Forstærker - Tænder pludselig ikke?

Diverse d.  26. juli. 2013, skrevet af The_Dare_Devil
Vist: 1014 gange.

The_Dare_Devil
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2013 21:22:52
Svar/Indlæg:
422/58
Min dejlige surroundsound forstærker ville pludselig ikke tænde her den anden dag. Der er tale om en Onkyo TX-SR875. Problemet er opstået fra dag til dag, så den er ikke blevet udsat for stød, fugt, støv eller andet ud over det sædvanlige.

Jeg har prøvet at åbne den og kigge rundt. Alle synlige sikringer er intakte, og der er 230V spænding på lodningerne til strømstikket, så det er ikke blot en løs forbindelse der. Intet lugter brændt og jeg kan ikke se nogle poppede kondensatorer.

Den er som sagt helt død; intet lys i displayet - ikke engang standby. Den reagerer overhovedet ikke, når der trykkes på knapperne.

Er der nogen, der har en idé til, hvad det kunne være? Eller en, der bor i Århus området, som har lyst til at give det en kig? Kan man få liv i den, vanker der selvfølgelig en lille én eller to ;)
madmax
 
Overclocker
Tilføjet:
26-07-2013 22:11:19
Svar/Indlæg:
91/11
Den er lige til stor skrald , det er en kendt sag og sygdom den serie har .Den har brændt hdmi delen.

En rep. bliver alt fo dyr , køb en ny.


Ledet90
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2013 22:32:33
Svar/Indlæg:
600/33
Hvis det er det som #1 siger er der måder dette kan løses på.. Vil da gerne have den inden du smider den ud 😉


The_Dare_Devil
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2013 12:18:31
Svar/Indlæg:
422/58
#1 - Hvis den har brændt HDMI-delen burde jeg vel stadig kunne få lys i front displayet? Anyways kan jeg godt klare mig uden HDMI delen, hvis det skulle være :).

#2 - Det holder jeg lige i mente ;)