Dårlig service.....

Grafikkort d.  07. juni. 2013, skrevet af cramer
Vist: 12345 gange.

cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 20:42:02
Svar/Indlæg:
19/1
Mit Gigabyte GTX 470OC brændte af forleden.....en uge før to års fristen for klage over et produkt. Heldigt for mig...men.
Selv om Føniks computers RMA afdelig var enig med mig i at kortet var ubrugeligt og at de er klar over at det kort er umuligt at skaffe igen har de sendt det til deres leverandør for at "høre" om det kan skaffes igen. Det kan man jo sige sig selv at det kan det ikke.....derfor ingen grund til at sende det nogen steder. Bare se at komme videre....
Jeg har oven i købet tilbudt at betale diffen til et nyt og bedre kort så de trods alt får en handel ud af det.
Nu kan jeg så vente 14 dage på at leverandøren svarer at det kort ikke findes i en ny udgave mere.

Jeg er ved at miste lysten til at handle sådan et sted.....Ander steder jeg har handlet har jeg straks fået en ny vare eller pengene tilbage uden rykkere.
Er det mig der galt på den eller er det rimelig behandling?

Hvad kort er det bedste til prisen? Har kig på et Gigabyte GTX 770 til ca 3300 kr. Men markedet er noget turbulent for tiden synes jeg.
Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 20:46:05
Svar/Indlæg:
978/63
føniks har en ELENDIG kundeservice og er kendt for det, lad vær med at handle der igen..

gpu kommer an på din opløsning, der er mange gode kort til 1920x1080 - gtx 770 er toppen af poppen til 1920x1080 i 2gb udgave, ellers er sådan noget som 660/ti 7870 FINT til fuld hd


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 20:54:43
Svar/Indlæg:
7765/230
#0
Smider alle min køb hos komplett og de har aldrig skuffet mig...tvært imod.... ❤ ❤
Ikke altid de er billigst(faktisk sjældent. 😳) , men for helvede en service de har..


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 07-06-2013 20:56:21.


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 20:57:11
Svar/Indlæg:
701/7
Du må også lige slå lidt koldt vand i blodet, det er trods alt ikke Føniks som skal ombytte/erstatte kortet, de er jo bare mellemmand for Gigabyte. Det er derfor ikke Føniks afgørelse om det skal sendes tilbage til Gigabyte eller ej. Og bare fordi et kort er gammelt, er ikke ens betydning med de ikke stadig har nogen af dem liggende. Det har jeg personligt selv oplevet.

Det er fint du har tilbudt at betale differencen op til et nyt kort, men hvis ikke Gigabyte er med på den, så kan Føniks ikke gøre noget.

Du har ikke skrevet hvor lang tid det er siden du sendte kortet til Føniks, så derfor lidt svært at sige hvornår, du kan tillade dig at være utilfreds. Ud fra, hvad du har skrevet i #0 har Føniks gjort det efter bogen, og kan ikke se hvorfor du mener Føniks levere en dårligt service, da det er Gigabyte som skal tage beslutningen.

Ro på, har aldrig selv har problemer med Føniks, og de prøver jo ikke at tage røven på dig, men RMA tager tid, sådan er det bare 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zylichh d. 07-06-2013 20:58:32.


Nielsen-DK
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 21:03:25
Svar/Indlæg:
366/21
#3 +1


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 21:10:07
Svar/Indlæg:
3011/103

#0
Smider alle min køb hos komplett og de har aldrig skuffet mig...tvært imod.... ❤ ❤
Ikke altid de er billigst(faktisk sjældent. 😳) , men for helvede en service de har..

crankyrabbit skrev d. 07-06-2013 20:54:43

Jeg har på det seneste desværre haft en del RMA med varer købt hos Komplett, og jeg er ovenud tilfreds med deres behandling af alle sagerne. Der har aldrig været noget som helst brok. Det betyder så også, at jeg næsten aldrig handler andre steder.


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 21:17:10
Svar/Indlæg:
19/1
Joooo men kortet har ikke været produceret i over halvandet årr sååå de kan under ingen omstændigheder omlevere.....så hvorfor trække tiden.
hos komplett fik jeg en ny SSD efter tre dage.
Føniks har jo erkendt kortet er 100% færdig.
MÅske GIgabyte bør tage stilling men til hvad?
Det er jo helt kommunalt og ikke god service.


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 21:27:25
Svar/Indlæg:
978/63
Bare google deres kundeservice 😉 Den er, vildt elendig.


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 21:28:45
Svar/Indlæg:
701/7
#6

Ja, det er rigtigt det er et aldrende kort. Men de kan som sagt sagtens ligge inde med et liggende kort.

Føniks´s RMA afdeling har erkendt kortet er dødt, det er ikke ens betydning med at Gigabyte´s egen afdeling er enige i det, uden selv at have beset kortet.

At Gigabyte ikke er hurtige til at tage stilling er vel op til diskussion. Hvis Gigabyte´s eget RMA værksted ikke har haft muligheden endnu for at teste kortet, så har de efter min mening stadig ikke har haft de rette oplysninger til at kunne tage stilling til problemet.

Det lyder ikke til du har haft ting til RMA før, det kan sagtens tage nogen uger, nu hvor de gerne vil kigge på kortet.

De forskellige producenter har forskellige måde at håndtere RMA på, nogen bedre end andre.

Det er dog lidt komisk du hænger Føniks ud, mens du er klar til at købe et nyt Gigabyte GTX770 😀

EDIT: #7 - http://www.trustpilot.dk/revie... De ligger da meget tæt på Proshop og Komplett.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zylichh d. 07-06-2013 21:31:01.


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 21:32:12
Svar/Indlæg:
978/63
Nej, det er ikke komisk 🤣 Det sker tit at folk klager over deres rådne kundeservice. Jeg anbefaler altid folk aldrig at købe derfra, efter erfaring :no:


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 21:42:03
Svar/Indlæg:
701/7
#9

Præcis, du basere hele din mening ud fra hvad du selv engang har oplevet. Hvis vi nu tager og kigger lidt mere overordnet på det, så score de på Trustpilot, cirka det samme som Proshop og Komplett gør.

Jeg kan garantere dig for der er folk som har haft problemer med Komplett. For ikke at sige Proshop og deres stunt med at lukke SHG, slette alle vores gamle ordre, smide al form for reklamationsret ud af vinduet. For derefter at åbne 24 timer senere med et nyt fint navn og cvr nummer, men stadig med den samme kundedatabase. Se det var noget rigtigt svineri.

Derfor synes jeg faktisk dine indlæg er en smule latterlige.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 21:42:04
Svar/Indlæg:
1431/233
0# Det du forventer af Føniks er jo at de skal gøre mere end de/du er berettiget til. Det er jo tab på deres konto hvis de bare betaler ud for en skade som gigabyte slet ikke har "godkendt".

Dette kan på ingen måde skræmme mig fra at handle ved Føniks, da de jo kun gør som de skal i denne sag.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
07-06-2013 21:42:27
Svar/Indlæg:
15982/637
En gang brugte jeg komplett.dk meget, men efter de stoppede med at sende pakker til ens privat adresse tror jeg faktisk ikke jeg bestilt noget hardware fra dem i ca 2år.

I stedet for bruger jeg meget proshop.dk og compumail.dk igen og til dels også computersalg.dk

Jeg prøvede lige sikkenemt.dk en gang, men det blev "sikkebesværligt.dk". En EVGA GTX 660 købt som gave viste sig på dagen af være defekt lige fra start. At måtte oprette RMA sag og kunne ikke bare få varen ombyttet til en ny per kulance....at vente på kortet returneres til leverandøren og leverandøren for sent nyt ud...hvilket jeg stadig venter på at finde ud af om det faktisk er sket. Det er ikke pisse fedt at give GFX i gave til een der så mangler GFX siden 14maj.
Køber ikke fra sikkenemt.dk igen. Første og sidste gang.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 21:43:42
Svar/Indlæg:
5474/39
Proshop, Bj-trading og Komplett er gode steder handle.
Bj-trading burde tage et kursus i pakke tingene ordenligt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 07-06-2013 21:44:46.


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 21:56:10
Svar/Indlæg:
978/63
#10 Nej. Venner + bekendte som har arbejdet hos Føniks som kan fortælle mig hvor ringe servicen er, og hvad de bliver fortalt de skal gøre/sige. Proshop/Komplett er Føniks totalt OVERLEGEN hvad angår kundeservice. De har råd til det.

For det andet har jeg selv været tilbudt job der, det var et fedt NEJ. Dårlig service er et motto fra deres side.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Freedom d. 07-06-2013 21:58:09.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 21:58:12
Svar/Indlæg:
7765/230
#12
idag leverer de jo til døren for skide 29-kr. :yes:


kasperg
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 22:18:24
Svar/Indlæg:
1436/25
Zylichh -> Nu er det jo sådan at man som forbruger har 2 års reklamationsret på sådan et køb. Derfor har #0 ret til at reklamere over for sælger og det er uden betydning for købers rettigheder om sælger kan få producent/importør til at refundere noget. Derfor har sælger også ret til at undersøge varen og om muligt forsøge at ombytte den.

Hvis man som sælger synes at det er for dyrt og urimeligt bør man dreje nøglen og finde på noget andet at lave.

Spørgsmålet er så bare om 14+ er urimelig ventetid når de nu har konstateret at varen er defekt.


slupper
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2013 22:46:12
Svar/Indlæg:
124/3
#16 Det er når det er så lagt i forløbet jo i realiteten også op til køber at bevise fejlen har været til stede fra start for at der er en reklamation. Det har de jo været gode nok til ikke at kræve, så noget syntes jeg da de gør rigtigt. Men ja det med rimelig tid er altid svært at bedømme. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slupper d. 07-06-2013 22:49:24.


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 22:46:16
Svar/Indlæg:
701/7
#16

Du behøves skam ikke belære mig om købeloven. #0 har reklameret og Føniks har fulgt bogen og sendt den videre som til producenten, som jeg skriver længere oppe.

14+ dage er på ingen måde urimelig ventetid. Og Gigabyte har stadig ikke konstateret fejlen. Da de ikke selv har haft fingere i produktet. Derfor kan det være svært for Gigabyte at træffe en hurtig beslutning. Dette kommer jo derfor til at skabe noget ventetid for køber. Sådan er det at reklamere over et produkt.

Skulle Gigabyte mod al forventning nægte at erstatte varen er det Føniks der står med bolden igen, da det er dem der har solgt produktet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zylichh d. 07-06-2013 22:46:34.


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 23:41:34
Svar/Indlæg:
2516/381
Kan slet ikke se noget problem her. De gør som de skal, og ja, det kan tage lidt tid, og måske nogle uger eller 3.

Men vent dog men at klage din nød herinde, indtil, de skriver, at det ikke bliver byttet, for så kunne jeg da se et problem.


Skulle en gang selv have byttet et mobo hos GERMORE, se der var vente tid, tror næsten det tog 3 måneder. Og det var ødelagt ved modtagelsen, fysisk. sendte det retur samme dag. Klagede rykkede, osv. Til sidst gad de ikke en gang svare.

Giv den de 14 dage, som de måske har sagt det tager, og ryk dem så for en ny, hvis du ikke har hørt fra dem på det tidspunkt.

Må sige at jeg aldrig har handlet hos dem. Men er ikke skræmt af denne historie... endnu, kender jo ikke slutningen 🤡


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 00:05:00
Svar/Indlæg:
19/1
Hør nu her KORTET er DØDT - erkendt af RMA service i butikken.
Garanti er ikke mellem Gigabyte og jeg men noget butikken skal give til MIG.
Jeg har en PC der skal stå unødvendigt ubrugelig hen i tre uger - det er ikke service.
Tænk hvis det var hos mekanikeren du fik at vide at din bil måtte blive der i tre uger indtil BOSCH havde erkendt fejlen på noget elektronik.......

Jeg synes det er dårlig service når udfaldet nu er 100% givet......og JA RMA service sagde også at der IKKE er noget nyt kort at få. Jeg kunne måske få et 480 kort i stedet. Så de VED jo hvordan det må gå.

Jeg er her ikke for at hænge nogen bestemt ud, men jeg undres over den service jeg IKKE har fået 🤣


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 00:15:40
Svar/Indlæg:
19/1
At "nogle" har ventet op til tre måneder er ikke argument for at 3 uger er ok......det er jo noget sludder.

Jeg kunne forstå hvis de havde bunker af RMA sager til op over begge ører, men to timer efter de havde modtaget mit kort var det testet og fejlen konstateret.

Jeg undres bare over at i alle andre situationer får vi en langt bedre service hvis vi har købt ting.....der er sjældent noget pjat hvis en ting beviseligt er gået i stykker. Nyt tøj, sko.....eller pengene tilbage.

Lad os slutte den her for jeg er klar over at jeg må have 3 ugers tålmodighed og jeg synes andre også burde forlange lidt mere service 🤣


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-06-2013 00:26:38
Svar/Indlæg:
15982/637
#20: Du skal vist lige læse reklamstionsretsreglerne igen - dertil også nogle af de gældende betingelser jvf købeloven.
Du har garanti fo 6mdr, derefter har du 18måneders reklamation. Butikken skal reklamere dit produkt og det kan være i form af at sende det til leverandøren. Hvor lang tid leverandøren efter følgende er, er butikken ikke ansvarlig for, men de skal sørge for at fremskynde processen. Dog er rimelig tid som oftest inden for 1måned.
Hvis butikken ombytter på trods af reklamationstiden, så skyldes det ombytning per kulance.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 08-06-2013 00:33:38.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-06-2013 08:32:17
Svar/Indlæg:
2826/100
#21

Bare lige for en ordens skyld.. 3 uger er ikke lang tid uanset om det er en hardware butik vi snakker om eller andet. (Jo, det føles som lang tid, men det er ikke noget ud over det sædvanlige)

Hvis der var en del der var defekt i din bil og det var inden for garantien ville værkstedet jo rimelig sikkert have en tilsvarende reservedel liggende, biler holder trodsalt længere end hardware

Angående de 3 uger, købte for 1 uge siden nye møbler, kom hjem og skulle til at samle det da jeg kan se benene på det ene bord er bulede og ridsede, det er en vare som jeg desværre fik den sidste af som de havde på lager derfor skal jeg nu vente 1-2 uger på at de får delen hjem, det kan jeg heller ikke gøre noget ved, that's life.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 08:53:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

I min optik har Føniks gjort tingene efter bogen, som flere også skriver.

At du, som kunde, utålmodig, har intet at gøre med at de leverer ringe service. Havde de lovet dig noget, og så ikke overholdt det, kunne man tale om dårlig service. Men indtil videre, har de gjort intet forkert - i min optik.

Reklamation og garanti er ikke det samme.

6 mdrs. garanti (formodning) sikrer dig, at sker der en fejl inden for denne periode, må man gå ud fra, at den var der da produktet blev solgt.

De yderligere 18 mdrs. reklamationsret, giver dig kun ret til at påpege en fejl, der måske var der ved købstidspunktet. Hvordan forretningen håndterer sådanne sag, er (eller bør) være angivet i købsaftalen du indgik med dem i sin tid.


Sandi.dk
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 09:49:42
Svar/Indlæg:
362/13
http://www.forbrug.dk/Artikler...

Jeg har ALDRIG, bortset fra ventetid, haft problemer hos Føniks.

Mvh René


CleanC
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 13:04:07
Svar/Indlæg:
567/26
Efter 30 dage kan man droppe kontakten til salgsstedet (her Føniks) og i stedet henvende sig direkte til producenten. Dette har jeg altid gjort, for netop at slippe for evt bøvl med sælgeren. Både eVGA og ASUS er meget behjælpelige med sådanne sager - eneste minus er at man er nødt til selv at betale for transporten den ene vej i nogle tilfælde (eVGA) mens ASUS bare leverer en ny vare (for mig var det en monitor) med returblanket og det hele fikset og klart - se, det er god service :yes:


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
08-06-2013 13:43:16
Svar/Indlæg:
4981/47
Når det er Gigabyte, så opret blot et ticket og spørg om lige hvad du vil, de er ganske flinke til at hjælpe og svarer ofte samme dag via deres hovedsite :

http://www.gigabyte.com/suppor...

Har selv ganske gode erfaringer med deres support derinde 🙂

Husk Serienr hvis muligt 🙂


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 14:17:04
Svar/Indlæg:
19/1
Tak for alle bidrag...det har været en god diskussion MEN.

Bemærk min overskrift - SERVICE.
God service er ikke at blive behandlet "efter bogen".
Som forleden på arbejde hvor en strømforsyning røg på en udviklermaskine. ServiceDesk mente hele PC'en skulle retur til leverandøren - lige efter bogen. så kom det en chef for øre at en medarbejder ikke kunne arbejde i måske 14 dage ..... så blev den strømforsyning skiftet på 10 minutter.

Hvis min bil ikke vil starte og jeg ringer til mit værksted og jeg får at vide jeg kan komme om tre uger synes jeg det er dårlig service.

Når man er i knibe og noget er gået i stykker forventer man SERVICE hos dem man har købt det af. Og service er IKKE at man skal vente i ugevis.....og så er jeg komplet ligeglad med hvad der står i "BOGEN".

Jeg kan forstå at det nogle steder er praksis når man har handlet hardware på nettet, at man bliver behandlet "efter bogen" - så kan du lære det.
Men hvad er det for et serviceniveau?
Hvorfor finder "man" sig i det, det forstår jeg ikke?
Hvem er til for hvem i dette spil?
🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 14:28:06
Svar/Indlæg:
19/1
#27 ->
Tak det prøver jeg straks 😛


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 14:57:37
Svar/Indlæg:
5474/39
#28
Du kan ikke forvente verden i ordner sig efter dig.
Det er kun, hvis du er Mærsk direktør eller andet i den stil.


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 15:11:33
Svar/Indlæg:
19/1
Skal man være direktør for at få god service?
Jeg møder da dem der holder på det der står i "bogen" men som oftest får jeg en god service.
Hvor man tydeligst ser forskellen er om man er køber eller skal have hjælp, men den der får god hjælp køber nok der igen :yes:


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 17:06:28
Svar/Indlæg:
294/44
God service er når tingene går efter bogen. Dårlig service er når forretninger prøver at snige sig udenom reglerne, hvilket ikke er tilfældet her.

Hvad havde du regnet med. At du kunne smadre dit kort og bare få et nyt bedre kort, lige på kanten af reklamationen? 🤣

De tilbyder endda at du kan betale differencen op til et bedre kort og så få sagen afsluttet og lade dem hænge. DET er god service synes jeg.

Hvis jeg havde en kunde der havde skabt sig som du gør, så havde jeg valgt at ombytte til noget tilsvarende, HD7650 eller et GTX 640 og så ville jeg tag et billede af dit ansigtsudtryk, for så ville du også føle dig snydt og brokket dig over der er et 7 tal i dit nvidia kort. Smile til dig og dø af grin indvendigt over at du valgte at være et fjols, istedet for bare at tage det som det kom.

Jeg håber på at de gør sidstnævnte, for det er sådan nogle som dig, der strammer reglerne op alle steder og ødelægger det for alle os andre.

Held og lykke 🙂 Håber at du får dit GTX 470 tilbage lige i hovedet.

ps. jeg har aldrig selv handlet hos føniks, men kan se de har været hæderlige.


dacar6
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 18:08:52
Svar/Indlæg:
49/8
Jeg kunne forestille mig at Føniks, Komplett og alle de andre, får rimelig meget hardware retur lige omkring udløbet at den 2-årlige reklamationsret. Dette er næppe en tilfældighed. Jeg mener det er helt i orden, at de ikke bare ombytter til et nyere gfx, da de ikke på forhånd kan vide om Gigabyte anerkender defekten. At du i denne sag ovenikøbet tilbyder at betale differencen op til et nyere kort, gør nok ikke Føniks mindre mistænksomme. Lur mig om ikke du var blevet mødt af din efterlyste service, hvis dit noget nyere gtx670 var defekt.

Det er muligt, at jeg fejlbedømmer dig, men uanset om defekten er reel eller skabt for at få en nyere generation, så vil det klæ' dig ikke at fare op en anden gang og anklage en virksomhed for ringe service og det der er værre. Folk har åbenbart ingen skrubler med at hænge personer og virksomheder ud, hvis de føler sig en smule uretfærdigt behandlet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af dacar6 d. 08-06-2013 18:10:08.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-06-2013 18:17:38
Svar/Indlæg:
2826/100
#28

Alle folk får da i hvert deres meninger frem om emnet 😉

Angående din reference til dit arbejde hvor en udviklermaskine pludseligt stod af, så holder den ikke helt.. For det første så vil udvikleren forhåbentligt aldrig skulle stå 14 dage uden at kunne arbejde, der må man gå ud fra virksomheden har en maskine stående som kan bruges til hans egen er tilbage igen, alternativt så tilkøber rigtig mange virksomheder service på alle deres klienter, dvs. at der skal stå en tekniker på adressen inden for én arbejdsdag fra den er fejlmeldt. For the andet så køber virksomheder af en vis størrelse klienter for rigtig mange penge hvert år, hvilket gør at de forskellige leverandører er mere tilbøjelig til at give en hånd hvis der skulle gå noget galt. som eksempel køber vi maskiner på mit arbejde for ca. 300000,- kroner om året, hvis vi på et tidspunkt ikke er tilfreds bliver leverandøren skiftet ud hurtigere end de kan nå at sige "undskyld", så der har de igen et incitament til at lette bagenden og få løst problemer.

Det næste du bør huske på er at profitten på hardware i dag er så lille for virksomheder, så bare det at de har brugt den tid på dit grafikkort indtil videre har sandsynligvis gjort at de faktisk har tabt penge på at sælge det til dig, hvis de skulle til at forære dig en anden vare ville det tab pludseligt blive noget større, så havde du nu købt maskiner for de der 300000,- kunne virksomheden måske hjælpe dig videre fordi de så ville have tjent de penge på nogle af dine andre ordere 😉

Der var den bilanalogi igen! 😛 Hvis din bil ikke kan starte bliver den kørt på arbejde, hvis den så bare står der 3 uger uden de rører ved den er det dårlig service. Hvis de derimod konstaterer at en eller anden dims er gået i stykker og at de først kommer hjem om 3 uger er der ikke noget de kan gøre ved det. Det er det samme her, de har jo kigget på dit kort og vendt tilbage, så lige nu er det ude af deres hænder

Anyway, jeg tror vi kan diskutere det her emne herfra og 10 år frem uden at blive enige 😉 Jeg mener ud fra det du har skrevet at de har givet en fornuftig service, Lad os nu sige at butikkerne tjente 20% avance på hver vare de solgte, så var der en tilsvarende stor chance for at det kunne rende rundt med at de havde en ekstra af samtlige varer liggende på lager som ikke længere blev solgt, det er bare ikke tilfældet som det er i dag 🙂

God weekend. 😛

Ps. beklager den lille tekstmur herover 😳


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 18:41:38
Svar/Indlæg:
19/1
#32
Du læser ikke hvad jeg skriver......
Det er MIG der har tilbudt:
"..... at du kan betale differencen op til et bedre kort og så få sagen afsluttet....."
Læs i øvrigt købeloven .... sælger kan ikke bare give et andet produkt tilbage som de finder lyst. Også selv om det på papiret er bedre.
Den kontrakt der er ingået skal enten omleveres, eller køber KAN ophæve handlen.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 19:01:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35

Sælger har nu også ret til at forsøge at udbedre skaden inden for "rimelig tid".

Er ikke ude på at sige, at du er en snyder eller sådan noget. Men det virker, på mig, som om, at du forveksler "købelov" og "god service".

Købeloven er til, for at beskytte begge parter. Ikke kun dig.

Der er ingen lov om "service" og igen, synes nu at Føniks har gjort det de skulle (og sikkert også kunne).


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 19:08:02
Svar/Indlæg:
1881/22

#32
Du læser ikke hvad jeg skriver......
Det er MIG der har tilbudt:
"..... at du kan betale differencen op til et bedre kort og så få sagen afsluttet....."
Læs i øvrigt købeloven .... sælger kan ikke bare give et andet produkt tilbage som de finder lyst. Også selv om det på papiret er bedre.
Den kontrakt der er ingået skal enten omleveres, eller køber KAN ophæve handlen.

cramer skrev d. 08-06-2013 18:41:38

Det er forkert!
Det er kun ved væsentlig forsinkelse i forbindelse med reklamation at du kan kræve købet hævet.

https://www.retsinformation.dk...
§21


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 19:09:14
Svar/Indlæg:
19/1
Hvis det er noget mistænkeligt i denne sag at masser af komponenter "brænder" af lige omkring 2-3 års alderen er det vel mere i forhold til om det er "indbygget" forældelse fra fabrikkens side......fænomenet kendes fra TV industrien hvor producenterne placerer varmefølsomme komponenter nær varmekilder på printpladen så de har en forhøjet tendens til at gå i stykker efter få år.
Der var for nyligt et tv program om problemet.

Sjovt at "nogle" synes at de, hvis de selv var i samme situation skulle have en rigtig dårlig behandling for de har jo nok selv været skyld i at kortet er gået i stykker.....altså selvforskyldt og mistænkeligt. 🤡


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 19:20:26
Svar/Indlæg:
1881/22
Du er vidst den eneste som synes du har fået en dårlig behandling ;)

Der er ikke noget fortænkt i at butikken sender kortet til deres eller producentens service center, inden de tager stilling til hvad der skal ske. Derudover vil det med meget stor sandsynlighed ikke være fra butikkens eget lager at et evt nyt kort kommer, hvis de vælger at give dig et andet. Det kan desuden sagtens både være et demo kort, eller et billigere kort. Det skal bare være "et tilsvarende produkt", hvis samme model ikke kan fremskaffes.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 19:51:44
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmmm.. Alle IT firamers kundeservice`s er noget øv!. Hos alle forhandlerne har der været et utal af kunder, der mener at have fået dårlig service. Det betyder så IKKE, at servicen ER dårlig!

Føniks har i dette tilfælde blot fulgt de procedurer der følger med ALLE garantiordninger forhandler/leverandør imellem. Så længe garantien er gældende skal disse regler følges. Hvis nogle forhandlere IKKE gør dette - risikerer de, at regningen bliver stående hos dem selv, da det som tidligere nævnt, er leverandøren der bestemmer hvad der skal gøres med kortet/garantien.

At kortet er udgået betyder IKKE at leverandøren ikke vil forsøge at skaffe et nyt, da det ofte er muligt, at hente et kort hjem fra div. eksterne lagre.

At man skal vente, er desværre en del af en garanti`s ulemper og selvfølgelig noget - øv.

Når du tilbyder, at give forskellen i pris fra aktuelle kort og op til et nyt - beder du samtidig Fønix om, at de skal stå inde med "beten" - hvad enten det bliver som en senere afvisning fra Gigabyte - eller få et udgået kort leveret, de ikke kan få mange "gryn" for!.

I begge tilfælde en direkte udgift for Fønix, der jo står i skarp konkurrence med alle de øvrige firmaer, og med penge ud af vinduet, vil det hurtigt være farvel kære Fønix - som jeg forøvrigt kun har gode erfaringer med! 😀 i forhold til flere andre konkurrenter! Hvor man bliver ramt af utilfredshed eller det modsatte afhænger helt af, timing, hvad du kræver evt. i forhold til hvad du tidligere har prøvet, hvilke produkter det drejer sig om, om det er ved køb, information, eller ombytning, eller RMA osv. osv.

Næste gang hakker dit favoritfirma dig måske i tuden (tegnebogen, tidsfristen, talemåden, osv.)

So watch out - it`s a jungle out there 😢

Mvh. - Kim -


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 19:58:54
Svar/Indlæg:
19/1
Juristen siger:
En forbruger skal kun tåle ombytning med en genstand, der er kontraktmæssig, dvs. at forbrugeren kan afslå omlevering af en anden genstand, som principielt er tilsvarende eller endog bedre end den mangelfulde

Køber kan afslå en ny vare, hvis den ikke er kontraktmæssig dvs. den samme vare. Du kan derfor afslå at modtage en bedre vare, eller en vare af et andet mærke, der kan det samme som din vare.
I de tilfælde vil du kunne hæve købet, da sælgeren ikke kan tilbyde dig kontraktsmæssig ombytning. Siden forhandleren har anerkendt at kortet er defekt, vil han sikkert ikke kunne afhjælpe kortet.

Som udgangspunkt kan forhandleren tilbyde dig et tilsvarende kort, men efter købelovens regler, er du i din gode ret til at afslå ombytningen, hvis det ikke er den samme vare, og dermed ophæve købet. Herunder hvis kortet har været brugt.


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 20:09:47
Svar/Indlæg:
19/1
-> #36
Jeg er ikke uenig i at sælger har ret til at beholde kortet i 2 uger ifølge gældende praksis....så ja de følger bogen.

Læs nu mit indlæg rigtigt og ikke som fanden læser biblen.
Jeg siger bare hvis det var andre steder ville jeg have fået en ny vare med det samme - det er god service.

Det er nemt for andre at sige "slap af" når man ikke selv står og mangler den computer.....


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 20:28:28
Svar/Indlæg:
19/1
-> #40
er for så vidt enig med dig.
Læs nu også hvad jeg skriver.
Jeg har snakket med dem i telefonen og de erkender kortet er død. Manden jeg snakkede med sagde også at kortet ikke kan skaffes og de vil give mig et andet kort. Bagefter tænker jeg så at jeg gerne vil have indflydelse på hvilket kort det så bliver......Det med andet kort er ikke noget jeg fandt på.

Nu er et køb en aftale mellem køber og sælger. Leverandøren er køberen for så vidt uinteressant.

Jeg har heldigvis kun haft en eneste RMA sag i mit liv og det var en SSD. Jeg fik en ny efter 3 dage.
Derfor virker det underligt første gang man støder på problemer af denne art som kunne løses med en enkelt telefonopringning til leverandøren.

Årsagen til mit indlæg var at høre hvordan andre oplever tingene. Sjovt at se enkelte synes vi som forbrugere (jeg)skulle stille dårligere end vi er :no:


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 20:32:14
Svar/Indlæg:
1334/15
#41-42

Så så hr. Cramer ro på nu. Hvad den gode hr. #36 skriver, er jo faktisk det, der desværre ofte er gældende i div. handler. Ingen beskylder dig for noget uetisk. Vi gir dig alle ret i, at det er noget øv - at man ikke kan få et andet kort med hjem med det samme - usnaset man vil betale evt. prisforskel - MEN sådan fungerer tingene altså IKKE i den virkelige verden.

Ingen firmaer kan holde til, blot at skrive regninger ud til sig selv, da det er til egen undergang. Reglerne er fastsatte, og Føniks har ikke brudt dem på nogen måde.

Når du henviser til hvad "juristen" siger, er der jo heller ikke foregået noget "fy" udenfor rammerne. Forhandler har tiden og retten til at forsøge, at fremskaffe et kort magen til det aktuelle - herefter kommer man så ind på evt. forhandlinger, hvis det IKKE kan fremskaffes. Får du tilbudt et bedre, kan du også afslå dette, og kræve det oprindelige beløb tilbage - men som regel er det langt bedre at "samarbejde" end at stille sig på hælene i disse forhandlinger.

Alle problemstillingerne vil nemlig koste (meget) ekstra tid og ærgrelser, og for de fleste, vil et rimeligt kompromis være det bedste - for helbredet og for omgivelserne 😀

Mvh. - Kim


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 20:36:39
Svar/Indlæg:
19/1
-> #23
Kan du sidde i din sofa selv om der er en ridse?
Virker min computer som den skal uden grafikkort?
Der er kæmpe forskel på de to ting - noget sludder at sammenligne.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 20:46:31
Svar/Indlæg:
1334/15
#43

Hov - nu kører vi vist lidt rundt om hinanden he he. Jeg nåede ikke at se, at du havde fået telefonlovning på et andet kort, da de ikke kunne skaffe det oprindelige ditto 😀

Ja - så står du allerede i den position, at du kan kræve de oprindelige penge tilbage. Du skal dog have dette svar skriftligt.

Du kan foreligge dette for support personen, sammen med juristens notits om reglementet. Hvis ikke kundeservice vil gå med på dette, må du gå "the long mile" eller gå på kompromis, med en lavere pris på dit leverede kort, modsvarende en pris på et bedre ditto!

P/S - De har dog stadigvæk rettigheden til, at forsøge, at fremskaffe et nyt ens kort!.

Mvh. - Kim


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 20:48:15
Svar/Indlæg:
19/1
-> #44
Helt enig.

Men skal jeg som forbruger vente med en død PC fordi der er lange arbejdsgange mellem leverandør og sælger?

Vores fælles interesse som forbrugere er da at vi får en hurtig og fleksibel service. Klart at sælger også skal kunne leve, men det må vel blive sådan at dem med den bedste pris/service kombi er dem der overlever?


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 20:54:48
Svar/Indlæg:
19/1
-> #44
Enig

Havde RMA manden sagt, at jeg ville få et nyt fra Gigabyte efter 5 dage ville jeg være glad og tilfreds.
Men han var skråsikker på at det kort ikke findes i en ny version mere.

Men jeg tillader mig som forbruger at undres over at nogle har ventet i 3-4 måneder på nyt MB eller andet og derfor synes at andre også bare skal finde sig i det samme eller lign.
Vi forbrugere må da stå sammen og sige det gider vi ikke finde os i fordi det ikke giver mening at sætte en privatperson i sådan en situation.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 21:01:24
Svar/Indlæg:
1334/15
#47

Ja - desværre skal du vente på kommunikation/forhandlinger/arbejdsgange mellem forhandlere og leverandører :yes:

Jeg forsikrer dig om, at hvis du kan komme på en bedre metode, der SAMTIDIG sikrer begge parter (køber/sælger), vil ALLE være dig taknemmelig udover ALLE grænser.

I ihærdigheden efter at sikre begge parter, har man indtil nu ikke kunnet finde på forordninger, der ikke på den ene eller anden måde har været til gene for begge.

Tro mig - ALLE sælgere hader reklamationer, RMAèr osv. da det ofte koster ekstra ansatte med efterfølgende lønudgifter til følge, og i en hårdt presset branche, hvor arbejdslønnen netop udgør en enorm procentdel af det proveneau man kan hente på gode indkøbs forbindelser, står det virkelig skidt til, hvis et mindre firma får mange udgifter på aktuelle område!.

Men jeg er da HELT på din side, når vi taler om tilfredsheden (eller manglende) på dette område :yes:

Hele lovgivningen mellem sælger og forbruger er jo et stort kompromis, udarbejdet af netop disse (samt politikerne) - der ikke må efterlades nogen på den måde, at en af parterne kan "udnyttes" af den anden, da der jo (se blot skattelovene), straks vil ankomme verdens største portion "gribbe", der på nul komma dut vil blanke ethvert "serviceminded" selskab af.

Og hvor skulle vi så handle? 😀

Så det gælder vist om at nyde de gode ting, og tage de dårlige med et smil, et skuldertræk, et fnys - eller at gå ind i et lukket rum, og råbe alle frustrationerne ud he he

I sidste ende er ALT et spørgsmål om tid uanset vi vil, eller ej... :yes: Men det var lidt mere filosofisk 😀

Mvh. - Kim



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 08-06-2013 21:09:12.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 21:29:18
Svar/Indlæg:
1334/15
#Cramer 😀

Når "RMA" manden siger, at han er sikker på, at han ikke kan skaffe et lignende kort, siger han samtidig UTALT, at han ophæver garantien fra sin side og, at du herefter har de tidligere skrevne muligheder på din side (kræve oprindelig pris indfriet etc.)

Nu kan man så ikke sammenligne andres "oplevelser" med f.eks. motherboard osv. med dit tilfælde, da der jo er utallige forskelle handlerne/delene/garantien imellem.

Igen er dit indlæg et udtryk for frustration over, at man/vi ikke kan få tingene til at gå hurtigere. Og det synes ALLE købere - gu er det noget øv.... men....

Hverken ideèr eller hardware kommer af sig selv - så frem med forslagene, i stedet for, at finde irriterende ting frem. Og det gælder naturligvis for alle. Verden består jo af irriterende ting, så lad OS komme med nogle løsninger i stedet for ikk`? 😀 Ups-igen et "bett`" input af filosofi.

Mvh. - Kim


scummy
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2013 23:51:13
Svar/Indlæg:
267/20
Jeg har et GeForce 460 du må låne til din situation løses. Lidt mindre end dit 470. Men jeg har gennemført FarCry 3 med tilfredsstillende opløsning uden væsentlig hakken. Uanset hvad. kan kortet løse de fleste opgaver og spille de fleste spil.
Ps: Jeg bor i Valby og arbejder i indre by.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af scummy d. 08-06-2013 23:53:07.


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2013 23:53:39
Svar/Indlæg:
19/1
Der er et potentiale i at der er tre instanser der skal finde fejlen før man kommer i løsningsmode.
Jeg ved man kan købe en hastebehandling for 600 kr. Overvejede at købe det, men det fremgår ikke hvad man får for det. To dages sagsbehandling, tre......to uger?
Måske en fælles standard i branchen hvor man ved hvad man får hvis man hælder 600,- kr i sagen?
Måske et beløb der står i relation til sagens størrelse?
Måske kræves beløbet kun hvis der er ophobning af sager?


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2013 00:05:36
Svar/Indlæg:
19/1
-> #51
Flot tilbud .... helt vildt!
Først prøver jeg lige #27 råd om at liste en status ud af Gigabyte. Hvis det tager 14 dage som "lovet" vil jeg meget gerne låne det.
Kabinettet det sidder i er et Antec P82 med 2 ind og 2 ud blæsere plus de to interne og strømforsyningens blæser så airflowet i maskinen er super godt.
Maskinen kunne køre 10 timers gaming med 470 kortet uden problemer....det blev varmt (85 grader) men ok.
Ironosk nok steg det af mens masinen kørte "tomgang" kun en browser åben - klik og skærmen var sort. Genstart og striber over det hele. Derefter kunne PC'en slet ikke startes med kortet i.



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-06-2013 00:06:12
Svar/Indlæg:
2826/100
#45

Dejligt du læste hvad jeg skrev.. lad mig gentage.. Der er fejl på BENENE!!! på det ene bord, hvor mange borde kender du som man kan benytte uden ben?

Når det så er sagt så er det væsentlig mere relevant end din bilanalogi..

Og stop nu med det hyleri, du bliver ved med at brokke dig over at du ikke får et nyt kort det sekund der er en fejl på det gamle, der er ganske simpelt ingen måder deres forretning ville kunne løbe rundt hvis de hver gang der var fejl på et grafikkort sendte et andet/nyt kort til kunden, de er nødt til at have det ind forbi producenten først, hvilket er det som tager tid.. den del er forklaret en del gange i den tråd allerede men du vil åbenbart ikke forstå det. og nej, Du skriver i #42 at hvis det havde været en anden butik du havde købt det i havde du fået et andet med det samme, det passer ganske enkelt ikke, om det er ved phoenix, komplett eller proshop du handler så er der ingen der bare vil give dig et nyt kort.



cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2013 00:10:17
Svar/Indlæg:
19/1
Det var sælger der sagde der skulle et nyt kort til.....ikke mig. Så tænkte jeg bare at så ville jeg bare gerne selv bestemme hvilket og betale forskellen......


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2013 00:48:34
Svar/Indlæg:
486/13
#54 Det er ikke helt korrekt.. Hos Komplett skal du ikke afvente at en producent tager stilling til noget som helst, der bliver kortet testet og ombyttet/krediteret 🙂


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-06-2013 00:53:05
Svar/Indlæg:
2826/100
#56

Kun hvis det er en vare som er på lager 😉 , havde det været tilfældet her ville Føniks sansynligvis gøre det samme.


Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2013 08:39:52
Svar/Indlæg:
850/212
#56 det er ikke rigtigt

Jeg havde et gfx der var gået i stykker

Der gik fra jeg sendte det ind til komplett og til jeg fik et andet ca. 2 mdr

grunden var det kort jeg havde ikke kunne fås mere

Men det gode ved det er jeg har aldrig lavet så meget hjemme som i de 2 mdr 🤡


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2013 10:25:20
Svar/Indlæg:
5224/222
#56 Det kan jeg bekræfte 😀
#57 Nej, du får et nyere produkt i samme serie


Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2013 10:46:08
Svar/Indlæg:
850/212
#56 skal dog siges jeg fik byttet et 9800x2 til et 5870 tror jeg nok

og det var et fint bytte 😎


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2013 11:10:42
Svar/Indlæg:
19/1
Husk min diskussion går ikke på en specifik sælger....
-> #58
Synes du det var rimeligt at skulle vente i 2 mdr?
Synes du som forbruger det var god service når udfaldet nu var givet?


cramer
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2013 11:48:10
Svar/Indlæg:
19/1
Det er tydeligt, at der er både gode og dårlige oplevelser hos de forskellige sælgere. Grafikkort er besværlige - diske er åbenbart nemme at behandle ser det ud til. Der er nu ikke den store prisforskel. Min SSD som jeg fik byttet på 3 dage kostede ca det samme som mit defekte grafikkort.
MEN er vi som forbrugere villige til at finde os i de lange behandlingstider hvor det ikke er NØDVENDIGT p.g.a. reparation eller lang leveracetid på samme vare(omlevering i købeloven).?


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2013 12:06:11
Svar/Indlæg:
7765/230
Vi kan skrive spalte op og ned om dårlige eller gode oplevelser.... Men fakta er at vi altid kommer til at vente i den tid, forretningen er om at ekspederer vore ordrer....Lev med det.... 😛


Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2013 12:39:49
Svar/Indlæg:
850/212
#61 nej men jeg kunne jo ikke gøre noget da det var sendt til videre i systemet

jeg var da bare glad for jeg fik noget andet


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2013 21:17:31
Svar/Indlæg:
486/13
#58 Selvfølgelig sker der fejl hos Komplett også, ingen er perfekte. Skal ikke kunne sige hvorfor du måtte vente i 2 mdr, men har de fx fået bestilt et kort hjem til dig som så viste sig ikke at være på lager, så er det da brandærgerligt.. Men nu gik min kommentar sådan set kun på at du som kunde hos Komplett ikke skal vente på at de sender dit grafikkort/bundkort og andet hardware til en producent.. Ever.. Fact 😉

Eneste der ryger afsted på værksted er bærbare og stationære som er produceret af Acer/Asus mm.



korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2013 18:36:36
Svar/Indlæg:
1334/15
Arhhhhhhh - kom nu venner 😀

Vi taler her om 2 ting. Standardprocedurer, samt alle de krumspring de forskellige firmaer så vælger individuelt til at holde på eller at (afstøde) kunderne!.

Nogle gange ser firmaerne sig i stand til, at turde tage en chance, og hurtigt udlevere et nyt stykke hardware med det samme. Kunden ser dette som top service, men forhandleren ryster i bukserne indtil han (hun) ser kronerne komme ind fra leverandøren.

Alle forhandlere vil naturligvis gerne beholde kunderne, men pga. den enorme konkurrence er de nødsaget til NETOP at konkurrere, og det første punkt bliver på servicen, da man jo ikke bare kan blive ved med, at nedsætte prisen.

Desværre betyder nedsættelse af service hurtigt en større omgang klager (telefon, emails) der igen kræver en masse tid/arbejdstimer - hvilket så igen må trækkes ud af andre områder - eller give en ordentlig røvfuld ekstratimer og ødelagt familieliv i fritiden - Øv

MHT. Komplett - så er denne forretning en af dem der importerer parellelt. Dvs. at de selv køber direkte hos forskellige forhandlere - også ved de uoriginale, samt selv står for garantierne, og at de ikke kan garantere for originale varer.

Derfor er de nødt til, straks at sørge for ombytning eller (økonomisk) erstatning, da de ellers først skal sende varerne retur til alle mulige (kopi) firmaer for en videre usikker ombytning af en ikke original vare, uden samme test`s/afprøvning som de originale 😢

Deres til tider lavere priser, er derfor betinget af disse for os danskere så lidet velsete ting - snøft...

Mvh. - Kim


Føniks
 
Overclocker
Tilføjet:
01-07-2013 12:37:36
Svar/Indlæg:
50/7
Hej Cramer

Det kan godt være du føler vi ikke har ydet en optimal service, men det mener jeg nu bestemt vi har.
Fakta forholder sig således, ganske kortfattet:

- Du indleverer et defekt grafikkort 5 dage inden reklamationsretten udløber.
- 14 arbejdsdage senere ombytter vi kortet til et andet GTX470 kort. Du var ikke tilfreds med denne ombytning, og vi vælger derfor at give dig pengene retur for grafikkortet i stedet.

Uanset hvordan man vender og drejer historien, så må det siges at være en mere end acceptabel løsning.
Det ærgrer mig at du ikke har været inde og opdatere denne tråd efter sagens afslutning.
Jeg synes derfor også at en tråd med titlen "Dårlig service" omhandlende denne sag, er misvisende, og vil gerne appellere til at du retter denne eller får tråden slettet.

Hvis ikke du er enig i at vi har ydet en god service, så er jeg ikke sikker på at vi vil kunne gøre noget for at gøre dig tilfreds, og så skal det stå dig frit for at handle andetsteds.
Jeg er sikker på, at en hvilken som helst anden dansk forhandler der får indleveret et defekt grafikkort 5 dage før reklamationsrettens udløb vil sikre sig at fejlen ikke er påført med vilje, og vil forsøge at foretage en ombytning før anden løsning tilbydes.

Håber ikke du ser dette svar som et angreb, men blot ment som en forklaring til andre der læser denne tråd, samt vores ønske om at når man som forbruger på nettet skriver negativt om et firma (det værende os eller en konkurrent), følger op på sagen når denne er afsluttet.

Mht. #14's påstand om at vores motto skulle være dårlig service, så er det bestemt ikke korrekt.
Jeg ved ikke hvem der sidder bag dette brugernavn, men den slags løgnagtige anklager bryder jeg mig bestemt ikke om at se!

Generelt:
Selvfølgelig har vi, ligesom alle andre forhandlere, både gode og dårlige sager. Heldigvis er langt størstedelen af vores kunder meget tilfredse med vores service.
Nogle gange kan en sag gå skidt pga. ukontrollerbare, eksterne faktorer, andre gange kan det skyldes manuelle håndteringsfejl fra medarbejderes side. Vi arbejder selvfølgelig konstant på at forbedre vores service, så derfor er jeg glad for at læse indlæg med konstruktiv kritik, da vi så har noget konkret at forholde os til, og forbedre os ud fra.

Mvh. Stefan Elbæk
Ansvarlig for kundeservice
Føniks A/S


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2013 14:41:05
Svar/Indlæg:
978/63
#67 Hah, ja det skál du jo sige. Det er min erfaring og bekendtes. Jeres service har aldrig været noget at råbe hurra for, og uanset hvilket firma der kommer under det dårlige spotlys vil man altid forsvare sig uanset om det er retfærdigt eller ej.

Man må jo håbe i lære af dette.

"Føniks dårlig service"

Googler du andre større firmaer finder du ikke denne negativitet spredt ud over nettet, det er solo jeres egen skyld. Dette er bare et eksempel ud af mange. Bedre kan det ikke siges.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Freedom d. 01-07-2013 14:44:46.


Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2013 14:51:13
Svar/Indlæg:
1321/45
#68

Nu har du sagt nøjagtig det samme i post# 1,7,9, 14 og såmænd også i #68

Hvis din dagsorden er at "sprede budskabet" så er det nok på tide at klappe i, eller i det mindste understøtte dine udsagn, for du lyder mest af alt butthurt og dét fremmer ikke troværdigheden...
Hvem fanden argumenterer også med "mig og mine bekendte synes at...." :no:

#67

Gav i ham fuld pris retur, altså den oprindelige pris? På et to år gammelt GFX? I så fald thumbs up herfra.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
01-07-2013 14:56:08
Svar/Indlæg:
5039/109
Har selv haft brug for deres service, og det gik da næsten smertefrit. Der var en enkelt kommunikationsfejl der gjorde at det trak lidt ud med at få ombyttet mit lydkort til et nyt.

Men flinke og forstående.


Føniks
 
Overclocker
Tilføjet:
01-07-2013 14:58:23
Svar/Indlæg:
50/7
#69
Vi krediterede det fulde købsbeløb, på et 1 år og 360 dage gammelt kort :yes:


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2013 15:03:51
Svar/Indlæg:
701/7
#67 - Har givet ham det oprindelig købsbeløb tilbage, hvilket var noget højere end hvad produktet er værd i dag. Og det er efter at have skaffet et nyt GTX470 til #0, det ville han så åbenbart ikke have 🤣 - Som jeg også tidligere sagde, bare fordi et produkt ikke er det nyeste mere, er det ikke ensbetydende med at Gigabyte ikke stadig ligger inde på liggende produkt.

Altså har Føniks ydet en bedre service end hvad der ifølge lovgivningen skal forventes af dem. Derfor kan jeg ikke forstå at #68 bliver ved med at whine som en lille tøs. Men det er vel ret klart efterhånden hvad hans eneste intention i denne tråd er. Trist at forsøge at sprede dårlige rygter, som der ingen hold er i, overhovedet!

Og sidst men ikke mindst #0 - Flot du har opdateret tråden og skrevet at de har givet dig HELE det oprindelige købsbeløb tilbage, hvilket er fuldstændig unormalt, og må betegens som ekstremt god service! - Utaknemmelig skarn.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-07-2013 15:29:42
Svar/Indlæg:
2826/100
#72

#0 kan ikke rette i sit oprindelige indlæg, der er jo en redigeringslås efter X antal minutter 🙂

Men derfor ville det nok stadig være på sin plads at han selv lige skrev et indlæg om hvordan sagen var sluttet hernede i tråden.

#67

God service fra jeres side 😲


shoutcaster
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2013 15:42:35
Svar/Indlæg:
347/20
#67

Thumbs up for at skrive herinde, det er ikke tit man ser forhandlere bruge tid på div. Forums. Bliv endelig ved med det! 🙂

OP: Håber i får styr på jeres sag, har ikke noget input til tråden der ikke er blevet skrevet. Blev bare lidt overrasket over at se forhandleren skrive herinde.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2013 18:51:21
Svar/Indlæg:
1334/15
Ja det var godt med indlæg fra begge sider af sagen. Alt andet giver sku altid bare kiv og kævl, da man behøver fakts fra minimum 2 sider, for at kunne drage bare nogenlunde konklusioner.

Med Fønix` officielle indlæg ser jeg så ikke, at de har gjort andet - og endda mere end deres "borgerpligt" for at få ordnet problemet 😀.

At svine folk/firmaer til, uden vægtige fakta, og ud fra egen fri fantasi, bliver ALDRIG populært på forum :no:

Mvh. - Kim


PabloGlitter
 
Overclocker
Tilføjet:
01-07-2013 19:18:30
Svar/Indlæg:
207/18
Super flot håndteret af Føniks. Thumbs up herfra. Har handlet med dem mange gange og aldrig haft problemer. Synes desuden altid man skal give en forhandler mulighed for at gøre det de kan inden man "brækker sig" på diverse forums. Det er ikke god stil!


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2013 19:20:52
Svar/Indlæg:
5474/39
#71
respekt herfra, hvis det er sandt.

Lovgivningen siger 1 års garanti og 2 års Reklamationsret.

Ved Reklamationsretten skal man kunne bevise fejlen er producentens skyld.

Fønix har tidligere haft en god service.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 01-07-2013 19:22:37.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2013 19:22:06
Svar/Indlæg:
2131/173
Pinligt.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
02-07-2013 00:38:54
Svar/Indlæg:
2826/100
#78

For hvem?


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2013 09:21:09
Svar/Indlæg:
2516/381
#67

I finder et andet kort til ham, og han er ikke tilfreds 😲

MEGA RESPEKT TIL JER

I gør hvad i kan, ja det tager lidt tid, og at i så slutter af med at give det fulde beløb retur, det er jo top dollar. Måske endda for god service til denne utaknemlige kunde

Kan ikke se hvorfor han ikke ville være tilfreds med et andet kort, men nok bare mig 😳




zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2013 09:43:10
Svar/Indlæg:
701/7
#80 - Måske var #0 ikke tilfreds, fordi han allerede fra starten havde sat næsen op efter, at Føniks ikke ville kunne skaffe ham et nyt 470, Ses her #6 - Hvor han siger "kortet har ikke været produceret i over halvandet årr sååå de kan under ingen omstændigheder omlevere.....så hvorfor trække tiden" - Så #0 havde nok sat næsen op efter en gratis opgradering.

- Altså det er jo kun en spekulation, men sjovt kortet går i stykker 5 dage før reklamationsretten udløber, og efterfølgende ikke er tilfreds med et liggende produkt. Det lugter langt væk :yes:


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2013 12:03:30
Svar/Indlæg:
5474/39
#81

han er et skarn, hvis han ikke er glad.

imo, service ligger langt over lovgivningen.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
02-07-2013 12:30:03
Svar/Indlæg:
2826/100
#81

Hvorfor var den kommentar til mig?? 🙂 Jeg kunne ikke lige gennemskue om #78 mente #0 eller forhandleren.


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2013 13:25:25
Svar/Indlæg:
701/7
#83 - What? - Har ikke hentydet til dit indlæg...


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
02-07-2013 13:45:04
Svar/Indlæg:
2826/100
#84

My bad 😀 Så forkert på tallene 😳