Advarsel mod handel ved Elvvs.dk

Diverse d.  01. juli. 2014, skrevet af sortiarius
Vist: 6597 gange.

sortiarius
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2014 10:34:46
Svar/Indlæg:
353/59
I off-topic forummets ånd vil jeg lige kort gennemgå et rigtig dårligt kundeforløb jeg har haft ved den relativt store online forhandler elvvs.dk - for at undgå at andre laver samme fejl som mig:

Tirsdag d. 10. juni bestiller jeg et mobilt airconditions-a­nlæg hos El-VVS, der loves levering 1-3 dage senere. Dette passer fint idet jeg forventer at skulle bruge anlægget i forbindelse med en fødselsdag 5 dage senere. Varen leveres dog først 8 dage senere, onsdag d. 18. juni efter en kort korrespondance hvor Elvvs.dk bekræfter de ikke kan levere varen indenfor den på hjemmesiden forventede leveringsramme. I mellemtiden er varen forsvundet fuldstændig fra Elvvs.dk hjemmeside som havde den aldrig eksisteret.

Kort efter modtagelse bemærker jeg at det på fakturaen beskrevne modelnummer ikke matcher modelnummeret på varen selvom udseende m.m. nærmest er identisk. Jeg har bestilt en vare der hedder "CB18" til 8000kr mens jeg har fået leveret "CB17". En væsentlig billigere model med væsentlig dårligere specifikationer­.

Noget frustreret over hele forløbet kontakter jeg naturligvis elvvs.dk der tørt konstaterer at modellen ganske vist er den forkerte, men at deres grossist har leveret denne (forkerte, mindre, dårligere) model fordi den af mig bestilte er udgået, og at aktuelle "CB17"-vare i stedet fungerer som erstatningsvare­. Jeg informeres i samme mail om at jeg er nød til at levere varen retur hvis jeg ikke er tilfreds (hvilket jeg af helt fuldstændig åbenlyse årsager naturligvis overhovedet ikke er). Dette involverer at min hustru påny må tage en dag fri fra arbejde da afhentningen ikke kan ske på samme dag og da et et givent klokkeslæt for afhetning ikke kan aftales ("mellem 8-16" tidsrummet må accepteres). Alternativt kan varen stilles ude foran vores dør mens vi er på arbejde med den store risiko for skade/tyveri det vil involvere.

Varen afhentes fra vores adresse to dage senere, fredag d. 20. juni men da den kundeansvarlige fra elvvs.dk samtidig tager 3 ugers sommerferie forsinkes returneringspro­cessen, herunder returnering af mine 8000kr gevaldigt. Mandag d. 23. juni modtages varen af elvvs.dk men da der den første uge ikke er nogen der har tid til at gå ned på lageret og pakke varen ud returneres mine penge først d.d., tirsdag d. 1. juli - 3 hele uger efter misæren startede.

Jeg er svært utilfreds med: 1. Forsinket levering således varen ikke kan ibrugtages til den fødselsdag den blandt andet var påtænkt til 2. Levering af en forkert (billigere, dårligere) vare uden jeg informeres! Hvis en vare udgår og der kun kan tilbydes en dårligere erstatningsvare skal jeg naturligvis informeres så tidligt som muligt, og altid FØR varen leveres så jeg kan afbestille eller acceptere.

3. Den usvigelige mistanke om at der findes en sammenhæng mellem at varen på mystisk vis forsvinder på hjemmesiden, leveres for sent og jeg i stedet får en forkert dårligere vare. Og det faktum at ingen i processen informerer mig. Jeg tænker her på muligheden for decideret bedrageri.

4. Det faktum at elvvs.dk ansvarsfratager sig selv og skyder skylden på deres grossist. Jeg har ikke købt hos deres grossist men af dem!

5. Manglen på service da der erkendes der er sket en alvorlig fejl (manglende beklagelse, manglende fleksibilitet ved afhentning, manglende tilbud på afslag). Endvidere manglen på service i returneringspro­cessen der efter alle disse problemer burde behandles som en haste-sag (så let dog røven og gå ned på lageret og få løst det her f***** problem som i selv har skabt i stedet for at lade varen stå en uge efter modtagelse)
M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2014 10:57:50
Svar/Indlæg:
4112/52
En kommentar til pkt. 3 jeg lige vil komme med:
Det sker jævnligt at en vare ikke længere er på "fjernlager" hvilket netforhandlerne først opdager, når de reelt har behov for at bestille denne varer.
Jeg har helt konkret selv lige været ude for denne problematik ifbm. en tørretumbler model der er udgået af produktion, hvor 6 forskellige forhandlere havde skrevet den som værende "på fjernlager, levering 1-3 dage", men når man kontaktede dem, kunne de ikke levere alligevel, da det var "hos distributøren den stod", og "han har ikke flere alligevel".

JEg har også oplevet dette problem flere gange med computer hardware, så pkt. 3 er jeg til dels u-enig med dig i.
De gør det rette IMO, at fjerne produktet fra deres side ASAP de er blevet opmærksomme på det ikke længere kan leveres/sælges, for at undgå flere tilfælde af din sag.

mht. pkt 2 er jeg enig med dig, at det er for ringe. Så skal de levere en større, bedre model, frem for en mindre, ringere model, men så taber de jo penge, så de skulle helt og aldeles bare have annuleret ordren i stedet for.

pkt. 5: helt enig.


sortiarius
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2014 11:02:23
Svar/Indlæg:
353/59
Jeg kan sagtens følge dig i din post, men hvis varen er fjernet fra hjemmesiden i erkendelsen af at den ikke kan leveres fordi den er udgået, ligger der jo også en erkendelse af netop dette problem som så ikke videreformidles til mig som kunde. Jeg vil understrege at varen ikke engang er tæt på at blive leveret på det tidspunkt den forsvinder fra hjemmesiden.


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2014 11:11:13
Svar/Indlæg:
4112/52
#2 Se det fra den lyse side, de leverede trods alt et produkt.
JEg har selv oplevet at bestille en komponent til computeren, som blev bekræftet leveret, men efter 2 måneder, annulerede de bare ordren, uden videre, og refunderede pengene, med besked om at jeg måtte finde et andet produkt.


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2014 11:11:21
Svar/Indlæg:
867/18
ikke desto mindre rigtig dårlig stil at sende et ringere produkt uden at informere eller give prisnedsættelse

"jaa, vi løb tør for gtx 780, så her er et gtx 580 i stedet"... nej vel? :no:

alene tabt arbejdstid ved "8-16" afhentning af produktet er jo et større tab, hvis man ikke har mulighed for at arbjde hjemmefra, og burde udløse en rabat eller gavekort som undskyldning



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zubrowka01 d. 01-07-2014 11:13:18.


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2014 16:34:50
Svar/Indlæg:
2518/53
Har købt hos dem et par gange og alle gange har der stået 1-3 dage men gået 7 til 20 dage før pakken kom.

Lang tid men ok pris.


Funcky
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2014 16:56:00
Svar/Indlæg:
645/33
skriv det dog på trustpilot og ikke her... 😴


Rixer
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2014 18:06:34
Svar/Indlæg:
158/19
#6 Hvis du ikke har lyst til at læse det, kan du jo bare lade være. :) Synes nu det er meget rart at læse om den slags forskellige steder, så man er lidt advaret.


sortiarius
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2014 18:09:27
Svar/Indlæg:
353/59

skriv det dog på trustpilot og ikke her... 😴

Funcky skrev d. 01-07-2014 16:56:00

Har skrevet det på Trustpilot, og tjekker altid selv trustpilot.dk før jeg handler.

Men ved der er mange der ikke gør det, og synes historien er tilstrækkelig træls til at dele den herinde for at få den ud så bredt som muligt - synes butikker der håndterer problemer (som hver især er acceptable) på en så gennemført ringe måde som ovenstående fortjener at få bredest mulig påtale.

I øvrigt er min oplevelse skrevet under diverse og med en ganske beskrivende overskrift, så er ked af at have kedet dig men du må også lidt have vidst hvad du gik ind til 🙂


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2014 19:39:25
Svar/Indlæg:
6181/270
Et mærkeligt sted at handle.
Jeg skulle købe reservepærer til en juletræslyskæde hos dem og de stod også til at være på lager, men dagen efter jeg lade ordren skrev de til mig at de var udsolgt for denne sæson og annullerede straks min ordre. Vi snakkede om midten af december måned. 😕


Gamer_Kate
 
Nørd
Tilføjet:
01-07-2014 22:42:44
Svar/Indlæg:
304/3
Ok nederen historie ☹
Men tak for advarslen^^


#11
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2014 22:53:23
Svar/Indlæg:
4018/217
Tak for heads up 🙂 Sindsygt at de behandler deres kunder så dårligt! Syntes faktisk at din kone skulle have den mistede løn erstattet idet hun skulle vente hjemme en hel dag på at sende skidtet tilbage.


sortiarius
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2014 11:42:38
Svar/Indlæg:
353/59
Vil lige opdatere tråden med en detalje der i mine øjne gør sagen endnu mere ubehagelig.

Firmaet har netop i min anmeldelse på Truspilot erkendt at de var fuldt klar over at de sendte mig det forkerte, underlegne, produkt uden at de informerede mig herom.

Deres kommentar kan læses her:
https://www.trustpilot.dk/revi...


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2014 14:45:34
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. ingen tvivl om, at firmaet har bommet i det. Firmaet mangler tilsyneladende en ordentlig implementeret forretningsgang, ved div. tilfælde.

Jeg har ikke selv handlet med dem, med arbejdsgangen er ikke i orden jævnfør andre firmaers gennemsnitlige "målestok".

Måske der burde laves en håndbog med deciderede retningslinjer for internet firmaer (àlla Emma Gàds), således div. firmaer havde en "opgave/facitliste" der skulle være på plads, før de får grønt lys til handel på nettet!.

Jeg var nok selv blevet stiktosset (ud over normalen hehe) hvis jeg selv var blevet udsat for aktuelle behandling.

Lige nu ved de så ikke hvad de skal gøre for, at gøre dig glad igen, og komme ud af den negative omtale!. Du kan jo stille nogle "krav" op til dem?.

De der skriver, at denne form for tråde bør skriver på Trust Pilot bør lige tænke sig om et par gange først, da Trust Pilot er et sted den personligt involverede afgiver sin bedømmelse. Det er ikke et debatsite som herinde, og er derfor et ubrueligt råd 😀
/Kim


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2016 16:46:52
Svar/Indlæg:
5224/222
#14 Fin reklame der fætter... farvel