Dagens net "horror" - blank email side :(

Diverse d.  26. april. 2014, skrevet af korsk
Vist: 6941 gange.

korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2014 01:28:17
Svar/Indlæg:
1334/15
Hej venner - i håb om evt. at kunne hjælpe andre der kommer ud for samme "øv situation" 🙂

Jeg lukkede i går aftes min pc, og da jeg i dag gik ind på min outlook emailkonto, var siden bare blank med en tynd blå øvre linje samt mit navn og indsatte billede. Ingen muligheder for direkte indgreb af nogen slags - og panikken begyndte hurtigt at brede sig :yes:

Jeg kunne heller komme på mailsiden via andre pcère :no:

Jeg kørte selvf. en viruskontrol (igen igen), og søgte råd på nettet. Andre havde haft samme problem som jeg, og opgivet efter div. kommunikation med Microsoft (her så jeg så allerede en forestående dødsdom over alle mine emails)

Jeg blev efterhånden ret så frustreret (røvirriteret 😳 ) efter 2 timers søgen, da jeg konstant røg tilbage til samme ubrugelige rådgivning om, at man skulle skifte adgangskode, virusrense pc, gå ind på siden og gøre div. ting, som jo ikke kunne gøres, når siden ikke kunne "trylles frem" osv.

Meeen så fandt jeg den her side :http://kortlink.dk/e7bu

Jeg rapporterede problemet (venstre for neden), og ca. 15 minutter senere blev der sat et rødt kryds ud for problemer med outlook.com.

Jeg regnede selvf. med, at det var en automatisk maskinbesked, men efter en lille times tid, forsvandt det røde "ulykkeskryds" og jeg fik alle mine små dejlige emails/mapper/div. tilbage 😲

Så nu er jeg tilbage - IHAAAAAAAAA 😀
MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2014 01:45:35
Svar/Indlæg:
5421/53
Går du igennem samme smøre hver gang du oplever en hjemmeside/service med problemer? 🤡


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2014 01:55:46
Svar/Indlæg:
1334/15
#1 - forstår ikke dit spørgsmål, men synes det lyder ret dumt/nedladende?

Det er første gang, jeg har stået med dette problem, og da jeg (som skrevet) ikke tidligere har været ude for problemet, og mange andre heller ikke har, var tråden blot en evt. hjælp til disse, således de hurtigere kan finde hjælp.

At miste sine emails pga. evt. hackning er ifølge de fleste andre end dig vist et større problem, så kom lige lidt ned af pinden inden dine næste indlæg - not 🤡. INGEN kan færdes på problemfrit på nettet - heller ikke folk med "næsen" i sky :no: 😀
Mvh. - Kim


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
26-04-2014 02:06:58
Svar/Indlæg:
6368/477
Hvis dine mails er vigtige forstår jeg ikke at du tør opbevare dem på tilfældige servere rundt omkring.

Ville det ikke være bedst at download de vigtige mails, så hvis det skulle ske igen, så har du en backup?

Jeg er begyndt at tage ugentlig backup af min mozilla opsætning, som kommer ned på min NAS, så er jeg ihvertfald ret godt sikret hvis der skulle ske noget.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2014 02:32:22
Svar/Indlæg:
1334/15
#3 🙂

Du har da helt ret. Man skal selvf. altid have kopier af "alt" man vil bevare.

Og lige som dig skal jeg ha` en NAS op at køre, så problemet ikke gentager sig 🙂 Jeg blev så nappet i hælene, inden jeg fik gjort dette. Men vi er alle mennesker, og mit indlæg var netop en venlig advarsel/orientering om, hvad der kan ske, samt hvor man evt. kan løse problemet (hvis det ikke er værre)

OT - jeg synes forøvrigt, at VI skal passe på, at dette site ikke bliver "domineret" af bedrevidende folk, der mener sig berettiget til, at kunne tale ned til folk!!

Et større site som dette består jo ikke kun af pc nørder der har manglende sociale evner, og derfor får et "kick" når de mener at kunne tryne andre!. Langt flertallet består jo af almindelige brugere, der læser trådene som orienterende og interessant udvidende viden, der i nødstilfælde evt. kan bruges til egent brug 😀

Ooog så vil jeg da gerne beklage, hvis dette indlæg blev endnu en "smøre"(jævnfør #1) .. Men indlæg som dette mangler i høj grad - synes jeg.

Det kan måske kaldes for - kommunikation 😲
Mvh. - Kim


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
26-04-2014 02:35:32
Svar/Indlæg:
6368/477
#4
Ja sådan er det tit. Jeg skulle også lige have et wake-up call da jeg lige fik tabt hele min database med benchmarks, det tog næsten en måned at få igen. Efter den tur er jeg bare gået amok hvad angår backup, ALT kommer bare ned på den NAS, jeg skal dælme ikke miste noget!

Men sådan er det nok for de fleste af os, vi skal lige have skrækken, så kan man bare håbe for folk at det ikke går HELT galt når der sker noget 😉


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2014 02:49:36
Svar/Indlæg:
1334/15
#5
Nemlig - og da min søn der var til stede, hørte om problemet, fik han travlt med, at "forsikre" sig hehe. alle hans kærestemails osv. er jo ret hellige 🤣

Meeen egentlig er jeg i tvivl om, hvorvidt en nass med backup kan restaurere en hacket emailside, da denne side/emails jo ligger på en ekstern server!.

Men det kan du/andre nok fortælle mig :yes: 😀

Fortsat god aften/nat
/Kim


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2014 03:57:55
Svar/Indlæg:
4337/121
Kan anbefale denne mail klient

http://www.opera.com/da/comput...


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2014 04:43:43
Svar/Indlæg:
867/18
#6 og husk så en backup af backup'en! 😉 Køb en nas (synology fx) med 2x hitachi ultrastar/deskstar eller wd red diske, kør dem i raid 1 - og køb så en ekstern harddisk på samme størrelse som dit raid, og tag en månedelig backup på den - og placer den fx på dit arbejde, hos naboen el lign.

Du skal så bruge en email (evnt webbaseret) der understøtter imap - derefter bruger du en klient som fx #7 linker til og henter dine mails ned - fordelen med imap er at de også bliver liggende på den oprindelige mailserver.

Så kan du tage en backup af dine mails på din pc til din nas, og til din backup af din nas 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zubrowka01 d. 26-04-2014 04:44:37.


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
26-04-2014 07:42:50
Svar/Indlæg:
2470/41
Jeg har mit eget internetdomæne der kører på min egen lokale mailserver.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
26-04-2014 09:11:39
Svar/Indlæg:
4981/47
Kan nu godt lide at du bestemt tror at det handler om at din mail er blevet hacket eller lign, henter du da meget skidt ned eller hva ? 😀

Som #1 er inde på er det en service/routeing til outlook der ikke loader korrekt (som oftes er det den skide reklamebar i venstre side) hvorfor du ikke kan komme ind på din mail, havde du prøvet med et forkert password, var du ikke nået længere end til login siden jo 🙂

Som #1 er jeg også af den mening af du har misforstået sammenhængen (service nedbrud), og i særdeleshed løsningen (genstart af servicen), som "giver" dig dine mails igen (hint de var aldrig væk 😛 )

Du meddelte problemet, de fixede det... end of story 😎

Beklager hvis det lyder nedladende, men du har altså blot rapporteret et problem, ikke fundet den hellig gral til recovery af hacket mail konti.

Selvom man ikke bør være bedrevidende og nedladende at høre på, som jeg godt kan forstå du syntes #1 er, så er det altså et eller andet sted lige så skidt at lade en forkert antagelse og løsning stå uden at påpege manglerne/misforståelser 🙂


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2014 23:25:33
Svar/Indlæg:
1334/15
#10

Jeg har aldrig været sikker på, at siden var hacket, men et eller andet skulle jeg jo kalde det, når jeg ikke regnede med, at problemet var på min egen pc. Jeg søgte imidlertid på nettet flere timer for at finde et sted for hjælp, og fandt det til sidst, hvilket jeg så blot ville fortælle andre, der måtte komme i samme problemstilling. At jeg så nærmest får at vide, at dette skulle være overflødigt, ser jeg som en nedladende og unødvendig kommentar. Hvornår har man skullet finde sig i, at blive talt nedladende til, når man blot vil være venlig? Jeg prøver derfor ikke at få det til at lyde som om, jeg har fundet den hellige gral. Hvordan kan du få det ud af mit indlæg? :no: Det er da at fordreje tingene så det forslår 😉. Det kommer som regel af, at folk overfortolker ting, ved at læse alt for meget mellem linjerne. Og så er det jo ikke trådholder der har problemet, men den der læser indlægget.

Nej jeg henter ikke meget skidt ned, og jeg kører ofte virusprogam igennem. Det var heller ikke et spørgsmål om forkert password, da jeg godt kunne komme ind, men siden var "næsten" slettet.

Problemet var det samme, når jeg prøvede adgang via andre pcère, så problemet blev løst udefra (mit link)

Jeg skal da gerne indrømme, at jeg synes, at det efterhånden er blevet lidt af et trent på forskellige fora, at hvis ikke folk kan komme med noget positivt til en tråd, er det helt i orden at genere trådstarter!. Herinde er det dog ikke (endnu) kommet så vidt som visse andre steder. Men hvis jeg skal skælde lidt ud, når nogen på den måde afspejler et kedeligt stykke af deres personlighed - ja så gør jeg det gerne 😀

Nå men mon ikke det var det. Du og andre kan selvfølgelig have/tolerere mere frie tøjler for opførsel, så den forskel må vi bare lære at leve med 😀

Mvh. - Kim


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2014 08:20:28
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg synes det er dig/du der overreagerer/hidser dig op.
Det de to/tre nørder siger/udtaler, er jo bare at du har fejlrapporteret et site/en side.
Så der er ingen grund/årsag til at flippe ud/ind.
Du fejlrapporterede med succes - Det er jo i bund og/eller grund, det eneste der er sket.



Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
29-04-2014 10:22:28
Svar/Indlæg:
4981/47
#12

Det var også det jeg lidt prøvede at forklare, omend med lidt humor i stedet for blot at sige som #1, altså at han fatter brik af hvad det enligt skete i forløbet 😛

Men jah... nogen gange er lidt sjov i et indlæg ikke altid til gavn 🙂


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2014 19:51:27
Svar/Indlæg:
1334/15
Hej Comics - nej det er ikke bare det jeg har gjort.

Der ligger lang tids søgen efter en løsning på problemet!.

Sitet er ikke bare lige til at finde!.

Andre på nettet har haft samme problem - og opgivet!.

Men helt i orden, at du ikke forstår det. Problemet er efter min overbevisning ikke, at jeg prøver at hjælpe andre, der kunne komme i samme situation!. Nej det er desværre modtagelsen af denne hjælp, der irriterer mig gevaldigt.

ET VENLIGT INDLÆG BØR ALDRIG MODTAGES AF DÅRLIGE NEDSÆTTENDE BEMÆRKNINGER!.

Hvis nogen mangler informationer kan de blot spørge pænt om dem?

Jeg kunne jo sagtens køre side op og side ned med dyberegående analyser af div. indlæg. Men da jeg ikke ønsker at genere folk mere end højest nødvendigt, må det bedste vel være at slutte nu!.

Og det "sjove/ærgerlige" i et sådant indlæg bør altid pointeres eller markeres, således ingen bliver sat op på en "moppe pedestal"

No hard feelings
/Kim


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2014 20:02:59
Svar/Indlæg:
2131/173
Ja, ingen grund til at koge mere suppe på den fejlrapportering.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
29-04-2014 20:15:24
Svar/Indlæg:
4981/47
#14

Så er du altså uheldig med valget af søgeord på for eks Google, da "hotmail+server+nede" fint finder status siden som det først hit 🙂

Forstår forresten ikke lige hvorfor du kortlinker til status siden ?

Er jo ikke et langt link eller nogen dumme tegn med i det :

https://status.live.com/


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
30-04-2014 16:54:41
Svar/Indlæg:
442/14
#0 kendte ikke til den side, men jeg kan jo begynde at kigge der næste gang hotmail er sløv. Jeg har heldigvis ikke haft større problemer end det 🙂

Bruger dog selv Windows Live Mail programmet, hvori der er en mulighed for at eksportere e-mail og konto, hvilket jeg troligt gør med jævne mellemrum. Har dog aldrig haft behov for at genindlæse en sådan backup, så ved ikke om det fungerer.

#3 Hvordan backupper du din firefox?
Jeg har selv sat Norton Ghost til at lave løbende backup af folderen C:\Users\Nope\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles
Men er der smartere måder at gøre det på?