Ny skærm - AOC G2460PQU Sort skærm.

Grafikkort d.  26. december. 2013, skrevet af ErnstEmil
Vist: 10124 gange.

ErnstEmil
 
Overclocker
Tilføjet:
26-12-2013 10:19:48
Svar/Indlæg:
95/13
Boot screen visses fint lige indtil Windows starter, så er der sort skærm.

Jeg kan gå i fejlsikret tilstand der er der billede på.

Jeg har i går clean installed Windows 7 64 bit.
Skærmen viste billed under hele installationen, samt mens jeg hentede ALLE opdateringer og diverse som Java, Adobe Reader. MEN da jeg så installerede driveren til Grafikkortet - Club 3D Radeon HD 4890 og genstartede 😩 samme problem igen.

Fejlsikret tilstand - billede vises
Hvis jeg i enhedshåndtering deaktivere Grafikkortet og genstarter vises billede på skærmen.

Jeg har forsøgt at installere driveren til skærmen, men det er ikke en exe fil og skærmen findes ikke i enhedshåndtering - ikke engang som standardskærm!!!

Jeg konkludere selv at der må være en konflikt mellem Grafikkortets driver og denne skærm. Dette har jeg dog aldrig stødt på før.

Er der en der har en ide til hvad der kan være galt eller er det Grafikkort og skærm der har en konflikt.
-- Vil lige nævne at skærmen virker fint på en anden PC med et grafikkort Geforce 8600GT.

Håber i har nogle god juledage med jeres familie.

Ernst-Emil


Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af ErnstEmil d. 26-12-2013 10:24:31.
tneken
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2013 00:09:34
Svar/Indlæg:
42/14
Hej. Har du en inf fil til skærmen


ErnstEmil
 
Overclocker
Tilføjet:
27-12-2013 08:37:48
Svar/Indlæg:
95/13
Ja det har jeg, men jeg kan ikke installere driveren for som jeg skriver er skærmen ikke vist i enhedshåndtering.
Så jeg kan ikke som vist i manualen installere driveren s. 32-35.
I øvrigt var jeg inde for at se efter manual og driver til skærmen allerede inden min søn fik den i julegave, manualen kunne jeg godt finde, men ikke driveren. Jeg kontaktede deres support og spurgte hvorfor der ikke var en driver - svaret var at det var ikke nødvendigt da den ville blive godkendt af EDID.

Kopi af svar fra AOC:

Dear Customer,
thank you for your request:

Monitors these days have EDID data inside. This data is the same data as a driver and can be read by the computer. In other words; plug and play. If you can't get the native resolution, then try to download a software package or driver for your graphics card.


Mit freundlichen Grüßen / With best regards

Skærmen virker fint på en anden PC, så jeg heller stadig til at det er et kompabilitets problem.