boot problemer Asus P8H77-i, i3-3225, Kingston KVR16N11S8/4 (4GB)

Bundkort / CPU d.  29. marts. 2014, skrevet af MadsLH
Vist: 1515 gange.

MadsLH
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2014 19:34:33
Svar/Indlæg:
47/13
Hej kan ikke boote, får ikke noget signal til skærmen, men cpu fan køre og lampen på mortherboardet lyser.

Jeg har prøvet at tjekker op på alle kabler og om ram blokken sidder ordentligt fast, men intet virker.

Jeg har både prøvet med signal fra dvi og hdmi udgangen.

Nogen der har nogle forslag?
Det er nyt system, så der er intet på harddisken, og har ikke været inde i bios i nu, køre uden grafikkort.

Venlig hilsen

Mads Hilligsøe
IStealUnderwear
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2014 20:01:37
Svar/Indlæg:
105/1
hvis du har et grafikkort liggene så prøv det, ellers prøv at resette bios, og clear cmos. hvis det ikke virker så prøv med andre ram. eller et andet mobo/anden cpu hvis det er til at lade sig gøre. for at se hvilken del der er defekt hvis det er det det drejer sig om.
Håber der er noget af det der hjælper.
Prøv med en Sandy bridge CPU, hvis du tilfældigvis har det liggende, og hvis du så kommer ind i bios så flash bios'en og prøv med en anden. Hvis intet virker. så tjek her og se om der en der kan låne dig en sandy bridge her inde som self bor i dit område.

(tjek efter bøjede ben... i motherboard socketen aswell.)


MadsLH
 
Overclocker
Tilføjet:
29-03-2014 20:16:06
Svar/Indlæg:
47/13
Har prøvet at cleare cmos, må lige tjekke efter bøjede ben, men det er den første computer udover bærbare jeg har haft i mange år, så har desværre ikke nogle reservedele liggende, men må ud og kigge på nogle brugte graffikkort og ram hvis jeg ikke finder fejlen snart..

Men mange tak for hjælpen.



clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
30-03-2014 17:41:15
Svar/Indlæg:
755/6
evt start med en ram stik..


MadsLH
 
Overclocker
Tilføjet:
30-03-2014 21:50:07
Svar/Indlæg:
47/13
Har kun en ram blok, har tjekket efter bukkede ben og der var ikke ngoet at se..

må lige se om jeg kan låne en ram o get grafikkort, så jeg kan teste om det er det.


matx2008
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2014 09:42:44
Svar/Indlæg:
41/2
Par ideer:

Bare for at minimere andre fejlkilder, så prøv at starte kun med mobo, cpu, køler og 1 ram-klods. Eneste kabler til mobo: 4-pin + 24-pin strøm og den lille 2-pin til power-knappen. Fjern strømmen til alt andet (blæsere, osv.). Har set et dårligt sata kabel og disk give lignende fejl.

Har du sat en af de der micro-højtalere til bundkortet? Hvis du prøver at starte uden ram i, burde du høre en gang bip-lyde. Så ved du, at bundkortet og cpu virker - sådan semi i hvert fald 🙂

Hvis du ikke bruger intel stock-køler, men en større køler med bagplade, så check også om der evt. er noget, der kortslutter bundkortet (fra kabinettet eller bag-plade til køler). Brugte en gang 2 timer på at fejlfinde en kammerats pc, for så at opdage, at han havde sat bagpladen til cpu-køleren omvendt på, så det kortsluttede bundkortet. Vendte den rigtigt, og alt spillede.

Og ja, bøjede ben er ofte set, så prøv at se efter det. Lidt pille-arbejde, men de kan ofte rettes ud.

Held og lykke med det 🙂


MadsLH
 
Overclocker
Tilføjet:
03-04-2014 16:46:29
Svar/Indlæg:
47/13
Har prøvet kun at starte op med 4-pin og 24-pin, og virkede ikke, har kigget efter bukkede ben og fandt ikke noget, har desværre ikke nogen micro højtaler i mit kabinet, så kan ikke høre om der er bip lyde :( har tjekket bagsiden af bundkortet og der er ikke noget at se, og køre med intel stock køler, men skal hjem til en ven i weekenden og lave lidt fejl søgning med hans computer dele, så håber på jeg finder ud af hvad det er :) men tak for forslagene