ender (som #2 nævner sidst i sit indlæg)

martinta skrev d. 22-03-2015 20:06:16


Det er så ikke mine erfaringer fra Datacenter > Datacenter :)


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2015 20:55:45
Svar/Indlæg:
1178/88
Tak for svaret drenge - jeg tænkte nok, at jeg kunne relatere til teorien omkring almindelig kabling af switche.

#2 - har du erfaringer med dine links, for 2530´eren siger "use only supported SFP modules"


mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2015 22:55:49
Svar/Indlæg:
743/13
#5 Jeg har ikke selv nogle 2530'ere at teste med, men kender nogle der har en håndfuld af dem. Så længe modulerne melder korrekt tilbage til switchen er det ikke noget problem. Det er derfor du skal bruge HP's moduler, eller få fat i PeakOptical/MicroOptics der er fixed med korrekt firmware.

Men hvis det er Zyxel moduler du har prøvet at smide i, skal du ikke forvente at det virker, for de vil melde forkert firmware retur.

Evt. kan du kontakte IT-Trade, ham har jeg hørt skulle have mulighed for at have brugte HP-moduler liggende man kan købe billigt.

Er det Singlemode eller Multimode i kører ?

#4 Det vil da være lidt et problem, hvis alle skal køre Juniper, Cisco eller HP for at kunne snakke sammen f.eks. Så det burde ikke være tilfældet...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mazlink d. 22-03-2015 22:58:57.


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2015 10:35:38
Svar/Indlæg:
1178/88
#6 Jeg fandt en supporteret HP´er i Tyskland hos Senetic til 600 kr - vi er på multimode :)

Jeg havde nemlig prøvet med den fra Zyxel først, og den meldte nemlig fejl :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lohse d. 24-03-2015 10:36:03.