Corsair 800D dual rad mod

Case-modding d.  22. marts. 2014, skrevet af Anomynous
Vist: 2290 gange.

Anomynous
 
Superbruger
Tilføjet:
22-03-2014 18:46:12
Svar/Indlæg:
382/14
Halløj fokes.

Jeg har længe gerne villet modificere mit 800D til at huse en 240mm i bunden men har ikke haft de rette remedier eller ekspertisen til at udføre den. Heldigvis var jeg så heldig at en god kollega fra mit arbejde var fiks med en vinkelsliber. Så here goes...

Først skulle det nuværende system drænes og afmonteres..






So far so good...
Gæt hvor min PC stod før...

og disse slanger var engang klare, men efter to år med rød farve ser de sådan ud


Der røg ideen om at genbruge slangerne i hvert fald.

Næste skridt var at strippe kabinettet og tegne op hvor radiatoren skulle sidde




Perfekt blev det ikke, men de skal fungere som indsugningshuller og man kommer aldrig til at se dem alligevel så det går nok.

Fik fjernet de nødvendige nitter så jeg kunne få det nederste harddisk bur ud


og ud kom det..



Og der skæres


1 down 1 to go..


den mindste af de to huller krævede lidt overtalelse


men det gik da!





Og sådan ser det ud med radiatoren monteret, langt fra perfekt men som sagt er det indsugningshuller i bunden så man kommer aldrig til at se det, og slet ikke når det magnetiske støvfilter bliver monteret..





Og så er der kun tilbage at samle hele lortet inde i kabinettet igen 😴
Jeg tog en sprittus og malede de mange farvede porte over med sort da jeg var træt af at kigge på en regnbue hver gang jeg så ind i mit kabinet.




Igen ikke perfekt, men lidt gjorde det da og lidt har også ret.

Og der samles.....




Det tog hundrede år og en søndag at finde ud af hvor pumpen skulle være, det eneste reelle mulighed jeg havde var lige ved pumpen, som også fungerer ganske udemærket men det var en anelse besværligt at få den til at sidder der med slangerne og det hele sat til.


Radiatoren som er en NexXxos UT60 med push/pull fans var heller ikke helt nem at få plads til med det gik lige


fik fyldt vand på og i gang med at teste for lækager, de blå ringe på det nederste blæsere fik også lige en tur med en sprittus da det var nemmere end at skulle afmontere hele lortet igen.



Har to ens grafikkort i SLI med med to forskellige vandblokke på, hvad gør man så, så er man kreativ...


Systemet var tæt! Lod det køre i 6 timer før jeg samlede det hele



Venter stadig på min Corsair AF140mm blæser bagtil som jeg regner med skal vendes om og laves til intake så min 360mm får lidt frisk luft, da det eneste lige pt der fungerer som hvad der ligner en intake er min 240mm radiator i bunden. Ikke helt optimalt men får nu fungerer det da.

Og her er det så med siden på



Har forsøgt at holde det så minimalistisk som muligt, om det er kønt eller ej må i jo vurdere, jeg er ovenud tilfreds med det, havde ingen forventninger da jeg gik ind til projektet men synes nu alligevel jeg slap meget godt fra det... sådan da... 😉
gabbo
 
Superbruger
Tilføjet:
23-03-2014 11:20:43
Svar/Indlæg:
392/41
Ser fint ud 🙂


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2014 08:49:31
Svar/Indlæg:
7263/260
Puha det gør ondt i hjertet at se din kollega står og skære med vinkelsliber i sit tjeneste tøj, henholdsvis M84 tjenestebukser, M84 skjorte, sommerstøvle samt bælte!!.

Når det så er sagt så ser det faktisk fint ud - har du nogle temp før og efter du har monteret din 240mm?.


Anomynous
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2014 09:30:23
Svar/Indlæg:
382/14
Uha uha man er nok en kender 😉

Ja det har jeg, men før kørte jeg ikke SLI og har skiftet kølepastaen på processoren fra MX-3 til flydende metal.

Ved 3dmark vantage før opgraderingen blev processoren 75c og grafikkortet 74c, efter skift af kølepasta og endnu et grafikkort bliver processoren 67c og grafikkortet 65c og det er med blæserne skruet godt ned!
Kan sagtens få temps ned under 60 men så larmer computeren for meget til min smag, selvom blæserne er quiet edition fra corsair.

Regner med at temperaturerne falder en grad eller to mere når jeg får den sidste blæser installeret bagtil og vendt den om til intake så min 360'er får lidt frisk luft.

Prime95 small FFTs får processoren op omkring de 59-60c hvor den før snildt nærmede sig de 80. Var også nødsaget til at skrue hastigheden på processoren ned på 3.8 for at sænke volten markant, hvor den nu ligger stabilt på 4GHz ved 2.16v


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anomynous d. 24-03-2014 09:34:52.


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2014 11:34:55
Svar/Indlæg:
7263/260

Uha uha man er nok en kender 😉

Ja det har jeg, men før kørte jeg ikke SLI og har skiftet kølepastaen på processoren fra MX-3 til flydende metal.

Ved 3dmark vantage før opgraderingen blev processoren 75c og grafikkortet 74c, efter skift af kølepasta og endnu et grafikkort bliver processoren 67c og grafikkortet 65c og det er med blæserne skruet godt ned!
Kan sagtens få temps ned under 60 men så larmer computeren for meget til min smag, selvom blæserne er quiet edition fra corsair.

Regner med at temperaturerne falder en grad eller to mere når jeg får den sidste blæser installeret bagtil og vendt den om til intake så min 360'er får lidt frisk luft.

Prime95 small FFTs får processoren op omkring de 59-60c hvor den før snildt nærmede sig de 80. Var også nødsaget til at skrue hastigheden på processoren ned på 3.8 for at sænke volten markant, hvor den nu ligger stabilt på 4GHz ved 2.16v

Anomynous skrev d. 24-03-2014 09:30:23


:yes:.

Hvordan er din oplevelse med de Corsair blæsere?. Har hørt flere når de skurer ned for dem så "klikker" de svagt. Er det noget du har hørt?.


Anomynous
 
Superbruger
Tilføjet:
24-03-2014 13:03:47
Svar/Indlæg:
382/14
Det læste jeg godt på nettet ja, det var dog først efter jeg havde bestilt dem så nåede dårligt at tanke "arh shit" før de var inde af døren, virkeligheden var heldigvis en helt anden og de siger ikke en lyd når der bliver skruet ned for dem. De siger faktisk heller ikke alverden ved 12v men nu har jeg 5 af dem i kabinettet foruden 5 andre blæsere så når jeg skruer helt op for alle så larmer de som sagt for meget til min smag.


Invzr
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2014 18:22:37
Svar/Indlæg:
1229/130
Hmm synes det ser noget rodet ud med den slangeføring 😕

Hvorfor har du anti-kink coils på slangerne? 🙂

Pumpen kan placeres oven på HDD buret så den ikke står midt i det hele


thomasbo
 
Superbruger
Tilføjet:
24-04-2014 09:34:44
Svar/Indlæg:
81/6
Hej

Det er altid sjovt at se hvad folk har fået ud af et 800D kabinet. Alt den plads !

Her er min version - med 16/12 rør. Jeg har så valgt en 120mm i bunden så jeg slap for at skære huller.




De små skævheder der er i rørene er blevet fixet siden billederne blev taget.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af thomasbo d. 24-04-2014 09:35:27.


Corsair
 
Overclocker
Tilføjet:
08-05-2014 02:40:00
Svar/Indlæg:
154/4
Otroligt snyggt bygge, fortsätt så! :)