Nyt skrivebord

Hyggehjørnet d.  01. oktober. 2014, skrevet af p0Pe
Vist: 6223 gange.

p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 22:14:43
Svar/Indlæg:
3100/53
Så skete det. Kæresten og jeg valgte at flytte til Esbjerg, da jeg for 3 måneder siden fik arbejde i Bramming.

I og med at vi skulle flytte ind i en lidt større lejlighed end den vi havde, så besluttede jeg mig for at det var på tide med et ordentligt skrivebord. Det gamle jeg havde var et gas hæve/sænke bord, som var meget ustabilt så snart man lagde lidt vægt i, og det var ret træls. Derudover var jeg ikke så begejsret for den kedelige bordplade der var på.

Så mens ugerne gik og jeg pendlede frem og tilbage mellem Odense og Bramming, prøvede jeg at bestemme mig for hvilket bord jeg skulle have.

Det gamle skrivebord så sådan her ud:




Og har tjent mig godt i snart 6 år, og kostede mig 0,-

Og som de fleste andre flytteklare mennesker, så var kæresten og jeg i diverse møbelbutikker for at shoppe til den nye lejlighed. Efter forgæves at have prøvet at finde et fedt elektrisk hæve/sænke bord stødte vi på denne, som jeg opgivende tænkte at "så måtte det sku bare blive sådan en".




Efter at have sovet på det kunne jeg da godt mærke at det var bygget af nope. Så jeg måtte lede videre. Heldigvist faldt jeg over et par lækre borde inde på lauritz.com som jeg så gik igang med at byde på. De første 3 vandt jeg ikke på, men så kom der lige pludeseligt to frem.

Denne linak:




Og dette klassiske palisanderbord:




Palisanderbordet syntes jeg havde en mega fed bordplade, men ikke så fede ben. Men dette kunne jo nemt løses ved at rykke benene af, og så kun bruge bordpladen.

Alt dette endte ud med:




Hvilket jeg egentligt er ganske godt tilfreds med. Stellet er MEGA solidt, og bordpladen har en fantastisk størrelse (2x1 meter) så jeg kan have alt mit loot på den 🤣

Bordet på billede 2 som vi fandt i Boconcept kostede 2999,95.

Jeg endte med at give 850,- for palisanderbordet, og 1150,- for Linak hæve/sænke stellet.

Altså fik jeg et robust, stort, og flot skrivebord for 2K 🤣

Det var såmænd bare lige det jeg gerne ville dele:) Fortsat god Onsdag til alle jer derude.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af p0Pe d. 01-10-2014 22:16:25.
mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 22:31:14
Svar/Indlæg:
4217/223
det ligner at du har fået et hjørne, for dig selv, til og lege med computer


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2014 22:32:35
Svar/Indlæg:
1300/30
Rigtig fedt resultat. Vil give dig ret i det er en ret fed bordplade det der!

Thumps up herfra!


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
02-10-2014 06:08:35
Svar/Indlæg:
1442/81
Et bord bygget af pOPE /
er bestemt ikke bygget af nope.

Til gengæld er det fyldt med sjæl /
og vil aldrig blive som Akilles hæl.

Det er ikke bygget til technokonfirmander /
men oser i stedet af Cognac og palisander.

Her får du glæde for hver en krone /
ej at forglemme en tilfredsstillet kone.

Du har gjort det til UG med kryds og slange /
men vi andre sidder jo her og bliver bange.

For tænk hvis vore kære koner tænker /
at de nu vil bryde tavshedens stærke lænker.

Og udbryde i kor "Det der er dope! /
hvorfor kan du ikke være som pOPE"

🙂

Du viser tydeligt at det gamle ordsprog med at "Selvgjort er velgjort" stadig holder - Lækkert resultat!


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2014 06:30:05
Svar/Indlæg:
1978/216
Damn, ser sku godt ud med den bordplade 🙂


Prebbish
 
Superbruger
Tilføjet:
02-10-2014 09:19:08
Svar/Indlæg:
648/5
#0 Fedt bord!

#3 Fedt rim! 😎 Og så klokken 6 om morgenen 😲


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2014 09:31:40
Svar/Indlæg:
5474/39
#0
Silvan har massive bordplader i ægtetræ til rimelige penge. 🙂 1000 kroner kan få rimeligmål til bordplade. Personligt sidder selv på MDF-plade, da billigt.

Velkommen til Esbjerg, pas på dig selv på gaden. Esbjerg er Danmarks voldigste by.

Det er mode i Esbjerg have møbler i mørkt træ anno 2014. Jeg har selv købt Spisebord til lejligheden i Valnød laminattræ.

Pænt skrivebord i mørkt træ. 😀


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 02-10-2014 09:46:02.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2014 09:59:12
Svar/Indlæg:
5474/39
#0
Du for meget på brugt markedet kontra købe nyt. Fint kan leve med ting er brugt, så gør ikke så meget.

Ofte kan man ikke se møblerne er brugt. Mindre man virkeligt kigger efter slidtage stederne.
Købte mine møbler af havde ikke brugt det særligt meget.

Kammarater i Esbjerg har været heldige få brugte sofaer i rimeligt stand gratis.

Jeg er også selv på udkig ved spejderlager salg af sofaer. Sofa i butikkerne starter ved 4000 kroner for 3 personers til min stue.

Jeg køber også møbler brugt, da for klart mest for pengene.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 02-10-2014 10:02:30.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2014 10:14:13
Svar/Indlæg:
1431/233
0# Fedt fedt fedt....

Der er ikke noget bedre end at sætte sin egen stil på tingene 🙂