Microsoft SCCM

Diverse d.  08. april. 2014, skrevet af Lohse
Vist: 2238 gange.

Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2014 21:08:25
Svar/Indlæg:
1178/88
Så er jeg tilbage, men skal lige have nogle informationer om microsoft SCCM. Jeg må nok erkende, at et virtuelt miljø bliver for dyrt, som jeg bl.a. efterspurgte i tråden Hyper-V vs Vm-Ware

Vil Microsoft SCCM måske løse nogle af de praktiske opgaver, som der er ved at drive en maskinpark, da man kan presse programopdateringer ud?

Det kan være en venlig sjæl lige vil fortælle hvordan det faktisk fungerer, sådan godt oversat til dansk.

Ligeledes i Bring Your Own Device tiderne, så kan jeg vel ikke via SCCM presse programmer ud på elevernes egen computer såfremt de ikke er medlem af domænet?

Jeg håber på brugbare svar, for lige nu famler jeg virkelig rundt i hvordan vi skal satse IT mæssigt. Maskinparken er fra 2005 og med Windows XP. Nuværende server er fra samme tid, så det vil jo være et godt tidspunkt at tænke nyt, selvom min leder holder meget på økonomien.
Green_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 08:16:45
Svar/Indlæg:
48/9
Jeg sidder med admistration af SCCM for +7000 pc'er og du skal påregne en HEL DEL tid for at holde systemet ajour, når man snakker driver/programmer og opdateringer deraf.
WSUS kører næsten helt pr. automatik, så der er der ikke så meget..

BYOD så kan man godt "smide" SCCM klienten ud til anonyme maskiner og på den måde administrer hvilke programmer, som kommer på disse maskiner.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-04-2014 08:54:37
Svar/Indlæg:
15982/637
Prøv at tjekke C2IT ud. De laver og udvikler sccm moduler men de tilbyder også en egen udviklet løsning (navnet er lige løbet fra mig ) der minder om sccm men er knap så avanceret men prisen er også en anden. Jeg ved de har rigtig gode erfaringer med at sætte det op mod skole netværk og har leveret flere management systemer til bl.a privat skoler.
Det er også dem der står for 'Skoleskyen' hvis du er bekendt med det.


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 17:00:33
Svar/Indlæg:
1178/88
#1 Som jeg lige hurtigt forstod det, så skulle man kunne presse programopdateringer og nye programmer ud på klienterne?

Lidt som VM-Ware Horizon Mirage