Windows 9 - Om 5 uger

Software d.  23. august. 2014, skrevet af Ferns
Vist: 4499 gange.

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
23-08-2014 07:47:33
Svar/Indlæg:
1442/81
Iflg. DR.dk bliver Windows 9 præsenteret om 5 uger og udkommer foråret 2015.

Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Viden...

"Der er nu sat dato på næste udgave af Windows-systemet, der afløser det kritiserede Windows 8. Det er dog ikke sikkert, at det officielt vil hedde 9.

Af Mads Allingstrup

Det markant anderledes Windows 8-system har modtaget både ros og kritik - men kritikken af, at systemet er for besværligt at bruge på en gammeldags PC er varet ved, blandt andet fordi flere velfungerende funktioner er pillet ud af det tablet-venlige design.

Derfor vakte det opsigt, da det tidligere på ugen forlød, at Microsoft allerede i september eller oktober vil frigive en tidlig test-udgave af det kommende Windows 9, der ventes klar til salg til foråret. Windows 9 ventes at imødekomme en del af den kritik, Windows 8 er blevet udsat for.

I dag kan teknologimediet The Verge så bekræfte historien, og sågar sætte dato på - nemlig den 30. september. Datoen kan dog ændre sig lidt, men lanceringen er altså god nok, skriver the Verge.

Allerede fremvist lidt
Den tidlige testudgave af Windows 9 bliver ifølge forlydender gratis for alle at hente og prøve, og der kommer opdateringer til den helt frem til systemets officielle lancering næste forår.

Microsoft har tidligere fremvist en meget tidlig udgave af den næste version af Windows, og flere af de nye funktioner er allerede bekræftet. Blandt andet vil systemet rumme en række forbedringer for folk, der benytter mus og tastetur i stedet for berøringsfølsom skærm.
Dertil ventes den forsvundne start-menu at vende tilbage, ligesom at det bliver muligt at køre de særligt Windows 8-tilpassede programmer i vinduer i det klassiske desktopmiljø.

Mangler medvind
Windows 8 var særligt tilpasset tablet-æraen, hvor Microsoft venter, at fremtidens computere bliver en slags mellemting mellem bærbare og tablets. Systemet er flankeret af en tilsvarende mobilversion, Windows Phone, der endnu ikke har fået den markedsandel, det var tiltænkt.

I seneste kvartal havde Microsoft blot 2,5 procent af det globale smartphonemarked.

Microsoft har budt på flere omvæltninger end vanligt i år, hvor selskabet først skiftede både Bill Gates ud på på posten som bestyrelsesformand og Steve Ballmer ud som topchef. I stedet er Satya Nadella nu sat ind som manden, der skal føre Microsoft frem i en æra, hvor mobile enheder og internettjenester betyder stadigt mere for brugerne.
Microsoft overtog tidligere på året Nokias mobildivision for 40,5 mia. kroner."

TechRadar skriver d. 21/8-14:
Kilde: http://www.techradar.com/news/...

Windows 9 release date

As of right now, we expect to see Windows 9 in a preview build as early as September 30. The latest report from The Verge cites sources close to the matter with knowledge that press preview event will take place on that date. There are no details of where the event will take place or when exactly the preview build will be released, but we'll take it."
immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2014 12:10:54
Svar/Indlæg:
1166/120
Det er ved at være på tide.
Den kommer til at hedde windows 7 special edition. 😲

canny

Superbruger
Tilføjet:
23-08-2014 17:03:39
Svar/Indlæg:
1500/79
Dejligt! MS fik da også en hjerneblødning med win 8. :)

187man

Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2014 20:20:10
Svar/Indlæg:
3340/386
Microsoft har godt nok travlt med at spytte nye OS ud...

Ferns

Korrekturlæser
Tilføjet:
24-08-2014 07:03:28
Svar/Indlæg:
1442/81
#3 Ja, man kunne næsten fristes til at tro at #2´s kommentar ikke er enestående 😲

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2014 10:34:03
Svar/Indlæg:
5474/39
M$ hold nu simpelt folk normalt bruger jeres software kan godt lide det er for kompliceret.

Jeg syntes stadig ikke ud fra teksten Windows har ændret på store fejl i 8 efter min mening.

Ved ikke om jeg kommer til lege med Windows 9 i fremtiden. Da har andre ting i livet end nørd med sidste nye produkter fra Microsoft.

Steve Ballmer akka Brølaben ikke er med til overbevise en om forbruge sin tid på produktet bliver nok lidt svære for dem sælge produktet til mig.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 24-08-2014 10:38:37.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2014 10:20:02
Svar/Indlæg:
5474/39
http://newz.dk/microsoft-kina-...

lidt nyt omkring Windows 9.

De fremviser forventede navn og logo for Windows 9. 🙂

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 03-09-2014 10:21:28.

clokker

Superbruger
Tilføjet:
03-09-2014 11:45:23
Svar/Indlæg:
755/6
nogen sider skriver at det skulle være gratis.🙂Kender ikke rigtigt noget gratis ting fa microsoft. 😕 Spænd på hvad tricks de bruger for at få skaffet noget penge.Måske har de en aftale med NSA..😎

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af clokker d. 03-09-2014 11:47:30.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2014 12:13:47
Svar/Indlæg:
5474/39
det står på Kilde: http://www.techradar.com/news/...

Der ikke er noget officielt ude omkring priser og opgraderingsmuligheder.

Gætter på er følgende:
How much will Windows 9 cost?

Not a cent. At least that's what Russian leaker collective WZOR claims to have heard. The group reports that Microsoft is considering pushing out Windows 9 for free, but cannot confirm at this time.

What the collective has heard exactly is that a prototype version is in the works in which a barebones version of Windows 9 will be available for free. For additional functionality, users would have to pay up through a subscription.

That said, ZDNet's Foley has heard the opposite: different SKUs of Windows will be offered for free or at different prices to OEMs and consumers, but that the desktop version will indeed have a sticker price. A recent, subsequent leak provided by WZOR seems to not only corroborate Foley's sources, but render its previous report moot.

Det eneste de skriver om er kommer prøve version i stil med alle andre os. Jeg forstår udfra kilden.

Microsoft har også folk af kød og blod skal have en løn. Jeg tror ikke, at de vil gå ned levestandart er på højde med Afrika.

Det er meget i fremtiden for Microsoft. Ballmer har også forladt flagskibet. Bill gates er småligt ved trække sig ud af firmaet.

Alt i alt Microsoft er ved skifte kurs både på direktørgangene og softwarepolitik.

Stadig gerne se, hvad de kan med nye OS. Det bliver for net baseret, så tror ikke bliver til mere end leg i Virtuel pc. Deres gratis udgave af Windows 9.

NSA er vist bare en gammel skrøne går igen. Det siges, der er en bagdør i alle Microsofts Styresystemer. Amerikaner kan login på enhver pc har deres software. Jeg ved ikke om man skal tro på sådan noget. Der mange rygter og historier omkring alt ting.

Igen, så kan man også hack en pc. Fortiden køre Danmarks største sag omkring Dataindbrud i Danmark. Han for sikkert en 1 værelsescelle med havudsigt.

Windows 8 og fremtiden
De skriver også, at der kommer en stor opdatering igen til Windows 8. Den nyeste version 8,2 i følge #0 kilde. Sikkert også minder meget om Windows 9. 🙂

Jeg ved ikke om folk køre Windows 8 ønsker opgradere til 9. Det er så næste i det.

Svaret blev redigeret 9 gange, sidst af Shadowhunter d. 03-09-2014 12:33:22.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2014 13:23:51
Svar/Indlæg:
5474/39
der er meget i nye Microsoft og deres startegi for fremtiden.
http://www.computerworld.dk/ar...

Du kan læse mere om det her. PC-salget er også på verdensplan faldet ekstremt meget bare i 2013.

Jeg ved ikke, hvor aktuelt bliver omkring nyt OS fra Microsoft. Pc-salget falder årligt med cirka 10% om året på verdensplan. Folk køber tablets og smarttelefoner i stedet for.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 03-09-2014 13:30:27.

Bonghætte

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2014 13:43:35
Svar/Indlæg:
1271/38
Jeg gider bare ikke at logge ind på 'Live' konto for at bruge min computer. Det føles sindsygt påtrængende.. Så læge der stadig er mulighed for at logge ind som offline bruger, og stadig at kunne benytte stort set alt i OS'et (på nær den indbyggede SkyDrive funktionalitet), så vil det være et skridt i den rigtige retning.

Dog er jeg stadig meget skeptisk, da jeg føler Microsoft fokuserer på en masse der slet ikke siger mig noget, og at deres værdier (især alt deres cloud og online kontointegrering) fuldstændigt modsiger mine personlige værdier for en privat computer. Windows 7 er et fantastisk offline OS, med frivillig online funktion. Det kan jeg lide.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2014 16:54:44
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg tror bare jeg venter 3-4 måneder og køber deres Windows 15.

Polle68

Overclocker
Tilføjet:
03-09-2014 17:28:37
Svar/Indlæg:
983/167
Beholde win 7 ultimate som køre ganske kanont :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polle68 d. 03-09-2014 17:28:58.

sho

Overclocker
Tilføjet:
03-09-2014 17:35:33
Svar/Indlæg:
231/45
Er glad for mit 7 ultimate køre ret godt. Men trænger snart til nyt, og her ligger win 8.1 ikke på top ønskelisten da det stinker max efter min mening. Dog er 8.1 en rimelig forbedring i forhold til win 8.
Men håber win 9 bliver mere pc style og ikke tablet shit agtigt 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sho nuff d. 03-09-2014 17:36:20.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
03-09-2014 17:39:06
Svar/Indlæg:
6368/477

Jeg smider bare lige den her...

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2014 17:51:18
Svar/Indlæg:
7765/230
Ja der skal også meget til før end jeg smider min W.7 pro. :yes:

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2014 18:31:37
Svar/Indlæg:
1166/120
Hvornår udkommer den beta? Det er september nu. Jeg skal alligevel formatere her snart.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2014 06:43:29
Svar/Indlæg:
2211/331
Håber det bliver Windows WORKING edition 😲

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2014 10:33:16
Svar/Indlæg:
5474/39
Det har set indtil videre gør Windows 9 blev i stil med min lære fra AspIT for ud sagde.
Underviser i IT var overbevist om at Windows 7 kunne gå hen blive nye XP. 🙂

Det virker bedre end 8/8.1, men stadig ikke rigtigt på højde med windows 7.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2014 09:49:59
Svar/Indlæg:
5474/39
Lidt mere nyt omkring Windows 9
http://www.computerworld.dk/ar...

Efter læst mere omkring Windows 9, gør bliver på Windows 7.

Jeg tror Windows 9 bliver meget i stil med Apple og Linux.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 19-09-2014 09:54:57.

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2014 13:33:48
Svar/Indlæg:
648/5
Det her savner jeg meget nu:

"Et andet kendetegn ved Windows 9 bliver en sammensmeltning mellem firmaets øvrige platforme til pc'er, bærbare, tablets, smartphones og også spilkonsollen Xbox One.

Dermed opnår både Microsoft og brugerne ét samlet økosystem, hvor alle apps virker på alle enheder." http://www.computerworld.dk/ar...