Trendnet n450 Wireless Accesspoint ingen internet

Diverse d.  12. januar. 2014, skrevet af freak_master
Vist: 7618 gange.

freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
12-01-2014 00:28:44
Svar/Indlæg:
6368/477
Hej!

Jeg har købt denne til en kammerat for at han kan få trådløs i huset.

Hvis jeg sætter kabel i switchen får jeg internet derfra, og IP TV kører også igennem samme kabel fra routeren.

Jeg sætter accesspoint op og smækker CD'en i. Programmet finder enheden og jeg får den konfigureret.

Når jeg så logger på det trådløse netværk fortæller windows at der godt nok er internet, og jeg kan se at jeg får en IP fra routeren (192.168.0.172) og jeg kan se standard gateway.

Prøver jeg så at gå på internettet, eller se andre enheder på netværket, så går der ikke andet end få sekunder før windows fortæller mig at der ingen internet er. Jeg har stadig en IP adresse fra routeren, men jeg kan ikke en gang komme i kontakt med routeren selvom at jeg prøver at tilgå den via 192.168.0.1. Dette kan jeg sagtens via kabel.

Er der andre der har oplevet dette? Kan den være defekt, eller vil den bare ikke samarbejde med Waoo's fiberboks?
Nogle der kan hjælpe her? 😕
jønner
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2014 01:17:39
Svar/Indlæg:
1082/13
Tror ikke at man kan køre internet og tv igennem samme kabel
de har i hver fald deres egne porte på fiber tilslutningen (boksen)
kan også være at jeg har en af deres første bokse


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
12-01-2014 04:32:37
Svar/Indlæg:
6368/477

Tror ikke at man kan køre internet og tv igennem samme kabel
de har i hver fald deres egne porte på fiber tilslutningen (boksen)
kan også være at jeg har en af deres første bokse

jønner skrev d. 12-01-2014 01:17:39


Det er en hvid boks fra waoo.

Men som jeg skriver så fungerer TV'et igennem switchen, og jeg kan også få internet igennem et kabel, det er kun når jeg bruger accesspoint at jeg ingen internet får ud af det. 😕


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
12-01-2014 15:36:42
Svar/Indlæg:
6368/477
Underligt...

Jeg har taget en trednet router med. Sætter jeg et netkabel fra Waoo boksen til routeren får routeren internet, præcis som min computer gør det. Smækker jeg så et kabel fra trendnet router til access point får jeg også internet.

Sætter jeg kablet direkte fra Waoo boksen og til access point får jeg ingen internet, og min computer har svært ved at forbinde til access point. Jeg kan ikke komme i kontakt med waoo boksen heller, der er totalt lukket.

Jeg har prøvet mange forskellige indstillinger og kigget på internettet, men der er bare ingen der har haft samme problem.

Måske access point bare ikke vil samarbejde med waoo boksen...