linux/webserver jedi søges! - installering af php, jquery og sql testmiljø

Software d.  29. april. 2014, skrevet af 1EaR
Vist: 4287 gange.

1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2014 21:39:34
Svar/Indlæg:
5750/124
Hej Folkens.

Da jeg i lang tid har haft troet at one.com selvfølgelig havde biblioteket jQuery tilrådighed, så har jeg ikke haft tænkt videre over den del. Men det viser det sig så at de ikke har.

Derfor skal jeg have sat et testmiljø op på min maskine (da jeg ikke kan finde et frit tilgængeligt online), hvor at linux må regnes som værende det der er lettest at få sat op på. Jeg har prøvet at følge følgende guide, men fejler ved php installationen (testen): http://community.linuxmint.com...
...

Er der nogen her som har en god guide til hvorledes det kan gøres, og evt hvorfor denne guide ikke virker for mig (jeg får blot en fejl 404 når jeg vil tilgå filen)? Når jeg installerer php5 på måden fra linket, ser det for mig ud til at foregå korrekt i terminal (der sker i hvert fald noget, og det afsluttes med restart af apache).
Hediki
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2014 21:51:58
Svar/Indlæg:
1726/49
tog lige en hurtig snak med one.com support:

Abizar: Thank you for using One.com 24/7 Interactive Online Support. My name is Abizar. How may I assist you?

Abizar: Hello
you: hello
you: quick question
you: does your webserver thingy support jquery?
Abizar: jQuery is Supported
you: how would i go about activating it?
Abizar: its activated by default.

----------------------
så det burde altså virke hos dem 🙂


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2014 21:59:51
Svar/Indlæg:
5750/124
#1 fantastisk, men sjovt, da en anden medarbejder gav mig det modsatte svar...

Men så må det vel betyde at jeg blot kan lave en scriptfil "test.js"

og linke den til html filen med:
¨
<script type="text/javascript" src="test.js"></script>

Selvfølgelig såfremt at de ligger i samme mappe 🙂 (Det vil være fedt for mig, da jeg skal bruge det til at teste noget og fremvise det til en mulig fremtidig arbejdsgiver)


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2014 01:51:42
Svar/Indlæg:
2246/14
Hvordan skulle de ikke understøtte jquery ?!
http://jquery.com/download/#us...
jquery er rent client side, det er bare noget der ligger ovenpå js.


sdjensen
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2014 10:30:45
Svar/Indlæg:
112/0
Jeg tror du skal læse lidt op på jquery før du begynder at lave noget til en arbejdsgiver.



1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2014 13:04:30
Svar/Indlæg:
5750/124
#4 Jeg har i forvejen kørt en del tutorials igennem, og jeg er velvidende om at det er client-side, men klienterne skal jo gerne kende til et bibliotek førend de kan benytte sig af det 😉 Og da de tutorials jeg har haft kørt har været med et lokalt jQuery bibliotek, har linket til dette været langt anderledes end hos one.com. Jeg fandt dog udaf at det er alt rigeligt at linke til fx googles public bibliotek, så det gjorde jeg istedet.

Og ja, det er til en evt. fremtidig arbejdsgiver, som er velvidende om at jeg er studerende, samt at jeg på tidspunktet hvor jeg fik opgaven aldrig havde rørt webprogrammering, ikke ville kunne levere noget videre fancy. Det ville blot være for at finde ud af min generelle tilgang, samt at jeg kunne få en forsmag på webprogrammering samt vise læringsvillighed 🙂


sdjensen
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2014 14:35:42
Svar/Indlæg:
112/0
#5 allerede nu virker du en del mere kompetent end du gjorde i #0 så du er på rette vej.

:)


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2014 14:50:26
Svar/Indlæg:
5750/124
#6 Det er jeg godt klar over. Det eneste jeg har haft sprunget let og elefant over har været opsætningen af testmiljø, da det ikke har været umiddelbart nødvendigt (samt at jeg i mine forsøg på at sætte det op, løb ind i problemer). Så jeg tager det ikke ilde din kommentar i #4, men ville blot gerne pointere at jeg forhåbentlig ikke er helt tabt bag en vogn når det kommer til fx programmering, for så studerer jeg squ det forkerte! 😛 (datalogi)


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
30-04-2014 17:26:16
Svar/Indlæg:
442/14
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, men tager chancen med at svare alligevel.

læs denne:
http://www.w3schools.com/jquer...

Du kan enten downloade jquery som fil og selv ligge den op på din webserver og derefter linke til denne.

Eller linke direkte til de officielle CDN.


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2014 18:01:23
Svar/Indlæg:
5750/124
#8 Jeg fandt frem til samme løsning, som #3 linkede til - så jeg har blot linket til en af de officielle CDN's 🙂


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2014 22:51:06
Svar/Indlæg:
2246/14
men hvis du kan placere filer på serveren kan du bare lægge det der. Jeg kan ikke tro at du ikke må lægge .js filer på serveren. jeg tror bare du referer til den forkert...


#11
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2014 01:09:18
Svar/Indlæg:
5750/124
#10 Jeg må(tte) ikke (Tidligere) uploade .rar filer til deres server... (for nogle år siden)