Shark OC Waterbench

Case-modding d.  28. juli. 2013, skrevet af cyph3r_smurf
Vist: 843 gange.

cyph3r_smurf
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2013 11:55:20
Svar/Indlæg:
825/30
Sammen med mathiasm87 overclocker jeg et par gange om året under navnet Shark OC

Overclocking kræver som i nok ved en del udstyr og vi er nu ved at have skrabet en del sammen. F.eks. har vi kompressere nok til at kunne køle en cpu og 2 grafikkort på samme tid når vi skal lege.

En ting vi godt kunne tænke os er dog at køre mere 4 way SLI og CF. Det er ikke skide sjovt med luftkøling, og næsten umuligt med kompresser køling. Der er muligheden for Tøris eller LN2, men det kræver at vi går ud og køber 4 stk slim pots til en pris på omkring 5.000 kr. samt købe tøris eller LN2 hver gang.

Istedet har vi bestemt os for at lave en vandkølings rig. Ideen er faktisk ret simpel:

Skal kunne tages med til events
2 loops
Vandet skal kunne køles ned med kompressere
Have en indbygget skærm til reklame til event
Til at hjælpe os har vi fundet en række sponsorer.



For at gøre det lidt mere spiseligt har jeg bestemt mig for at lave den over 2 omgange.

Rev. 1. skal køre + grader, men være påtænkt på at bygge videre. Dette for at teste at alt kører som det skal, og afprøve det hele inden jeg begiver mig ud i - grader.

Rev 2. får 2 speciallavede kølehoveder (1 til hvert loop) som er lavet til at montere mine kompressere på. Jeg laver det sådan at jeg kan lukke af for radiatorene og faktisk også res (da loopet jo er luftet ud i forvejen når man spænder kompresserne på)


Jeg vil løbende opdatere denne tråd mindst 1 gang om ugen, så spænd sikkerhedsbæltet og kommenter gerne.


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af The Boss d. 28-07-2013 12:16:57.
cyph3r_smurf
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2013 11:57:36
Svar/Indlæg:
825/30



























Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af cyph3r_smurf d. 28-07-2013 12:02:54.


cyph3r_smurf
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2013 12:04:51
Svar/Indlæg:
825/30
Så landede der et par billeder af hardwaren. Jeg venter lige pt. på skruerne til at montere blæserne og 2 plader mere til at montere blæsere på radiator nummer 2.

skruerne skulle lande indenfor få dage. Lige så snart de lander bliver der monteret blæsere og så går jeg igang med at samle hele kassen, derefter bliver det første projekt at få bunden lavet hvor jeg skjuler den pc der driver skærmen og teste det igennem.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2013 12:15:37
Svar/Indlæg:
1571/39
ser spændende ud 🙂


Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
28-07-2013 13:48:53
Svar/Indlæg:
411/38
Damn det er nogle seriøse pumper! 🤣 Jeg glæder mig til at følge med i projektet. Alt med vand og store builds er guf for mig


cyph3r_smurf
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2013 15:56:23
Svar/Indlæg:
825/30
Bare vent til du ser de 2 radiatorer spændt sammen med 36 fans :) 18 på hver


nutman
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2013 17:21:54
Svar/Indlæg:
397/35
Følger liiiige med her. Skal sgu' se, om det lykkes dig at få minus-temps i kølevæsken!


cyph3r_smurf
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2013 15:05:00
Svar/Indlæg:
825/30
#6 Jeg er faktisk ved at være klar til det, det bliver rød kølervæske der skal bruges da det er med ethanol og ikke glykol som er for tykt. Det bliver indkøbt her i næste uge og uhh hvor jeg glæder mig!


cyph3r_smurf
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2013 15:07:44
Svar/Indlæg:
825/30
Så er jeg klar med en lille update. Der er "desværre" gået alt for mange timer med at kigge på tingene, stille dem lidt forskelligt og lege rundt og jeg er nu endeligt ved at have fundet ud af hvorden da store ting skal placeres og sættes sammen.

Først er her lige et billede af de skruer der fulgte med til radiatoren (til venstre) som kun fungerer til 38mm, hos aquatuning vil de så have 1 euro for 4 skruer til en 25mm blæser! Tyveri ved højlys dag og så er de ikke engang i sort. Jeg købte 200 skruer der passede til 150kr incl porto her i dk som i kan se til højre



Og sådan her ser det ud med 9 blæsere monteret, i næste uge kan i se billeder af den første radiator monteret.



Der kommer til at blive arbejdet mange timer i næste uge, hele kassen under radiatorene skal nemlig bygges. Den skal indeholde en gammel pc der skal drive skærmen i maskinen. Desuden kommer der her til at blive trukket alt el, monteret kontakter til at tænde og slukke osv.

En lille ting som jeg kun afslører her inde er at jeg er ved at få fat i et system der kan måle temperaturen 8 forskellige steder i systemet (regner med indgang og udgang til hvert system) så man kan se temperaturene.

Glæd jer 😎


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af cyph3r_smurf d. 08-08-2013 15:12:05.