Inkasso brev fra Gothia / PayPal

Diverse d.  03. januar. 2015, skrevet af Jegergrim
Vist: 1774 gange.

Jegergrim
 
Superbruger
Tilføjet:
03-01-2015 04:04:22
Svar/Indlæg:
23/2
Hej, jeg modtog forleden et brev fra Gothia, i stil med
http://hwt.dk/Forum/332240/G23... ,
men fandt ikke rigtigt et svar på mit spørgsmål

Jeg solgte en vare over nettet, hvor køberen valgte at åbne en dispute op, hvilket jeg Vandt, da jeg fremlage beviser for at salget var gennemført - nu finder jeg så ud af at køberen havde igennem sin bank trukket pengene ud af Paypal systemet (mastercard) og balancen var trukket af min konto, fremfor hans eget.

Er der nogen som har ærfaring indenfor rettigheder i disse sager; der er snak om at jeg vandt selve disputen inde på paypal, og varen haves ikke længere og nu sidder jeg med en inkasso som skal betales indenfor 7 dage - kan man evt. tage ned til sin bank og snakke med dem over det?

//Jegergrim
svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
03-01-2015 07:09:15
Svar/Indlæg:
2263/307
Jeg ved ikke hvad juraen siger, men mange sælgere vil ikke bruge paypal da det er enormt svært at sikre sig mod uærlige købere.


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
03-01-2015 08:32:09
Svar/Indlæg:
755/6
detlyder lidt mærkeligt at de kan træk penge fra paypal.Det er jo kun paypal der har dine bankoplysninger.
Har selv haft en sag gennem paypal som jeg vandt og fik alle mine penge tilbage.Syns du skal kontakt paypal og spørg...det jo dem som gir bankoplysninger væk. 😕


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2015 10:25:52
Svar/Indlæg:
1300/30
Har du ikke fået rykkere før du fik et brev fra inkasso??


Jegergrim
 
Superbruger
Tilføjet:
03-01-2015 13:59:22
Svar/Indlæg:
23/2
#2 Køberen har gået udenom paypal og tvunget pengene ud af paypal igennem sin bank(hviket hvis er muligt med et mastercard), som paypal mener jeg skal betale fremfor køber selv på sit eget paypal.

#3 Jeg kan se at jeg ikke har set et email sendt til mig fra dem ang. negativ balance.


CMJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2015 14:07:55
Svar/Indlæg:
872/65
#4 Men hvis Paypal tidligere har sagt at det ikke var dig der skulle betale de penge så kan du jo prøve at sende den dokumentation til Gothia og sige du ingen intentioner har om at betale ?


Jegergrim
 
Superbruger
Tilføjet:
03-01-2015 14:28:16
Svar/Indlæg:
23/2
#Jeg vandt Disputen, men ved ikke om det gør mig berettiget til at ikke skulle betale. Paypal mener at det er mig som skal dække beløbet, da de ikke kan gøre for at køber igennem banken trækker penge ud fra deres system, fremfor at rent faktisk give købers egen paypal konto en negativ balance.


CMJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2015 14:37:37
Svar/Indlæg:
872/65
#6 Du kan eventuelt prøve at finde ud af hvilken bank som har trukket pengene fra paypal, for køberen har jo helt sikkert skrevet under på en tro og love erklæring for at han kunne få dem til at trække pengene, men hvis du kan vise banken at han skam har fået sin(e) ting så kan de jo blive nødt til at føre pengene tilbage til paypal


Jegergrim
 
Superbruger
Tilføjet:
03-01-2015 14:40:27
Svar/Indlæg:
23/2
Jeg har umiddelbart ikke nogen måde at finde frem til hans udenlandske bank på, da det strikt foregår via mail på paypal :no:


CMJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2015 14:50:22
Svar/Indlæg:
872/65
ahh ok, troede det var en her fra Danmark, men altså hvis det var mig så havde jeg sendt det dokumentation du har om at du har vundet den dispute til Gothia og så ellers ikke rigtig gøre så meget mere ved det.


Jegergrim
 
Superbruger
Tilføjet:
03-01-2015 14:55:04
Svar/Indlæg:
23/2
Sendte en mail til morges om at jeg ikke følte at jeg var berettiget den gælde efter at have vundet dispute og overholdt paypals retningslinjer. Nogen som har noget input med hensyn til ens rettigheder indenfor disse småsager, hvis det nu engang eskalerer hen mod civilretten.