Udskiftning af Fan SOC series Windforce X3 blæsere muligt ?

Gigabyte - Bundkort d.  31. december. 2013, skrevet af Fearless Angel
Vist: 6086 gange.

Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2013 07:00:55
Svar/Indlæg:
4536/104
English.

Hello i would like to ask if theres a way to fix my broken blower/fan on the Gigabyte GTX570 SOC with GIGABYTE WindForceT 3X cooling.
and if so, if it is covered by some special warrenty, the card is over 2years old tho, and the fan it self has just started to make noise and stopped spinning normally around. card still works fine it seems, but its just noizy. Any way to fix the fan, or buy a new one from you (not the entire heatsink) just a cheap fan(middle one is the problem).

+ Happy Newyear.

/Danish/
Hejsa, er der en måde hvorpå man kan udskifte jeres windforce blæsere med en ny blæser, da mit nuværende gigabyte korts blæser er begyndt at larme/lade til ikke at virke.

Kortet er over 2år gammelt, så går ikke ud fra at jeg har mere garanti (eller er SOC udgaven special på dette punkt ?)


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 31-12-2013 07:01:59.
Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2013 07:59:32
Svar/Indlæg:
1271/38
Hej 🙂

Jeg ved ikke om 570 og 580 bruger samme køler, men jeg har en Windforce 3 køler liggende til et 580 du godt må få hvis du gider betale forsendelsen.

Det er fra det her kort:
http://www.gigabyte.com/produc...

Mvh


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2014 03:14:50
Svar/Indlæg:
4536/104
#1 kunne godt være intra/komme på tale.

Men prøver lige med lidt olie, eller en anden løsning til den dårlige blæser først. så ser vi om det løser det, eller hvordan og hvorledes.

Btw til dårlige blæsere(motore) kan WD40 så ikke bruges tror i eller ?...

har læst rundt omkring på nettet at man bare skal smøre motoren i blæseren nemlig, ved dog ikke helt med hvilken type olie. 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 02-01-2014 03:15:45.


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2014 04:50:49
Svar/Indlæg:
1271/38
Du siger bare til. 🙂

Vil ikke anbefale WD-40.. Det opløser vidst en masse og gør en masse spændende ting ved elektronik. Centrifugalkraften skal nok få trukket noget ud på komponenter, så det ville jeg ikke stole på - men det er nok mig der er overtroisk.

Har hørt at olie til symaskiner skulle fungere fint.. men hvad ved jeg.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2014 21:39:19
Svar/Indlæg:
1334/15
Hold dig helt fra WD-40. Det er alt for "stærkt" til dette brug.

Symaskineolie kan nok godt bruges, da det er syrefri. Jeg har selv brugt "Super Lube", der er teflonbaseret, og virker fint, uden opløsende/ødelæggende virkning.

Det er ellers noget jeg bruger mest til mine fiskehjul, køkkenhængsler etc. men dur også til blæsere 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 02-01-2014 21:40:26.


GIGABYTE_Ted
 
Newbie
Tilføjet:
08-01-2014 10:54:15
Svar/Indlæg:
45/0
Hi,

since the card is over 2 years old it may no longer be covered by warranty, if it is still under warranty you can sent it in for RMA with your retailer to get the fan replaced or repaired.
If you have a receipt of your purchase and it is less than 3 years old then you can take a picture of this and I will see if there is still a valid warranty for the card. I also need the serial number. You can send this to ted@gigabyte.se.

You can also buy an aftermarket cooling solution and install this yourself quite easily.

Have a nice day and sorry for the late answer, I have had a vacation with limited internet access.

Med vennlig hilsen

Ted Olsson
GIGABYTE Customer Care Representative Sweden