Dele kalender til android?

Diverse d.  07. juli. 2014, skrevet af Pierre3400
Vist: 12421 gange.

Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2014 20:44:38
Svar/Indlæg:
1599/100
Halløj,

Jeg er i den situation at jeg hurtig glemmer hvad min kæreste fortæller mig vi har af aftaler.

Derfor er vi blevet enige om, vi har brug for en kalender så vi begge kan skrive ting i, og begge to se de.

Ville gerne uden om Google Calender, findes der andet?
Jobsen
 
Bruger
Tilføjet:
07-07-2014 20:55:55
Svar/Indlæg:
96/0
aCalendar, Jorte, Business Calendar, DigiCal, Agenda,


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
08-07-2014 06:52:35
Svar/Indlæg:
4033/364
Det kommer lidt an på om I begge har Android..

men vil HELT klart anbefale at I lave en delt kalender i Google Calendar, da det nok er her du kan lave mest.. fx

Delt kalender med forskellige rettigheder (fx at I kun kan se at der er en aftale, men ikke nødvendigvis hvad det er)

Du har adgang til den fra flere enheder
Du kan se det native i Android
Du kan oprette private aftaler i egen kalender
rigtig Sync til fx outlook kalender (dog kræver det fx syncCal at få private flag over), dunno om du kan åbne den via html i outlook
Der er en online backup

Jeg ville nok lave en ekstra kalender og dele den med din kæreste.. så kan I skrive fællesaktiviteter i denne.. på din android telefon kan du så tage den med, så får den også en anden farve.. du kan evt. hvis I laver en aftale "invitere" dig selv og kæresten så den også ligger i jeres egen kalender.. Så kan I jo altid finde ud af om det giver mening at have private kalendere hvor man kun viser ledig tid til den anden - fuld deling evt. hvor du så kan lave en privat aftale så hun ikke kan læse emnet..

Alternativt kan man lave noget SyncML med fx Funambol (www.onemediahub.com ) eller lign - men det bliver hurtigt bøvlet.


#1
Det er vel bare apps til at se en kalender eller flere på telefonen - det bliver de ikke delt af.... (for så skal han alligevel tilføje sin kærestes kalender som det var hans egen.. og hun hans.. og så hvis noget bliver slettet.. så kunne jeg godt forudse big trouble..


Grumle
 
Overclocker
Tilføjet:
08-07-2014 10:29:17
Svar/Indlæg:
69/3
Har prøvet lidt af hvert. Googles kalender er klart at foretrække. Deler selv sådan en med kæresten, så vi altid ved, om man kan tage til kaffe hos svigermor eller ej 🙂

Kunne vi få et hint om, hvorfor Googles ikke kan bruges?


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Grumle d. 08-07-2014 10:30:46.


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2014 09:09:07
Svar/Indlæg:
1599/100
Nu jeg vi været igennem ALLE sammen, og ingen af dem er lige til. Google Kalender skriver en masse i hjælp, men det også helt iorden at hjælp beskriver hvad man skal gøre på en PC når man bruger appen, latterligt.

Ingen af de andre har virkered som ønskede.

Alt vi ønsker er, at jeg kan se hendes Kalender og hun kan se min. Efter som jeg kun skriver få ting ind, så går det mest ud på jeg kan se hendes, da hun skriver alt ned, også hvad jeg skal, så det faktisk mest, mig som vil se hendes. En simple app, som giver den mulighed tyder på at være umulig, og alle de andre apps er byggede op på Googles Calender så der er kun google eller google og vælge i mellem.

Nogen gange ville jeg ønske jeg kunne skrive programmer 😩


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2014 09:59:19
Svar/Indlæg:
1599/100
Vi har fået Google Calender til at virker, eller lad mig sige næsten!

Personligt, så har jeg kun en ting i min Kalender, og det er min bedste vens bryllup.

Jeg har sat google til at sync både min mobil og google konto sammen. Så min kæreste sat så hun kan tilføre, og redigere i mine aftaler (som en test til at starte med)
Jeg kan skrive noget ind via google calender hjemme siden, og den kommer straks frem på min mobil, men på google calender hjemmesiden, kan jeg ikke se de ting fra min mobils kalender. Min kæreste kan se de ting jeg har tilført som test som er skrevet ind via hjemme siden.

Det virker rent ud sagt IKKE hvis jeg tilføre en aftale på min mobil kalender. Det er kun ting tilført via Google Calender hjemmeside som dukker op...


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
09-07-2014 10:12:24
Svar/Indlæg:
4033/364
Finten er at du gør det i Google Calendar (på PCen)- for så kommer det automatisk ned på din android telefon når den syncer med din google account..

På din google konto > calendar > Kalendere , vælg "Del denne kalender" under person skriv din kærestes gmail adresse..

Så når hun så går på sin kalender, står din under "andre kalendere" - der kan hun også ændre farven på dine aftaler når hun ser sin kalender..

Hun gør det samme.. og deler sin kalender med din gmail account..

Så går du ind i din standard google kalender app. (fx bruger Samsung S-planlægger vælg i menuen Kalendere - så kommer din kærestes google kalender frem.. ) HUSK!! at slå den indbygget kalender fra - for dine / hendes aftaler skal selvfølgelig laves i de respektive google kalendere.

Du kan selvfølgelig også bruge andre kalenderapps der kan hente fra Google kalenderen som #1 skriver..


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
09-07-2014 10:16:45
Svar/Indlæg:
4033/364
#5

Dammit - bruger WP8.1 som daglig telefon, og android telefonen jeg lige testede opsætningen (#6) skulle lige opdateres et par gange (SGS3)..

Anyway - mit bud (er 99,8% sikker det er derfor) er at når du opretter en aftale, så opretter du den i telefonens kalender (samsung kalder det "min kalender") eller lign - ikke google kalenderen.. Jeg vil også tro at farven på din aftale har en anden en den du oprettede på google calendar på PCen..

Det er akkurat samme bøvl man har med Windows Phone


Pierre3400
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2014 10:18:10
Svar/Indlæg:
1599/100
Vi har begge været inde på Google Calender og tilføre hinanden.

På min LG G2, står det til at PHONE og GOOGLE skal sync.

Hun har en Samsung S4 Mini, ideen bag det hele er netop at google bare skal opsnappe ALT hvad der står i TELEFONES kalender og sync til google, jeg har på ingen måde tænkt mig at lave om på min mobils setup vdr. kalender, det er det som er helle ideen!

Min dame har en calender som er prop fyldt, hun gider ikke til at sidde og oprette hele pisset igen bare fordi google ikke kan sync selvom den er tjekked af hvor der står SYNC!

Shit noget bras det her. Min dame bruger KUN mobilen, så i første omgang er det dybt latterligt man ikke kan oprette fra mobilen!

Hvorfor skal det være så besværligt!


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
09-07-2014 12:07:40
Svar/Indlæg:
4033/364
#8

Problemet er at den interne kalender i telefonen syncer i bedste fald med noget LG/Samsung - worst case så gemmes data ikke og i så fald mister I alt hvis telefonen går i stykker - eller at I skifter mærke.. Dunno om det er nok at man skifter til en anden kalender APP hvis den ikke kan få adgang til den interne kalender..

Btw. det er ikke googles skyld at Samsung mfl. laver deres egen kalender, nu da der er adgang til en fremragende kalender via Google.

Det er i kalenderappen at du skal vælge at bruge Google som standard.. Det samme skal hun , så de fremtidige kalenderaftaler kommer over i Google - så får I langt flere fordele.

Skal lige lege med hvordan at man får splanner kalenderen over i google.. man kunne måske eksportere det hele over i Google og så få valgt at den bruger Google som standard når man opretter.



McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
09-07-2014 18:34:12
Svar/Indlæg:
2470/41
Findes der slet ikke noget uden at skulle blande altomklamrende Google ind i det?


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
09-07-2014 19:12:19
Svar/Indlæg:
4033/364
#10

Jo da, men det er 120 gange mere besværligt, problemer med dobbelt poster etc.

Fair nok der findes også andre betalingsservices der i nogen grad kan det samme... Og så vil jeg nok have tillid til at Google passer bedre på deres data end nogen som er noget mindre...


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2014 19:17:08
Svar/Indlæg:
1498/226
Jeg har købt mig en mini-server og installeret exchange på, netop pga. alt det bøvl I oplever.
Den kører perfekt, og når jeg opretter kalender opgaver, så "tagger" jeg min kone, og så er der delt opgaver - Det er rart det ikke er alle opgaver der deles, da nogle bare er almindelige reminders.

Jeg aner ikke om den funktionalitet er en mulighed i google calendar, jeg opgav ihvertfald at søge efter det.

Og så passede det mig fint, at jeg kunne hoste hjemmesider osv via en fin mini server der koster mig en 1,5kr om dagen i strøm 🙂

Håber du finder en løsning der er mere holdbar end hvad du hidtil har prøvet af 😎


bighair
 
Superbruger
Tilføjet:
09-07-2014 19:44:02
Svar/Indlæg:
144/8
prøv smooth calendar fra play butik.
den samler alle dine calender.


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
09-07-2014 19:50:39
Svar/Indlæg:
3863/538


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
09-07-2014 21:10:47
Svar/Indlæg:
4033/364
Mener også der er tasks i Google..

#12
Men udover strøm er der en Windows licens, plus Exchange (eller noget Linux server) samt tiden for at sætte det op... Og så hardwaren... Og med en lille install kan man måske lave noget backup, men der er ikke redundans..



Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2014 21:18:00
Svar/Indlæg:
1498/226
Ja ja, jeg sagde heller ikke alt var gratis, men med licenser i hus, er det ikke noget problem.. Strømmen koster 1.5kr i døgnet, resten af Setup koster Ca 3000 med redundans som backup. Jeg syntes ikke det er galt, når bare Webhotel koster 600 om året, uden alle de muligheder jeg har idag, så nærmer vi os 900,og det er ikke engang med mail.

Jeg er glad for mit Setup og vil aldrig have andet, med mindre online delene bliver meget billigere..


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
09-07-2014 21:45:38
Svar/Indlæg:
4033/364
#14
Virker den også med de indbygget kalendere i telefonen?


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
09-07-2014 23:27:44
Svar/Indlæg:
3863/538
-> #15

Der ER tasks i Google. Vi har brugt det herhjemme med stor fornøjelse.

-> #17

Ved jeg ikke. Det var bare en Google søgning.. 🤣 Men ellers er der jo:
http://www.one.com/da/kalender

den kan via exchange på en mobil


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
09-07-2014 23:34:30
Svar/Indlæg:
4033/364
#16
Rigtigt nok at det giver en hel anden fleksibilitet og fx en hosted exchange løsning koster hurtigt små 1k om året.. Dit indlæg har gjort at jeg vil lege lidt med Zarafa på min Synology NAS ;)

webhotel kan godt gøres billigere

jeg har en gratisk Google App hosting på mit ene domæne - så der er webhotel , mail og kalender. Resten af domænerne har jeg hos gigahost til 29kr/md - men der er kun imap4 og ikke activeSync (exchange).

Vi har exchange 2007 på arbejdet og på telefonerne og der virker deling af kalender elendigt - simpelthen fordi man skal via OWA for at se andres kalender, da telefonen (fx WP8.1) ikke understøtter flere exchange/active forbindelser.. i modsætning til Googles løsning, der samler det på serveren (fordel på mobilen hvis man er få). samtidig behøver man ikke at indkalde nogen i googles løsning.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
10-07-2014 06:49:25
Svar/Indlæg:
4033/364
Exchange på mobilen giver DESVÆRRE ikke adgang til andres kalendere som medoutlool (ikke på Windows Phone og vist ikke med iOs, dunno med android)


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2014 16:30:18
Svar/Indlæg:
2470/41
#11

Jeg har ikke tillid til Google. Punktum.