Pumpe larmer vildt

Vandkøling d.  18. februar. 2014, skrevet af freak_master
Vist: 3484 gange.

freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
18-02-2014 21:25:28
Svar/Indlæg:
6368/477
Min EK DCP 4.0 begyndte igår at larme helt vildt, som om at der er luft i systemet, men jeg kan ingen se. Jeg har prøvet at banke lidt til den og ryste den, men den larmer stadig helt sindsygt.

Mine temperaturer er stadig ganske fine, min CPU er pt. 22 grader, det samme med mine grafikkort. Det ser også ud til at der er ganske fint flow i vandet, der er ihvertfald en delta på 1.7 grader fra vandet går ind i mine radiatorer til at det kommer ud igen.

Har DCP pumpen et ry for at have dårlige lejer? Det lyder som dem.

Pumpen er nok død, så jeg bestiller alligevel en, den er også flere år gammel, så det er nok ved at være på tide.

Den er vidst rated til 50k timer, og det tror jeg vidst nok at den har tjent flere gange..

Er der nogen der ved om den pludselig kan sætte ud? Jeg vil selvfølgelig ikke bare computeren stå uden at jeg er her, men jeg tænkte at jeg ville spille lidt, men det tør jeg næsten ikke.
Kan den godt pludselig gå bare stå stille?


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 18-02-2014 21:29:24.
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2014 21:58:42
Svar/Indlæg:
3100/53
Lyder som impellen der er gået i stykker. Enten det eller lejerne.

Køb en D5 pumpe eller en DDC :) Så slipper du for at tænke mere over det.


Zeelock
 
Overclocker
Tilføjet:
18-02-2014 23:04:10
Svar/Indlæg:
233/22
D5 Anbefalet Min swiftech MCP655 (D5) Er over 5 år gammel, på laveste trin trækker den triple radi, grafik og cpu alt er total lydløs. Vand temp 37g


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
18-02-2014 23:12:01
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg nupper lige lidt billeder af det når jeg skiller det ad. Jeg har også bagplader på vej til mine grafikkort, så jeg skal alligevel i gang igen.

Jeg har bestilt en DCP 4.0 igen, da jeg ellers skal ud at finde res også, jeg har det der påmonteres DCP 4.0. Der er heller ikke plads til en DDC, så vidt jeg kan se er den noget bredere og på grund af mine grafikkort er der ikke plads til en bredere pumpe 😕

Hvim impellen er gået i stykker, kan den pludselig falde totalt fra hinanden, så jeg slet ingen flow har i systemet? Lidt træls ikke at have min computer i 2 dage fordi jeg venter på en pumpe 😕


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
20-02-2014 01:28:44
Svar/Indlæg:
6368/477
Nu stoppede pumpen med at larme vildt og voldsomt, og den støjer som den altid har gjort. Der er stadig et godt flow i systemet og CPU'en bliver holdt på de 22 grader som den normalt er når jeg bare sidder i Windows.

Men jeg har allerede købt en ny, så den bliver skiftet ud alligevel, så er jeg på den sikre side.

Meget underligt at den pludselig stopper, jeg har ihvertfald svært ved at se hvad der kan have larmet så meget.