Hjælp - PC vil ikke starte op.

Ram d.  04. februar. 2014, skrevet af BacherDieckmann
Vist: 723 gange.

BacherDieckmann
 
Enthusiast
Tilføjet:
04-02-2014 11:38:51
Svar/Indlæg:
2/1
Kære alle.
Jeg har for nogle uger siden samlet en ny PC - som indtil videre har kørt fint - på nær min lydkort. I al den tid jeg har haft en PC har jeg uden problemer kunne skifte mellem at have mit headset's stik i og så uden videre bare skifte stikket ud til det med mine højtalere. Men det har jeg ikke kunne de seneste par gange - min PC laver høje skrattende lyde og enten genstarter eller laver en Bluscreen. I går formiddags skete det så igen (Jeg har prøvet at undgå det), hvorefter min PC genstartede og i stedet for at starte Windows op igen så går den i gang med "Startreparation". Fra klokken 17-09 (i morges) kørte den, og den forsatte bare.. Så nu er den slukket og jeg ved ikke hvaqd jeg skal gøre.
- Jeg tænker at det nok ar hardware-problemer. En ven sagde at det samme var sket for ham, hvilket viste sig at være defekte RAM.
Hvad skal jeg gøre? Har det noget med problemerne med lydkortet at gøre? Jeg overvejer at tage den ene RAM-blok ud osv. for at se om de har taget skade da min PC crashede.

Lydkort: Xonar DG
RAM: RipJaws-X 2x4 GB
MB: MSI 970A-G43

Hvis i mangler andet viden, så spørg i bare.
BacherDieckmann
 
Enthusiast
Tilføjet:
04-02-2014 12:09:30
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg har nu prøvet at starte PC'en op med først det ene RAM og så det andet (I DIMM2) men resultatet er det samme. Kan problemet ligge i BIOS?


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2014 12:33:11
Svar/Indlæg:
867/18
Hent memtest86 og kør det fra en usb stick

Hvis ikke den finder fejl er det nok en driver der gav dig problemer og bare en windows repair der fucker. Start på windows cd'en og reparer derfra


BacherDieckmann
 
Enthusiast
Tilføjet:
04-02-2014 13:02:08
Svar/Indlæg:
2/1
Nu har jeg hentet programmet ned, extracted det ned på en USB, sat USB'en i PC'en. Ændrede boot-rækkefølgen til at være USB først, og nu siger den "Error Loading Operating System".


zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2014 13:06:17
Svar/Indlæg:
867/18
du skal lave en bootable usb disk

brug memtest86+ i stedet, hent pakken
"Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7)"
http://www.memtest.org/#downis...


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
04-02-2014 17:30:51
Svar/Indlæg:
755/6
hvad med harddisken..har du tested den.?
😕