Waoo internet - jeres oplevelser.

Diverse d.  21. december. 2013, skrevet af Fion
Vist: 15094 gange.

Fion
 
Bruger
Tilføjet:
21-12-2013 23:16:14
Svar/Indlæg:
74/9
Jeg er træt at vores sløve internet forbindelse og søger noget nyt. Waoo kan tilbyde det i vores område og jeg ville hører hvad jeres erfaringer er med dem? Deres trustpilot viser at man skal holde sig langt væk fra dem.



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 22-12-2013 02:18:38.
jønner
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2013 23:20:52
Svar/Indlæg:
1082/13
Deres internet kører fint
det er resten der halter lidt (Tv Ip tlf osv.)
Har dem selv og nettet har meget sjælden udfald her


Fion
 
Bruger
Tilføjet:
21-12-2013 23:22:08
Svar/Indlæg:
74/9
Jeg takker for indlægget.

Jeg sidder og kigger på deres hjemmeside og det ser ikke ud til at man kan få en pakke der kun er internet?


Fion
 
Bruger
Tilføjet:
21-12-2013 23:25:09
Svar/Indlæg:
74/9
Lige meget, det var min fejl. Jeg har fundet det. :)


jønner
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2013 23:29:23
Svar/Indlæg:
1082/13
Har både internet og Tv hos dem
internet kører upåklageligt
Tv fryser af og til men kommer igen
nogle gange kan det være flere gange om dagen og andre gange kan der gå uger imellem
deres tv boks har det også med at låse så fjernbetjening ikke virker så skal strømmen lige fra boksen
og så snart den er startet op igen så virker det hele igen


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-12-2013 23:30:48
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Waoo er lettere vanskelig at vurdere ud fra trustpilot..

Men lige en kort baggrund, Waoo er et selskab bestående af de el selskaber som har smidt Fiber i jorden.. Du kan derfor opleve en kæmpe forskel på servicen alt hvilken del af landet du bor i..

That being said så bor jeg selv i Padborg og har sydenergi som leverandør, det har jeg haft de sidste 2 år uden noget egentligt bøvl med selve forbindelen, det eneste jeg har oplevet var da jeg skiftede arbejde i November måned.. I den forbindelse bad jeg Waoo om at registrere mit firma betale internet på mit navn og sende regningen fra 1/11/2013 direkte til mig.. eneste problem var bare at de glemte at ændre dette, så regningen landede stadig hos min tidligere arbejdsgiver.

Jeg kontaktede så Waoo som beklagede og ville rette op på det, hvilket de da så afgjort gjorde, de sendte mig derefter en regning på den måned de havde glemt, men ved samme lejlighed sendte de en check til mig på det samme beløb (som skulle have været til min tidligere arbejdsgiver) Lavede så en aftale med min tidligere arbejdsgiver om hvordan vi lige hurtigt kunne løse problem stillingen, og siden der har det kørt som det skulle.

så bundlinjen er at der kan opstå fejl, specielt siden Waoo står for noget af servicen hvorimod dit lokale elselskab står for andre dele, så der er ret meget der skal falde på plads for dem.

Men når alt kommer til alt, du får ikke noget internet som kører mere stabilt og hvor hastigheden som du betaler for faktisk er der 🙂


snowflakefire
 
Superbruger
Tilføjet:
21-12-2013 23:41:45
Svar/Indlæg:
188/14
som #5 siger, så kører deres net rigtig fint. Jeg har en 90/90 forbindelse hos Waoo i kolding det fungerer aldeles som det skal.

Det eneste sted jeg har lidt negative ting at fortælle om, er angående deres fiberbokse/routere. Jeg har været så uheldig at få en af deres Icotera 2000 bokse. En boks, hvor man umiddelbart ikke kan slå DHCP delen fra, medmindre man indtaster 255.255.255.255 i sin ip-range på routeren.
En anden ting, som jeg har forelagt for deres kundeservice adskillige gange, er muligheden for at få sat den Icotera boks i bridge mode, så jeg kan køre med min egen router... det kan man umiddelbart ikke få lov til.
Jeg skrev endda til dem som laver / leverer Icotera boksene, de henviste mig blot venligt til Waoo.

Så på bundlinien er jeg yderst tilfreds med deres linie, men utilfreds med deres udstyr.


lillekiller
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2013 23:42:47
Svar/Indlæg:
230/17
Jeg havde 40/40 gennem waoo, de har hævet det til 60/60.
Og det kører nærmere 70/70 😛 Kører stabilt også 😉


Fion
 
Bruger
Tilføjet:
21-12-2013 23:53:27
Svar/Indlæg:
74/9
#4

Hmm, det lyder som en irriterende lille fejl. Men trods det, så kører det hele jo fint. Tak for indlægget. 🙂

#5

Vores nuværende internet kører uden fejl, men det er bare meget langsomt. Jeg takker for indlægget. 🙂

#6

Lad os håbe de har opdateret det på en eller anden måde. Det er træls at de låser kunderne fast til specifikke routere.

Takker for indlægget. ;)
#7

Fedt! ^_^


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
21-12-2013 23:54:00
Svar/Indlæg:
2826/100
#6

Lige den del med udstyret kan jeg ikke udtale mig om, jeg bestilte internet uden router (kun fiber boks/converter) fordi jeg hellere selv vil stå for den interne del 🙂

Men min fiberboks smider da alt direkte videre til min egen router, så det må de også kunne ved dig da.


madsdj
 
Overclocker
Tilføjet:
22-12-2013 03:03:18
Svar/Indlæg:
3/0
Den fiberboks med indbygget router de er begyndt at sætte op, er det værste lort.. Og du kan ikke slippe uden om den.
Jeg har haft Waoo i 2-3 år vil jeg tro. Og der har ikke været det mindste med dem i den tid. Lige indtil for en måned siden hvor vi fik den Icotera boks. Det er det eneste jeg er lidt træt af.

#9 Det er fordi du har været "heldig" at få en alm fiber boks dengang hvor de stadig havde dem. De er desværre udgået så pt kan man kun få Icotera igw3000. Sådan er det ved bredbånd nord, ved ikke om det er gældende for de andre.


#11
Fion
 
Bruger
Tilføjet:
22-12-2013 03:04:02
Svar/Indlæg:
74/9
#9

Min viden rækker desværre længere end absolut basis viden om routere, men jeg håber da at de kan sætte det op. 🙂


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-12-2013 03:27:29
Svar/Indlæg:
2826/100
#10

Ahh, så det er fordi der er kommet en ny model, den jeg har hedder ICOTERA IGW2000..

Men skal da lige have fat i dem så, jeg har fået nyt arbejde ret langt væk og skal derfor flytte, så det vil da være rart at vide om det virkelig er blevet så begrænset nu..

Du er sikker på det ikke er fordi du har fået en LAN adresse fra Waoo? I dag skal man jo betale for at få sin egen public IP, ellers får man en 172.x.x.x adresse som "ekstern"


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 10:39:08
Svar/Indlæg:
1571/39
havde deres service tekninker ud og sætte ny boks op .
da den jeg havde kun var en 600 mps og fik opsat en 1 gb boks.
kan kun sige godt om deres bredbånd 30/30 .
MEN MEN deres tv er som sådan til at skide i .
for det første skal man have en boks til hvert tv ( har via kanaler ) , desuden mangler der min farvorit kanal discoery ,uanset hvad jeg gør kommer den ikke på min kanal liste .
udstyret jeg fik (boksen til tv ) var meget brugt og den skide fjernbetjening er det arveste pis der findes , man skal stå lige ud for modtageren og er der bare det mindste solskin på modtageren virker den ikke 😢

jeg ved ang deres tv har de opkøbt stofa og man kan bede om at få en fiberboks med alm tv kabel udgang så man slipper for en boks ved hvert tv og som det bedste man kun har remoten til sit tv 🙂


lillekiller
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 11:05:29
Svar/Indlæg:
230/17
# 13 jeg er heller ikke imponeret over, man skal have boks til hvert tv.. derfor har jeg også kun deres internet..


tf-uno
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 13:15:51
Svar/Indlæg:
317/39
Har fiber gennem Sydenergi. 150/150mbit, køre som en drøm :)
Har også deres IPTV, køre det dog gennem mit media center, så oplever ikke det samme bøvl som jer andre. Har dog også hørt der skulle være noget bøvl med deres tv bokse.

De har lavet en DVB-C løsning så man ikke behøves en boks til hvert tv ;) Man kobler blot sit eksisterende coax/antenne netværk på fiberboksen også køre det.


Gamer_Kate
 
Nørd
Tilføjet:
22-12-2013 14:14:58
Svar/Indlæg:
304/3
#7 Hehe velkommen i klubben 😛 Mit kører også smadderdejligt 🙂
Okay kan godt se jeg har fået min forbindelse opgraderet fra 30/30 Mbit til 50/50 Mbit.

50/57 Mbit trådløs
57/57 Mbit kabel 😛

Fedt nok :yes:
Ping kun 6 ms 😲 Damn!


morteng
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 14:41:06
Svar/Indlæg:
242/71
Jeg har haft waoo (og energi midt før waoo) igennem de sidste ca 8-9 år og mit internet er der ikke noget at klage over har den langsomste forbindelse som for nylig er blevet opgraderet til 50 eller var det 60 mbit. Men jeg downloader nogle gange med 9-9,5 mb/s Så hastigheden er fin hos mig 🙂
Nettet er også temmelig stabil er vist en 2-3 år siden sidst jeg har opdaget det var nede i et par minutter

Deres tv har jeg også haft i mange år men har opsagt det da jeg syntes det var alt for dyrt i forhold til hvad man fik. Jeg har dog aldrig brugt dets tv boks da jeg bare Kørte antenne kablet direkte i alle 3 fjernsyn
Men deres tv var der oftere udfald på måske 3-5 gange om året

Men skal du bare have internet så et det super 🙂

Og de vil som regel have penge når de skal tilslutte dit fiber, første gangville de have 3500 anden gang 1500, men dem talte jeg mig ud af så det var gratis begge gange. Så det skulle du nok også godt kunne, de vil jo gerne have kunder


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 16:17:21
Svar/Indlæg:
5874/1287
Waoo i Næstved (Seas-nve), jeg har en af den gamle bokse fra før waoo blev dannet (heldigvis, så jeg styrer selv alt det med router mv.) Jeg startede med dansk bredbånd som fiberleverandør, og min oplevelse var med dem, at internet og telefon var 100% ok, mens TV var noget værre lo..
Skiftede senere internet og telefon til waoo, og telefon er blevet mere ustabil, mens internettet stadig bare kører perfekt. Har en 60/60 linie, og kan uploade og downloade samtidigt med 6 MByte/sek mens jeg spiller Quake 3 online uden at kunne mærke det på spillet!! Waoo's TV ved jeg ikke noget om, men internet delen (med boksen uden router) fungerer fantastisk.

Selvom min forbindelse hedder 60/60, så er den noget højere, og modsat Stofanet (tidligere erfaring), så kan den fint klare at styre enddog mange tråde samtidigt (40 tråde down og 60 tråde up og samtidig online spil) uden spillet ødelægges, og stadig med meget fine ping-tider.

Til jer med waoo TV, jeg takker for jeres inputs, da jeg ellers er/var tæt på at skifte TV-udbyder til waoo, men det skal jeg åbenbart ikke???
Jeg har i dag den mellemste pakke fra StofaTV, og de fjerner alle muligheder for at se Formel 1 fra næste år, hvor jeg ellers ville følge K.M., så jeg overvejer waoo, for at få en billig løsning til at se RTL (HD).

#15 Har du et link til det med coax "lan" TV? Det lyder interessant!!


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Burgurne d. 22-12-2013 16:26:17.


Ekstern
 
Overclocker
Tilføjet:
22-12-2013 16:24:26
Svar/Indlæg:
108/32
Vi har en 50/50 som er blevet hævet gennem tiden.

Det er helt uden problemer!

+1 til Waoo!


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 16:53:49
Svar/Indlæg:
4112/52
Jeg kbøte for ca. 3 år siden en 40-40, TV og tlf (WAOO 3), men har opsagt TV abonementet, da vi ikke rigtigt brugte kanalerne, var trætte af genudsendelser, og det der var i deres "pay per view" var 500 år gamle film.

TV boksene har det med at blive overhedet, og derfor går TV signalet i stå. Så skal de genstartes, og så kører det igen.
Dette oplevede jeg op til 5 gange samme dag, især når jeg så HD kanaler (det er jo ligesom et MUST når man har et 55" TV), så vi endte med at droppe TV pakken, og så køre med netflix og viaplay i stedet for.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2013 17:16:25
Svar/Indlæg:
1571/39
#18 jeg mener du skal havde den(fiberboks) fra din udbyder 🙂
MEN er ski ikke helt sikker


henrikthg
 
Newbie
Tilføjet:
30-12-2013 10:44:12
Svar/Indlæg:
16/9
Har en 60/60 forbindelse... Kører klippe stabilt.. som reglen imellem 6-7mb/s

Henrik


cbj7000
 
Overclocker
Tilføjet:
30-12-2013 12:42:36
Svar/Indlæg:
189/6
Jeg har selv en 90/90mbit og det ville jeg ikke bytte ud for noget. Jeg får det leveret af trefor i Fredericia og de har også været ganske udemærket. Eneste klage jeg har er den medfølgende modem/router er ikke særlig imponerende. Mere end 5 mennesker til lan og så er der forskellige random udfald.og nej det er ikke mit eget udstyr.

Men derudover så er jeg ganske tilfreds med deres produkt. Deres kubdeservice er så bare ikke specielt imponerende men ikke specielt tit man har brug for dem. 🙂


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
30-12-2013 17:52:56
Svar/Indlæg:
2470/41
#13

Min far har en komplet Waoo-pakke med TV, tlf og internet gennem Bredbånd Nord og det hele virker helt og aldeles perfekt. Jeg har lige installeret en ny router hos ham, da den gamle stillede wifi-træskoene (en gammel Linksys som jeg havde i overskud).


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2013 18:42:41
Svar/Indlæg:
2011/185
Har enelig kun godt og sige om waoo. Jeg synes de var lidt lang tid om at tage sig samme til at komme og skyde fiber rør ind i hytten.

Nogle klager over deres tv boks og derfor har jeg fra valgt den helt bevist.

jeg har kun ros til waoo fibernet. Altid lidt højere speed end lovet, klippe stabilt, ganske hurtigt og derfor en apselut fornøjelse at være på internettet med. Kan du få waoo fiber go for it :yes:

Tag selv et kig på min 60/60 linie evt:




#26
Fion
 
Bruger
Tilføjet:
31-12-2013 00:04:58
Svar/Indlæg:
74/9
Så internettet for Waoo får nogle gode anmedelser. De bliver i hvert fald overvejet.

Tak for indlæggene. :)


sdjensen
 
Superbruger
Tilføjet:
31-12-2013 01:02:13
Svar/Indlæg:
112/0
Jeg har nrgi og trådløst ligger jeg på 1/0.5 mb på min 30/30 og der er ingen andre trådløse netværk på samme eller nærliggende kanaler.

Med kabel kan jeg få ping på 1000ms til google og 5-15/5-10.
Jeg tror liiige at jeg skal have fat i deres support :(