Wifi repeater

Diverse d.  15. august. 2013, skrevet af Kaebel
Vist: 7339 gange.

Kaebel
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2013 07:45:07
Svar/Indlæg:
174/22
Er der nogen herinde der har erfaring med en wifi repeater?

Har yousee og deres router, (netgear cg3200) har desværre ikke en særlig god rækkevidde, så derfor tænkte jeg på at bruge en wifi repeater, men inden jeg bare farer ud og køber en, vil jeg lige forhøre mig herinde. 🙂

Christian


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Kaebel d. 15-08-2013 07:45:28.
Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2013 08:46:09
Svar/Indlæg:
1495/34
Jeg har sat en op hos svigerforældrene og det virker fint, mener det var en Netgear (den Føtex havde på tilbud for en måneds tid siden).

Det tog maks 10 min at sætte den op, den skulle konfigureres vha. kabel, men var ikke svært. Når den først er konfigureret, så er det bare at smide den op hvor du får det bedste resultat.

Jeg erfarede, at hvis den var for langt væk fra routeren, så var signalet fra repeateren stærkt, men af dårlig kvalitet (lav båndbredde). Hvis signalet den modtager er af lav kvalitet, så er det et dårligt signal den forstærker (det var fuld blus på modtagelsen, men astigheden var lav), så vi flyttede den lidt tættere på routeren, og så var signalet i deres udestue fint og med god hastighed.


loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2013 10:50:19
Svar/Indlæg:
1351/206
Hvad med at bruge sådan et sæt af dem man smider i stik kontakten??

Det bruger jeg og det virker bare


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2013 15:38:16
Svar/Indlæg:
3340/386
#2, du mener en PLA.
Se test hos AOD:
http://www.altomdata.dk/her-er...


Kaebel
 
Superbruger
Tilføjet:
19-08-2013 08:59:56
Svar/Indlæg:
174/22
Tak for input... 🙂

Tror det blir en af dem til stikkontakten :yes:


Nikon207
 
Superbruger
Tilføjet:
25-08-2013 15:23:32
Svar/Indlæg:
29/5
Jeg købte den her, fungerer ganske fint: http://dx.com/p/portable-2-4gh...

der er dog ca. 2 ugers ventetid når man bestiller fra kina


Vieux
 
Superbruger
Tilføjet:
25-08-2013 15:34:47
Svar/Indlæg:
155/45
ved ikke hvor god den er men de har en på tilbud i netto til 200kr hvis det var noget :)


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2013 19:41:31
Svar/Indlæg:
786/83
Har du ikke mulighed for at konfigurere din Netgear router til kun at fungere som modem?

I så fald kan du jo gøre det og så købe en god trådløs router.


E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2013 23:22:36
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg vil enten hoppe på det #7 siger eller bruge en PLA.
Hvis du har mulighed for det kan du trække et netværkskabel fra din netgear router og placere et AP i den anden ende af huset.

Løsningerne listet efter hvor godt de vil køre.
1: Kablet AP. Fordele: kan udskiftes med alt udstyr med en RJ45 port (fremtidssikret), gigabithastighed, lav pingtid og virker hver gang. Ulemper: Besværligt at trække kabel samt der er brug for to wifi kanaler.

delt 1 plads: Brug en bedre router. Fordele: Virker rigtigt godt når det er sat korret op, stabilt, god wifidækning, fuld kontrol over dit netværk og bruger kun en wifi kanal. Ulemper: Lidt sværere at sætte op, Nogen gange kan du ikke sætte din router i bridsmode enten pga du skal købe en ekstra ip eller pga din teleudbyder ikke vil have det. NB.: Det virker også hvis du sætter din router til at køre i et andet ip range end den fra dit teleselskab. Men så har du to aktive routere efter hinanden og det er en mindre optimal løsning.

2: PLA. Fordele: Super nemt at sætte op og virker i de fleste tilfælde og forholdsvis høj båndbredde. Ulemper: Bruger 2 wifi kanaler, udsender mere rf støj, i nogen tilfælde hvor der både er et langt ledningstræk og de to 230v udtag køre på hver sin fase kan det ske at løsningen ikke virker. Dette sker dog ikke særligt tit og aldrig i lejligheder med egen måler.

3: Wifi Repeater. Fordele: Meget nemt at sætte op. Ulemper: Delt båndbredde dvs at wifi repeateren suger på båndbredden i dit wifinetværk, lavere båndbredde pga de fleste wifi repeatere ikke køre med et mimo antenne setup, bruger 2 wifi kanaler, forøget pingtid og skal placeres hvor der er god wifi dækning fra dit eksisterende wifi netværk ellers får du dårlige hastigheder samt en ustabil udvidelse af dit netværk.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af E2X d. 25-08-2013 23:43:24.