Hjælp til acer 7720zg, fungerer kun med vga driver :-(

Grafikkort d.  05. februar. 2014, skrevet af Bossmann_dk
Vist: 5511 gange.

Bossmann_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2014 06:57:34
Svar/Indlæg:
463/25
Hej fellow geeks, har fået denne bærbare ind til førstehjælp, fordi den så mærkelig ud på skærmen( lignede noget med 8 farver)og har valgt at geninstallere helt forfra, men her starter det sjove, efter en komplet win7 succesfuld install med alle updates osv. pånær gfx, den sprang jeg over fra winup.
Bærbare kører altså perfekt og vil som det sidste install gfx, downer fra nvidia 8600m gs(332.xx), intall som forventet MEN vil ikke komme frem til skrivebordet, låser ved win starter, og rebooter derfter med reparer opstart, nå, tænker ældre bærbar, ældre driver og finder den backup som jeg lavede sidste gang jeg legede med den. Finder gfx driver der som kørte sidste gang (192.xx), BUT no go, vil heller ikke starte op med skrivebord, weird.
prøvede så med en rep opstart med nvidia driver installeret, men resulterede bare i windåse loadede vga driver igen og fungerede.

Summa sumarum, bærbar kører altså upåklageligt men kun med win standard vga driver.

Har googlet et par timer og prøvet 5 forskellige drivere.
Kan gfx være "brændt" af, så det kun fungerer med den mindre krævende vga driver?

Alle input er velkomne

Bossmann
MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
05-02-2014 08:53:50
Svar/Indlæg:
5039/109
Nvidia 8600m gpu'en har en medfødt defekt. Efter noget tid vil denne defekt vise sig som enten dit problem, eller bare helt dødt grafikkort.

Det er noget med gpu'en forbindelse til det substrate den sidder på er dårlig. Det er alle 8400m og 8600m der er fejlproducerede.

https://www.google.dk/#q =nvidia%208600m%20defect


animal-mik
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2014 17:08:23
Svar/Indlæg:
908/160
Hvad sker der hvis du tager den fra Windows update ?.
GFX kan være semidefekt.
Jeg har engang reddet en (som blev varm) ved af skifte
kølepaste - (add on Gfx kort) men det lyder ikke til at være samme fejl ved dig..


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
05-02-2014 17:19:46
Svar/Indlæg:
5039/109
Der er højst sandsynligt ikke noget at gøre. Det er en produktionsfejl, som Nvidia selv har meldt ud for noget tid siden.

Nogle har haft held med at give bundkortet en kort tur i ovnen. Men det er kun en midlertidig løsning, for problemet dukker op igen.


Bossmann_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2014 18:16:16
Svar/Indlæg:
463/25
#1 Doh, det googlede jeg selvf ikke, tænkte kun på driver problem 😕

#2 Skrev i #0 det havde jeg prøvet, intet held. og det er et add on, mxm type2, så ser om ikke kan finde et billigt et.

Takker begge to.