Citrix VDI-In-A-Box

Diverse d.  07. maj. 2014, skrevet af Lohse
Vist: 1955 gange.

Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2014 15:38:09
Svar/Indlæg:
1178/88
Er der nogen, som har erfaringer med Citrix VDI-In-A-Box. Det er jo en prisbillig udgave af virtualisering, som Citrix har opkøbt af Kaviza. Er der nogen, som har erfaringer med denne.

Jeg ville umiddelbart helt implementere VM-Ware på skolen, hvor jeg arbejder, men min leder kigger utrolig meget økonomi, så derfor stødte jeg på Citrix´s prisbillige (discount?) løsning?

Kører det?
gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2014 16:08:43
Svar/Indlæg:
979/49
Kender intet til den du nævner, dog jeg leget lidt med Xen server som også er fra Citrix og så meget fint ud :)

Hvor mange brugere snakker vi om?
Hvor mange server har du planer om?
Er det blot fil styring?
Mail?
Google har en løsning som jeg har set en friskole bruge, Gmail, Gdrive, Gapps (tekst behandling mm.), Bruger administration. Gratis.. Cloud.. Ikke at jeg kan anbefale den, men syntes den skulle nævnes.


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2014 15:21:22
Svar/Indlæg:
1178/88
#1

- Der er tale om 100 samtidige bruger. Det bliver nok 101, da vi ved 101 får en rabat for alle brugere :)
- Umiddelbart først 2, men jeg tror det bliver tre. Den ekstra kraft er jeg ret sikker på vi vil blive glade for.
- Googles løsning er jeg ikke fortaler for. Den er simpelthen for "låst".

- Vi har en anden server stående, som fungerer som filserver og dhcp. Det regner jeg med, at den fortsætter med.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Lohse d. 08-05-2014 15:22:33.