"Denne side bruger cookies ..." - plugin til Chrome ønskes

Software d.  22. maj. 2014, skrevet af Burgurne
Vist: 4419 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2014 16:54:13
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Findes der ikke et plugIn til Chrome som kan fjerne denne besked mht cookies på alle sider?

Hvem er den klaphat der har fundet på dette "cookie"cirkus? 🤡

Vi ved da godt alle sammen, at cookies bliver anvendt overalt på nettet, så hvorfor fa.... skal vi klikke "OK" til det så mange gange. Der er nada sikkerhed i det, måske tværtimod, for de kan jo let lokke folk til bare at klikke OK til sådan en cookie-beskrivelse, mens de samtidig har listet lidt flere ting ind i samme vindue, som man jo så OGSÅ godkender ved at klikke "OK".

Det næste bliver vel, at man får at vide, at ens PC, laptop, tablet eller smartphone bruger strøm for at vise "denne side" og at det er miljømæssigt noget skod, så derfor skal man også klikke OK her, for at vise man er indforstået med man er et miljøsvin. 😎
EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2014 17:04:10
Svar/Indlæg:
4337/121


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2014 20:20:24
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det gør det da ikke mere sikkert?

Sikke en klaphat der har fundet på dette.

Hvor mange mon er tilhængere af at skulle klikke "OK" for at en webside må bruge cookies? 😛


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2014 20:26:28
Svar/Indlæg:
1498/226
Jeg har i hvert fald ikke fundet ud af hvordan man "forklarer" nej til sådan en side.. de husker det jo som vand.. men et OK opgiver fint den spamming af Cookie info der florerer.

/Rasmus


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2014 21:23:04
Svar/Indlæg:
4337/121
#2 Man kan jo altid vælge at lade være med at bruge den pågældende side hvilket jeg tror er fidusen med den lov 🙂


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2014 12:50:07
Svar/Indlæg:
5750/124
#0+2 Jeg er ret sikker på, at det handler om at man skal godkende, at nogen "installerer" et stykke kode på ens PC, førend de gør. Jeg plejer bare at ignorere det... Det kunne være sjovt at se hvor mange cookies jeg alligevel har liggende, som ikke må ligge der, grundet manglende accept 😛

EDIT: overraskende mange 😕


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af 1EaR d. 23-05-2014 12:53:42.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2014 14:08:09
Svar/Indlæg:
5874/1287
Næ, det har tilsyneladende ikke noget at gøre med, at der "installeres et stykke software på ens PC", men mere det med indsamling af personoplysninger.
Det er der her et link om hos erhvervsstyrelsen:
http://erhvervsstyrelsen.dk/hv...

men uanset om det er det ene eller det andet, så er det da en åndssvag løsning.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2014 15:33:37
Svar/Indlæg:
1334/15
Hehe ja det kan godt være irriterende, at cookie beskederne popper ud foran det man er ved at læse :yes:

Èn ting er så, hvis man tillader dem. Hvis man så renser sin pc bagefter med et program, der ser cookies som potentielt farligt, kan man jo starte forfra.

Årsagen skulle efter indslag i tv nyhederne være, at man skal godkende forhandlernes cookie indstallering på ens pc. Hvorvidt sikkerheden så kommer endnu mere ud på vor herres marker, skal jeg ikke ku` sige. Går noget galt, er det jo svært at se, om det indirekte er en cookie, der er årsagen til dette 😢 😀

Hvis en forhandler smider skadelige cookies ud på folks pc, vil det selv efter modtagers godkendelse være nært dødsstødet for forhandleren, hvis det opdages.

Mon der er nogen der direkte kontrollerer, om disse cookies er "rene", eller spiller vi bare udvidet russisk roulette på nettet 😲

Ja hvad hulen ender det ikke med 😀


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2014 23:36:36
Svar/Indlæg:
5474/39
#7
jeg kender ikke så meget til cookies igen.

Den måde har forstået, så kan fil eller digitalt bit ikke være rent eller beskidt.

Nettet er så sikkert sted desværre.

arbejder du for et rengøringsfirma ?


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2014 16:32:41
Svar/Indlæg:
1334/15
#8 - Hej 😀
Du ved det nok allerede, men dine indlæg er efterhånden lidt af en gættekonkurrence, når man skal tyde dem 😀

Jeg går ud fra, at det er fordi du bruger en mobil eller?

Jeg er ret sikker på, at alt - om muligt kan misbruges også på et tidspunkt vil blive det. Om Cookies så hører under denne kategori, må andre så udtale sig om. Det behøver jo ikke i sig selv være skadeligt, men hvis det åbner for adgangen til andre rigtigt skadelige ting, er det jo så desværre indirekte skadeligt.

Om jeg arbejder for et rengøringsfirma - hehe, nææh det kan man vist langfra sige 🤣

Mange af de malwareprogrammer man bruger, fjerner også cookies (nogle skal så bedes om det), og herefter får man så de samme irriterende pup-ups man igen skal sige ja til, eller ignorere.

Jeg kom desværre til skade, derfor den sene tilbagemelding - beklager 😳