Hvad betyder "System Builder"?

Software d.  23. juni. 2013, skrevet af Villads
Vist: 2491 gange.

Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2013 16:57:20
Svar/Indlæg:
1495/69
Hvad betyderdet når der står "System Builder" ved et Win 7 som her.
http://www.amazon.com/Windows-...

Kosire
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2013 19:12:54
Svar/Indlæg:
540/29
Use of this OEM System Builder Channel software is subject to the terms of the Microsoft OEM System Builder License. This software is intended for pre-installation on a new personal computer for resale. This OEM System Builder Channel software requires the assembler to provide end user support for the Windows software and cannot be transferred to another computer once it is installed. To acquire Windows software with support provided by Microsoft please see our full package "Retail" product offerings.

Hm, det lyder som om at du kun kan installere den på én PC af gangen og at du ingen support får fra Microsoft (så skal du have retail istedet).

Det lyder som standard OEM vs retail versioner.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kosire d. 23-06-2013 19:13:14.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2013 19:20:41
Svar/Indlæg:
1495/69
Hvis bare jeg kan bruge den på en pc herhjemme er det også fint.
Da win 7 var ret nyt købte jeg en billig retail win 7 ultimate fra USA, og efter et par år blev den pludselig kendt uægte af MS.
Jeg fik at vide det var en type licens jeg ikke havde ret til at bruge.
Det hed noget med 4 bogstaver, men jeg husker ikke hvilke og hvad de stod for.
Jeg har selvfølgelig ikke lyst til at købe noget en gang til for senere at få at vide jeg ikke har ret til at bruge det.


clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2013 20:53:11
Svar/Indlæg:
755/6
har windows 7 ultimate system builder på min.Det er bare en oem uden support.Og den indholder kun en slags dvd 32 eller 64 bit,ikke som andre oem hvor der 2 dvd er.Har aktivered den i alt 3 gange og funger stadigvæk uden problem. 😐

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af clokker d. 23-06-2013 20:56:11.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2013 22:27:16
Svar/Indlæg:
1495/69
Takker, men hvad betyder: uden support?
Er der noget jeg går glip af med min ultimate?

Ikke 3 gange samtidig, vel, men 3 fortløbende gange?


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2013 22:40:45
Svar/Indlæg:
4536/104
#4 du skal jo bare købe en billig OEM ved en dansk retailer, så er der ingen bøvl.

at handle software @ Windows osv i udlandet er umidbart det dummeste du kan gøre.

Køb i dansk Anerkendt retailer, har jeg gjort med alle mine win xp oem og win7 oem´s. Og har aldri haft nogle problemer. 🙂

#4 uden support betyder bare at ud IKKE kan ringe til microsoft og få gratis(allerede betalt) hjælp til installation/clean/problemer du måtte have med windows, ud over hvis du skal bruge hjælp til registreringen(det skal de nemlig hjælpe dig med, hvis nødvendigt).

en OEM, kan kun installeres på 1 maskine på samme tid(hvis koblet på nettet/opdateres), og kan kun installeres 3-5 gange, før man skal ringe/kontakte ms for at få dem til hjælpe med at registrere yderligere) Dog er dette en automatisk hendelse og den kan nemt og smertefrit klares.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Fearless Angel d. 23-06-2013 22:44:14.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2013 22:59:13
Svar/Indlæg:
1495/69
"du skal jo bare købe en billig OEM ved en dansk retailer, så er der ingen bøvl." og hvor gør man det henne. Når jeg kigger i edbpriser finder jeg ikke noget i den dur.

Jeg har selv oplevet at ringe til London for at få gang i en windows 7 Ultimate efter ombygning af PC. Det var let. Ingen fed cockney accent der, men smukt rent skoleengelsk, og engelsk høflighed.

Support er heldigvis ikke nødvendigt, så længe jeg har alle jer her, til at hjælpe mig. 🙂

"at handle software @ Windows o.s.v. i udlandet er umiddelbart det dummeste du kan gøre." Hvorfor det?


Prebbish
 
Superbruger
Tilføjet:
23-06-2013 23:06:43
Svar/Indlæg:
648/5
#6 Det har jeg altså også gjort et par gange uden problemer overhovedet. Har dog også kun haft brug for support en gang, til at unlocke min licens pga. nyt bundkort, men det var intet problem...