Sony destruerer Microsoft X-Box One planer...

Litteratur d.  15. juni. 2013, skrevet af Gripen90
Vist: 12903 gange.

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-06-2013 22:04:31
Svar/Indlæg:
15982/637
.. med deres Playstation 4 på E3 messen

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2013 22:17:01
Svar/Indlæg:
2897/83
Til gengæld følger kincet med til xboxen, mens tilsvarende skal købes ved siden af til playstation, så det kan være der de 100 dollars forskel ligger.

Oh, well har ikke noget TV, så jeg glæder mig bare til at konsol ports kommer til at se bedre ud på PC'en. Og de kan spilles i højere opløsning 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 15-06-2013 22:17:24.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2013 22:19:12
Svar/Indlæg:
20170/383
Gripen, laver du overskrifter for EB.dk ? 😎


Åh hvor er det skønt at læse artikler som jo på ingen måde er objektive. Helt ærligt. HWT var ikke engang på E3, og mange af disse PS4/Xbox One rygter er jo allerede manet til jorden igen.

Gamereactor har netop frigivet en artikel hvor de skitserer forskellene op, og eneste reelle forskel der er, er at Xbox'en kræver internet-adgang mindste en gang i døgnet.

Denne nyhed/artikel er i bedste fald til grin, og dælme en ommer.

#1
Lige præcis.
Artiklen her stinker jo af uvidenhed og en forudindtaget holdning.

En langt bedre gennemgang af Xbox One vs PS4 findes her
http://www.gamereactor.dk/arti...


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af tom81 d. 15-06-2013 22:21:42.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-06-2013 22:39:05
Svar/Indlæg:
15982/637
#2: Har ikke en døjt forstand på konsoller, så jeg gengiver blot den udstukne nyhed.

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Gripen90 d. 15-06-2013 22:53:53.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2013 22:46:18
Svar/Indlæg:
2246/14
Overvej den HW MS bruger til at demo'e spillene:
http://www.reddit.com/r/gaming...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 15-06-2013 22:47:02.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2013 22:47:00
Svar/Indlæg:
2011/185
Kort fortalt bliver det nok PS4 jeg satser på for mit vedkommende.

Længerer fortalt:

PS4 har lidt kraftigere hardware i form af en lidt hurtigere GPU samt GDDR5 ram mens Xbox one køre med DDR3. Hvor PS4 med GDDR5 ram har en større båndbredde. Tilsammen skulle det jo i teorien føre til bedre grafik med tiden. Tror ikke der er den store forksel i starten dog. lidt laverer pris også har jeg altid haft playstation konsol.

Der ud over vil jeg højest sansynligt få spat af at skulle logge på værd dag for at konsollen kan godkende spil og dyrt købte spil til 500 kr +/- 100 kr. er låst til konsollen. Så ledes at de ikke kan sælges videre når gennemført. Det gør det i vært fald ikke mere svært at vælge hvilken konsol jeg vælger ud fra det. Jeps jeg er også pæn træt af at pc spil jeg har købt på DVD skive i dag skal registreres på steam/origin/uplay og værd gang skal origin7steam starte op først inden spil starter. Det er jeg faktisk iriteret over. Det var sku bedre i de gode gamle dage med pc spil på den måde i vært fald...

Der er dog en ting jeg gerne vil se/vide noget mere om før jeg tager den endelige bestemmelse. Hvordan er den enkelte konsols media og blu-ray/DVD afspilnings egenskaber og hvilke film, musik og billed formater vil de understøtte. og hvor godt fungerer blu-ray afspilning på de 2 konsoler. Nok godt og vel 2/3 af tiden min PS3 har været tændt er det media egenskaberne jeg har brugt sm blu-ray afspiller, video filer visning og ligene den har været brugt til tråsalt. så media delen er lige så vigtig for mig som spil delen er det.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 15-06-2013 22:48:46.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2013 23:11:53
Svar/Indlæg:
1500/79

Kort fortalt bliver det nok PS4 jeg satser på for mit vedkommende.

Længerer fortalt:

PS4 har lidt kraftigere hardware i form af en lidt hurtigere GPU samt GDDR5 ram mens Xbox one køre med DDR3. Hvor PS4 med GDDR5 ram har en større båndbredde. Tilsammen skulle det jo i teorien føre til bedre grafik med tiden. Tror ikke der er den store forksel i starten dog. lidt laverer pris også har jeg altid haft playstation konsol.

Der ud over vil jeg højest sansynligt få spat af at skulle logge på værd dag for at konsollen kan godkende spil og dyrt købte spil til 500 kr +/- 100 kr. er låst til konsollen. Så ledes at de ikke kan sælges videre når gennemført. Det gør det i vært fald ikke mere svært at vælge hvilken konsol jeg vælger ud fra det. Jeps jeg er også pæn træt af at pc spil jeg har købt på DVD skive i dag skal registreres på steam/origin/uplay og værd gang skal origin7steam starte op først inden spil starter. Det er jeg faktisk iriteret over. Det var sku bedre i de gode gamle dage med pc spil på den måde i vært fald...

Der er dog en ting jeg gerne vil se/vide noget mere om før jeg tager den endelige bestemmelse. Hvordan er den enkelte konsols media og blu-ray/DVD afspilnings egenskaber og hvilke film, musik og billed formater vil de understøtte. og hvor godt fungerer blu-ray afspilning på de 2 konsoler. Nok godt og vel 2/3 af tiden min PS3 har været tændt er det media egenskaberne jeg har brugt sm blu-ray afspiller, video filer visning og ligene den har været brugt til tråsalt. så media delen er lige så vigtig for mig som spil delen er det.

SkylineGTR skrev d. 15-06-2013 22:47:00


1+


Hr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2013 23:13:43
Svar/Indlæg:
1363/125
Jeg hopper på krydset, men det er kun pga. deres spiltitler jeg er mere vild med. Performe osv. ligger de sgu nok ens. Der lidt mdr endnu inden de kommer frem. 😲

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Hr. Soegaard d. 15-06-2013 23:13:53.


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2013 23:15:12
Svar/Indlæg:
656/40
Hvad er det lige disse "online potentielle forbindelses problemer og den spil opsætning Microsoft har sat sammen. "
Hvad er det lige helt præcis for et problem der er?.

Snakker vi på delen at skulle være online for at kunne spille, eller snakker vi xbox live?.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2013 23:55:08
Svar/Indlæg:
20170/383
#3
Fair nok.
Men måske HWT skulle tage at læse lidt på lektien, og droppe de sensationshungrende overskrifter.

#8

Der er det "problem" for visse mennesker at de skal være online mindst en gang i døgnet for at kunne spillet.

I realiteten er der intet problem i det. Så snart man logger på sin Xbox-konto bliver det automatisk registreret på nettet og man kan spille. Ydermere har det intet at sige i nutidens danmark, da alle der vælger at købe en konsol allerede har netforbindelse. Og er man så uheldig ikke at have internetforbindelse, kan denne registrering der kræves en gang i døgnet også klares over mobilen.

#5
Som du selv er inde på. Hardware-delen har intet at sige for hvordan spillene kommer til at køre eller se ud.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
16-06-2013 01:04:00
Svar/Indlæg:
6368/477

Hvad er det lige disse "online potentielle forbindelses problemer og den spil opsætning Microsoft har sat sammen. "
Hvad er det lige helt præcis for et problem der er?.

Snakker vi på delen at skulle være online for at kunne spille, eller snakker vi xbox live?.

Grymok skrev d. 15-06-2013 23:15:12


Det er mere om 10 år, så har du en konsol du nok ikke kan bruge mere, da serveren sikkert er lukket ned.


gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
16-06-2013 01:13:10
Svar/Indlæg:
1001/5
Til at starte med skal jeg nok nævne at jeg er mest farvet i retning af Playstation, da jeg altid har eget disse og ikke Xbox. Jeg hælder nok stadig mest til Playstation.

Men, men, men! Hele idéen med at dine spil er "låst" til konsollen (altså med Xboxen) er at du så kan købe dem billigere. Ligesom Steam vs. PC spil på skiver.. Steam er jo langt billigere, da man spare en masse licens penge og produktionsomkostninger. Så Xboxen vil højst sansynligvis være billigere i længden, grundet billigere spil.

Jeg synes personligt Microsoft med Xboxen har vist langt større innovativitet end PS4. Sony har bare lavet deres PS3 bedre og kan give mere moderne grafik, hvor imod Microsoft prøver at lave en enhed der kan indtage dit hjem og du kan bruge din krops egenskaber i stedet for en "fjernbetjening".

#5 Forskellen på GDDR5 og DDR3 er ikke så stor (på nuværrende tidspunkt). Hvor GDDR RAM skinner igennem er ved store grafik operationer. Ved små operationer er DDR3 faktisk meget hurtigere. Ergo kan man måske se PS4'eren som mere fremtidssikker, men det første år eller 2 tror jeg ikke vi vil se den store forskel.


Jeg skal igen sige, jeg er nok mest en PS-mand, men synes Xboxen ser utrolig spændende ud. Og skulle jeg vælge en Konsol, kunne det nemt være den.
Jeg er dog nok af hjerteblod en PC mand :D


Gazivodo
 
Overclocker
Tilføjet:
16-06-2013 04:13:59
Svar/Indlæg:
190/4
Hmmm, gad vide om Tom81 er Torm på DR??

I så fald er personen tilknyttet MS - på godt og ondt 😀 Og derfor heller ikke specielt objektiv kilde!!



Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2013 06:37:01
Svar/Indlæg:
1271/38
Hej.




Det var så lidt.


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2013 06:45:57
Svar/Indlæg:
1271/38

Til at starte med skal jeg nok nævne at jeg er mest farvet i retning af Playstation, da jeg altid har eget disse og ikke Xbox. Jeg hælder nok stadig mest til Playstation.

Men, men, men! Hele idéen med at dine spil er "låst" til konsollen (altså med Xboxen) er at du så kan købe dem billigere. Ligesom Steam vs. PC spil på skiver.. Steam er jo langt billigere, da man spare en masse licens penge og produktionsomkostninger. Så Xboxen vil højst sansynligvis være billigere i længden, grundet billigere spil.

Jeg synes personligt Microsoft med Xboxen har vist langt større innovativitet end PS4. Sony har bare lavet deres PS3 bedre og kan give mere moderne grafik, hvor imod Microsoft prøver at lave en enhed der kan indtage dit hjem og du kan bruge din krops egenskaber i stedet for en "fjernbetjening".

#5 Forskellen på GDDR5 og DDR3 er ikke så stor (på nuværrende tidspunkt). Hvor GDDR RAM skinner igennem er ved store grafik operationer. Ved små operationer er DDR3 faktisk meget hurtigere. Ergo kan man måske se PS4'eren som mere fremtidssikker, men det første år eller 2 tror jeg ikke vi vil se den store forskel.


Jeg skal igen sige, jeg er nok mest en PS-mand, men synes Xboxen ser utrolig spændende ud. Og skulle jeg vælge en Konsol, kunne det nemt være den.
Jeg er dog nok af hjerteblod en PC mand :D

gaming-king skrev d. 16-06-2013 01:13:10


Ejer du en X360? Har du set de vanvittige priser MS tager for spil på Live Store? Hvis de først begynder at få 'monopol' på spil, i den forstand at brugte spil er ubrugelige, så sætter MS jo bare prisen i vejret.
Det er præcist samme sindsyge priser EA kører med på deres Origin platform. Du kan ikke komme og sige at bare fordi softwaren kommer direkte fra kilden, så er den billigere.

Jeg er ikke anti-MS eller Xbox One, men jeg finder mig bare ikke i det MS prøver at smide ned over deres kunders hoveder. Vågn nu op folkens..

Yderligere kan jeg supplere med denne lille sjove video omkring at dele sit spil på PS4: http://www.youtube.com/watch?v...
Igen, at det har været en nødvændighed at køre så meget på Microsofts latterlige planer for videresalg og deling af spil, viser hvor store ekstremer Microsoft er ude i - 1 times gametime ved lån maks, ved salg skal personen have været på din venneliste i mindst 30 dage osv.

MS har sågar sat det op som en FEATURE at hele 10(!!!!) personer kan spille præcist det spil du ejer, på din konsol, uden at skulle betale ekstra. Så er der fest!

Jeg synes det er suverænt at så mange er vågne og klar til at fortælle deres omverden at de ikke skal træffe det dårlige valg. Mange tager så bare nejhatten på, og tror simpelthen ikke på det de hører. Ligesom her.

Fortsat god søndag. 🙂


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2013 08:10:51
Svar/Indlæg:
5224/222
#13 Ikke specielt svært valg 🤣


gakob
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2013 11:59:34
Svar/Indlæg:
19/0
Hmm ...
Hvis det er som den der (nok sony sponsoreret) reklame beskriver det ... så ændre Micsosoft nok bare forholdene for deres Box ... det er jo alt sammen blot en softwareopdatering og så kan den det samme for Sonys.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2013 12:35:21
Svar/Indlæg:
4536/104
I glemmer et par ting her.

Det i ikke fortæller er følgnede, som gør jeg havde valgt XBOX`en over PS´en hvis jeg gad/ville/skulle ud og ha en konsol.

1: XBOX ONE har stemme aktiviring, + handshakes til alt/Emotes eller hvad det nu kaldes. (mig bekendt har PS4 IKKE Stemme styring).

2: XBOX ONE, har muligvis ikke GDDR5, men den har cache lager, indbygget 64mb flash chip, som gør at de spil der bliver kodede til det kan trækkes utroligt hurtigt @hurtigere end med GDDR5, via denne flashchip. + de DDR3 der er tale om er altså 2800mhz DDR3, så bestemt ikke nogen langsomme ram heller.

Prisen kan diskuteres, men den manglende Cam/thingy, gør PS4´eren Næsten lige så dyr i sidste ende.(LÆS specielt i dk med vores crasy høje moms osv).


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fearless Angel d. 16-06-2013 12:36:27.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2013 13:56:43
Svar/Indlæg:
20170/383
#14

Noget siger mig du ikke har læst artiklen på GR.


the-goate
 
Nørd
Tilføjet:
16-06-2013 15:52:43
Svar/Indlæg:
19/0
død lige glad skal have dem bege men tom81 har jo ret det er ikke sort vidt http://www.gamereactor.dk/arti...

og som artiklen nevner før E3 var xbox bare l...t fordi mnan skulle betale for af spille online men det er ikke så dåligt da sony nu også vil have penge for det det høre man ikke brok non stop for


#20
las
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2013 16:00:59
Svar/Indlæg:
2151/51
Skal have mig en PS4 da jeg ganske enkelt synes de havde de fedeste exclusives sidst. Uncharted serien er noget af det bedste jeg har spillet i mange år. Håber da de fortsætter den serie eller noget der minder om :)

Og så ser PS4 specs jo også bedre ud :P

Håber dog på en priskrig ASAP.. haha, gider sgu ikke betale 4k. Men køber den nok heller ikke føre der er lidt forskellige exclusives ude der er værd at spille..


TheisF
 
Overclocker
Tilføjet:
16-06-2013 20:48:12
Svar/Indlæg:
470/41
#15, nej vel 😛 Klart Xbox 😉

Jeg er ikke til Ps eller Xbox, jeg er lidt ligeglad, men vis jeg skulle vælge ville jeg klart tage Xbox.

Nu har jeg selv en 360, men købte den kun fordi jeg lå syg og kedet mig.
Når jeg har spillet på mine venners PS3 over nettet har jeg skulle spise et halvt glas hovedpine piller for at få den irriterende hovedpine ud af hoved af så mange små skrigene børn som burde starte et kor hold. Det har jeg aldrig oplevet på en 360'er. De penge vil jeg hellere end gerne give.

Så vidt jeg husker udkom 360 i 2005, og der vil formindelig nok gå 8 år mere inden vi ser en ny serie igen, at de så vil lukke deres servere efter 10 år tror jeg ikke på.

Hvor ved man fra at Xbox One har de omtalte "online potentielle forbindelses problemer" Når konsollen dårligt nok er udkommet?

Tror også at jeg vil starte et rygte om at en PS4 spiser skiverne udfra og ind.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2013 22:47:29
Svar/Indlæg:
20170/383
#21

Fordi lidt for mange udtaler sig om noget de reelt set ikke aner end skid om.
Bare se linket i #0. Det er jo i bedste fald pinligt.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
16-06-2013 23:59:56
Svar/Indlæg:
1500/79
Uanset hvad folk mener så ændrer det ikke på at Microsoft har ødelagt deres launch fuldstændigt, helt og afdeles, for dem selv.

Især efter verdensmanden Don Mattrick's udtagelser.

http://www.youtube.com/watch?v...

Man kan sige at Microsoft vil være ligesom Apple:

De vil bestemme hvad vi ønsker!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af canny d. 17-06-2013 00:10:25.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2013 07:36:19
Svar/Indlæg:
4536/104
To sum it up:
http://www.youtube.com/watch?N...

Eneste han glemmer mangler, er Flash delen/flash chippen som Xbox One har, ellers dækker han faktisk det hele meget godt.



LlamaAgenten
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2013 06:14:50
Svar/Indlæg:
1129/113
#11

Steam er på ingen måde billigere. Ofte kan man finde spil på udgivelsesdagen hos diverse danske webshops til 200-250 kr., mens samme spil på Steam måneder frem står til 50_ ~ 370 kr - altså næsten det dobbelte, i værste tilfælde.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af LlamaAgenten d. 19-06-2013 06:15:08.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-06-2013 12:13:26
Svar/Indlæg:
15982/637
"Online potentielle forbindelses problemer" =

Det tolker jeg som, at en online forbindelse til folks privat hjem ikke er 100% sikker, medmindre man har reduntante linjer. Dvs, at f.eks hvis en knold graver et kabel over så har du ikke online forbindelse i måske 24+ og hvad sker der så ?. Selve centralen linen går fra kan måske være ustabil. Du kan stå uden strøm i 24timer etc.
"For potentielle forbindelses problemer" skal efter min tolkning ses som dem, du som privat bruger ikke har indflydelse på.

Personligt så skal jeg ikke have nogen konsoller der skal være "online". Så min PS2 og Xbox360 kan måske graves frem igen efter at have ligget pakket ned i 1½år.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 19-06-2013 12:16:58.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2013 12:18:37
Svar/Indlæg:
20170/383
Nu er dette online problem med Xbox One jo ikke større end at man sagtens kan foretage det online tjek via mobilen.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-06-2013 12:21:59
Svar/Indlæg:
15982/637

Nu er dette online problem med Xbox One jo ikke større end at man sagtens kan foretage det online tjek via mobilen.

tom81 skrev d. 19-06-2013 12:18:37

Det synes jeg er et problem i sig selv, det burde overhovedet ikke være nødvendigt. Jeg vil ikke være "slave" af en kasse der skal verificere sig selv en gang i døgnet.

Synes også det ville være mega træls hvis windows skulle verificeres 1 gang i døgnet.


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2013 13:44:21
Svar/Indlæg:
1118/24
#11
Det er godt nok sjældent at spil på steam er billigere end på skiver, det skulle da kun være når de holder weekend udsalg.


#30
zip
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2013 13:50:04
Svar/Indlæg:
123/7

Hvad er det lige disse "online potentielle forbindelses problemer og den spil opsætning Microsoft har sat sammen. "
Hvad er det lige helt præcis for et problem der er?.

Snakker vi på delen at skulle være online for at kunne spille, eller snakker vi xbox live?.

Grymok skrev d. 15-06-2013 23:15:12


Det er mere om 10 år, så har du en konsol du nok ikke kan bruge mere, da serveren sikkert er lukket ned.

freak_master skrev d. 16-06-2013 01:04:00


Hvem har en konsol i 10 år?

Vill til enhver tid vælge Xbox one fremfor PS4.

Hvem er ikke online når de sidder ved en konsol? Køb noget andet hvis du skal have den med på ferie.


#31
zip
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2013 13:52:56
Svar/Indlæg:
123/7

"Online potentielle forbindelses problemer" =

Det tolker jeg som, at en online forbindelse til folks privat hjem ikke er 100% sikker, medmindre man har reduntante linjer. Dvs, at f.eks hvis en knold graver et kabel over så har du ikke online forbindelse i måske 24+ og hvad sker der så ?. Selve centralen linen går fra kan måske være ustabil. Du kan stå uden strøm i 24timer etc.
"For potentielle forbindelses problemer" skal efter min tolkning ses som dem, du som privat bruger ikke har indflydelse på.

Personligt så skal jeg ikke have nogen konsoller der skal være "online". Så min PS2 og Xbox360 kan måske graves frem igen efter at have ligget pakket ned i 1½år.

Gripen90 skrev d. 19-06-2013 12:13:26


Så du vil købe en PS4, fordi du er bange for at være uden strøm i 24 timer. Så er det nemlig godt at have en PS4, den har nemlig indbygget dieselgenerator som automatisk starter når strømmen går.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-06-2013 15:21:31
Svar/Indlæg:
15982/637

"Online potentielle forbindelses problemer" =

Det tolker jeg som, at en online forbindelse til folks privat hjem ikke er 100% sikker, medmindre man har reduntante linjer. Dvs, at f.eks hvis en knold graver et kabel over så har du ikke online forbindelse i måske 24+ og hvad sker der så ?. Selve centralen linen går fra kan måske være ustabil. Du kan stå uden strøm i 24timer etc.
"For potentielle forbindelses problemer" skal efter min tolkning ses som dem, du som privat bruger ikke har indflydelse på.

Personligt så skal jeg ikke have nogen konsoller der skal være "online". Så min PS2 og Xbox360 kan måske graves frem igen efter at have ligget pakket ned i 1½år.

Gripen90 skrev d. 19-06-2013 12:13:26


Så du vil købe en PS4, fordi du er bange for at være uden strøm i 24 timer. Så er det nemlig godt at have en PS4, den har nemlig indbygget dieselgenerator som automatisk starter når strømmen går.

zip skrev d. 19-06-2013 13:52:56


Og det forventer du vel ikke noget seriøst svar på vel ? Nej vel.


gakob
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2013 15:24:01
Svar/Indlæg:
19/0
🙂


Mekanikeren
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2013 15:29:13
Svar/Indlæg:
258/57

Hvad er det lige disse "online potentielle forbindelses problemer og den spil opsætning Microsoft har sat sammen. "
Hvad er det lige helt præcis for et problem der er?.

Snakker vi på delen at skulle være online for at kunne spille, eller snakker vi xbox live?.

Grymok skrev d. 15-06-2013 23:15:12


Det er mere om 10 år, så har du en konsol du nok ikke kan bruge mere, da serveren sikkert er lukket ned.

freak_master skrev d. 16-06-2013 01:04:00


Hvem har en konsol i 10 år?

Vill til enhver tid vælge Xbox one fremfor PS4.

Hvem er ikke online når de sidder ved en konsol? Køb noget andet hvis du skal have den med på ferie.

zip skrev d. 19-06-2013 13:50:04


Hvornår er du blevet Hr. Befolkning verden ?

Jeg har en PS2. Den er vist omkring de 10år efterhånden. Synes det er lækkert at kunne tage den med på ferie i sommerhus eller over til venner bekendt på den anden side af bæltet og ikke skulle være afhængig af netforbindelse eller lignende.

Jeg vil da selvfølgelig heller ikke købe en konsol der strider imod mine krav, det er jo dumt - så er der fint der er alternativ.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mekanikeren d. 19-06-2013 15:29:49.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2013 15:54:45
Svar/Indlæg:
20170/383
#34

Det med at man skal være på nettet mindst en gang i døgnet jeg da helt en i er lidt træls. Men det skal da bestemt ikke ødelægge min oplevelse af en ellers fantastisk konsol, hvilket jeg tror det bliver. Og derfor kan man jo uden problemer verificere sin konto over mobilen. Måske lidt træls, men det tager næppe mere end et par sekunder, og man kan spille løs som man vil.

Jeg fatter ikke en skid af at så mange potentielle brugere forsøger at skabe så mange problemer for sig selv. Langt størstedelen af alle der ejer en Xbox360 har den alligevel koblet op på nettet. Jeg gætter på i hvert fald 90%. Så hvad er problemet lige?


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2013 17:41:42
Svar/Indlæg:
656/40
#35 Er 100% enig. Tror bare at det er et 'problem' alla "tænk nu hvis, vi ikke har internet". Altså en ting der kan opstå, men nok ikke gør.
Synes begge consoller er fantastiske på papiret.
Og da begge consoller koster penge at spille online i, så er der jo ikke meget forskel på dem mere?.
Er man sony fan, og elsker deres irriterende SMÅ og plastic controller.
Eller er man Microsoft fan, som tager lidt mere for at bruge consollen.
Kommer an på hvad man kan lide, i sidste ende?:)

Men kan ikke se den store forskel på consollerne, udover at xbox, der kommer kinect med:)


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-06-2013 23:32:08
Svar/Indlæg:
15982/637
Det med at Xbox One skulle have online verification 1 gang i døgnet har faktisk haft meget at sige - faktisk så meget at Don Mattrick (President) nu har være ude med følgende ændringer til Xbox One.

An internet connection will not be required to play offline Xbox One games
- After a one-time system set-up with a new Xbox One, you can play any disc based game without ever connecting online again. There is no 24 hour connection requirement and you can take your Xbox One anywhere you want and play your games, just like on Xbox 360.

Trade-in, lend, resell, gift, and rent disc based games just like you do today
- There will be no limitations to using and sharing games, it will work just as it does today on Xbox 360.

http://news.xbox.com/2013/06/u...

Ja undskyld mig, men hvem fanden tænker også "alle vores kunder har internetforbindelser 24/7 alle steder i verden så den skal gå online en gang hver 24 timer for at virke" 😎


Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af Gripen90 d. 19-06-2013 23:44:06.


Bwana
 
Superbruger
Tilføjet:
19-06-2013 23:35:59
Svar/Indlæg:
132/3
Jeg smider et ASUS ROG MATRIX 7970 Platinum i min PC 😉


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
19-06-2013 23:43:39
Svar/Indlæg:
6368/477

Hvad er det lige disse "online potentielle forbindelses problemer og den spil opsætning Microsoft har sat sammen. "
Hvad er det lige helt præcis for et problem der er?.

Snakker vi på delen at skulle være online for at kunne spille, eller snakker vi xbox live?.

Grymok skrev d. 15-06-2013 23:15:12


Det er mere om 10 år, så har du en konsol du nok ikke kan bruge mere, da serveren sikkert er lukket ned.

freak_master skrev d. 16-06-2013 01:04:00


Hvem har en konsol i 10 år?

Vill til enhver tid vælge Xbox one fremfor PS4.

Hvem er ikke online når de sidder ved en konsol? Køb noget andet hvis du skal have den med på ferie.

zip skrev d. 19-06-2013 13:50:04


Jeg har da stadig min playstation 1, endda den første gameboy i sort hvid ligger stadig på min hylde klar til at tage ned og spille på. Det ville jeg da også gerne have at nyerer konsoller kan, og ikke gå ned bare fordi MS slukker for serveren.

"Hvis du vil have den med på ferie så køb en anden"
- Ja, en PS4.

Det med at Xbox One skulle have online verification 1 gang i døgnet har faktisk haft meget at sige - faktisk så meget at Don Mattrick (President) nu har være ude med følgende ændringer til Xbox One.

An internet connection will not be required to play offline Xbox One games
- After a one-time system set-up with a new Xbox One, you can play any disc based game without ever connecting online again. There is no 24 hour connection requirement and you can take your Xbox One anywhere you want and play your games, just like on Xbox 360.

Trade-in, lend, resell, gift, and rent disc based games just like you do today
- There will be no limitations to using and sharing games, it will work just as it does today on Xbox 360.

http://news.xbox.com/2013/06/u...

Ja undskyld mig, men hvem fanden tænker også "alle vores kunder har internetforbindelser 24/7 alle steder i verden så den skal gå online en gang hver 24 timer for at virke" 😎

Gripen90 skrev d. 19-06-2013 23:32:08


Ja det vil nok få mange til at se xbox one som en god kandidat til næste generations konsoller.
Skulle jeg have en konsol ville jeg også overveje xbox one nu, men da slet ikke før.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 19-06-2013 23:45:48.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2013 00:57:03
Svar/Indlæg:
20170/383
#37

En super nyhed. Ingen tvivl om det.
Burde HWT så ikke oprette dette som en nyhed, i stedet for denne tråd, med vel nok en af de mest stupide sensationshungrende overskrifter HWT til dato har fundet på.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
20-06-2013 01:49:35
Svar/Indlæg:
15982/637

#37

En super nyhed. Ingen tvivl om det.
Burde HWT så ikke oprette dette som en nyhed, i stedet for denne tråd, med vel nok en af de mest stupide sensationshungrende overskrifter HWT til dato har fundet på.

tom81 skrev d. 20-06-2013 00:57:03


Hwt i dette tilfælde aka undertegnede som oversatte den engelske overskrift. Nej ingen nyhed om det nye tiltag af MS fra min side af da jeg ikke vil blande mig i konsol anliggender jeg ingen forstand har på.


Heylel
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2013 15:27:50
Svar/Indlæg:
257/24
#11: Det lyder jo dejligt. Hvis man køber et nyt spil er det billigere - køber man det brugt, skal man lige betale et aktiveringsgebyr fordi man er ejer nummer 2.

Jeg tror bare ikke en hat på det. Spillene ender nok nærmere med at blive dyrere - og man kan ikke spare på brugt længere.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2013 15:42:47
Svar/Indlæg:
20170/383
#42

Måske du lige skulle læse hele tråden.


Heylel
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2013 15:57:32
Svar/Indlæg:
257/24

#42

Måske du lige skulle læse hele tråden.

tom81 skrev d. 20-06-2013 15:42:47


Point taken - første gang i ugevis at jeg har 5 min arbejdsfri til at skrive her, og så knolder jeg i det ☹

Jeg lader mit indlæg stå til spot og spe 🤡