Snydt herinde

Diverse d.  07. juni. 2013, skrevet af Die_Happy
Vist: 3433 gange.

Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 09:56:50
Svar/Indlæg:
3385/80
Jeg har ingen intention om at hænge nogen ud, jeg ønsker blot forummets vurdering af sagen.

Jeg købte for lidt tid siden en mobil herinde og betalte knap 1800 kr. Sælger får pengene og sender mobilen afsted - men han vælger at sende den i original indpakning, hvilket for en HTC One X' i bedste tilfælde svarer til 3 stykker karton parallelt:




Telefonen blev selvfølgelig skadet - skærm er gået fra, højtaleren lyder forfærdeligt og mikrofonen lige så. Oven i det vælger sælger at glemme at sende lader og USB-kabel med (hvor jeg efterfølgende får at vide at, nåja.. usb-kablet er nærmest smadret til ubrugelighed).

Sælger mener at PostDK vil dække, da det er en fragtskade - jeg er skeptisk og siger fra starten at mobilen ikke var godt nok pakket ind. Men telefonen bliver sendt retur til køber, så han kan føre sagen.

Og ganske rigtigt, PostDK afviser kravet med begrundelsen af indpakningen ikke var tilstrækkeligt.

Sælger siger derfor at det bestemt ikke er hans problem, og vil derfor kun refundere 700 kr. eller sende mig et brugt bundkort til en nypris af ca. 1300 kr. Så jeg kan enten vælge at tabe 1000 kr. på at sælger ikke kan finde ud af at pakke en mobilen tilstrækkeligt ind, eller tabe 1800 kr. og få et bundkort jeg intet har at bruge til.



Hvad mener i HWT? Skal jeg bare gå direkte til politiet?
The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
07-06-2013 10:05:40
Svar/Indlæg:
4741/1690
Har sælger ikke tilbudt dig, at han vil vil sørge for at repr. og udbedre - de skader telefonen har pådraget sig under transporten?


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 10:08:56
Svar/Indlæg:
3385/80
#1 Kun hjemmefusk med sekundlim under skærmen - ikke professionelt/korrekt udbedring af skaden. Og kun med den kommentar at han ville gøre det for at være flink, for transportskaden er ikke hans problem - det er åbenbart mit problem.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Die_Happy d. 07-06-2013 10:09:34.


BiRdX
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 10:09:51
Svar/Indlæg:
302/71
#0, der kan vel ikke være nogen tvivl om at det hænger på sælgeren... Hvis PostDK siger at den ikke var forsvarligt pakket, så er det hans ansvar...


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 10:16:30
Svar/Indlæg:
7765/230
Hvis afsender ikke har pakket varen ordentligt/forsvarligt, vil det imo. altid være hans problem...
Handlen burde annuleres, penge tilbage føres og så må han jo evt. tage den med pest danmark.....
Og så skal han self. have en plads her:
http://hwt.dk/Forum/325473/Vej...


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
07-06-2013 10:19:12
Svar/Indlæg:
4741/1690
#2

Ok, jeg havde normalt (hvis det var mig) nok ikke valgt kun at sende den i den original indpakning, for en HTC One X'.

Håber i sammen finder en løsning.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 10:45:49
Svar/Indlæg:
3385/80
Kunne tyde på en løsning er undfanget - sælger tilbagefører beløbet (minus porto, men det er ok).

Opdaterer når pengene er gået ind, eller hvis modsatte er tilfældet.

Takker for opbakningen!


lillekiller
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 12:42:55
Svar/Indlæg:
230/17
Krydser fingre... At sende en mobil sådan er helt uforsvarligt.. Jeg pakker mine varer ekstra godt ind, turen fra sælger til køber kan være hård. Og jeg kan kun oplevet en mindre bule i siden på en computer.. så klart sælgers ansvar..


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
07-06-2013 13:00:50
Svar/Indlæg:
2518/53
Nogle ting er bare ikke til at pakke godt nok ind til en tur med post dk men en mobil skulle altså være til at pakke godt nok ind så det må da være sælger der ikke har tænkt sig godt nok om.


Rafcio
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 13:21:16
Svar/Indlæg:
445/32
hah, det er sq så fedt med Post, pakken var ikke stærk nok til at holde til en gang transport fra A til B, hvad fuck sker der?!? pakken skal tages op, scannes, puttes i transport, fragtes, scannes, afleveres, slut. Der stå sgu ingen steder at postbuddet skal spille baseball med pakken eller at den skal køres over med en kampvogn før aflevering. Fint nok at afsenderen skal lige tænke sig om og at salgsvaren skal være pakket ind, men det er sgu lige så meget fragt virksomheden der skal være forsigtig med varen under levering. Jeg ville simpelt hen smadre bordet så lang tid vil jeg banke i den for at få refunderet varen. Det er fandeme da et menneske der håndterer pakken. Der skal sgu ikke mange fakulteter til, før man kan konstatere om emballering på pakken kan holde til grov behandling eller kun en smule og håndtere pakken derefter ( læs ikke smide rund med den i bilen ). Det kan jo ikke være rigtigt hver gang der skal sendes noget, skal man bygge en Franz Jäger box til formålet.

Sælger, ta fat i posten og blev ved med at søge om erstatning, efter 4-5 gange skal de nok give sig.

bare min 5 øre


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 16:05:09
Svar/Indlæg:
4337/121
#9 Pakkerne er meget lidt i kontakt med mennesker men håndteres mest af robotter og anden automatik og de får en rimelig hård medfart i den process.

#0 Håber det løser sig og alle bliver glade.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 16:25:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Sælger kan have handlet i god tro, men min erfaring med generel postering siger mig, at man ikke altid skal tage sund fornuft som en selvfølge. Jeg havde nok pakket den lidt bedre ind 🙂


Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-06-2013 18:43:50
Svar/Indlæg:
1271/38
Sælger valgte indpakningsløsning, ergo er det på sælgers bekostning skader ligger. Produktet når ikke frem til dig som anført, og PostDK siger at den ikke var pakket forsvarligt.

Det hele ligger på sælgers skuldre, det siger sig selv.

Hvis du explicit havde bedt om at få den sendt sådan, ville sagen selvfølgelig være en anden.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2013 13:40:50
Svar/Indlæg:
3385/80
De tilbageførte penge er dags dato modtaget - så uoverensstemmelsen må betragtes som værende afsluttet.


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
10-06-2013 13:45:59
Svar/Indlæg:
701/7
Godt at høre i kunne komme frem til en løsning 🙂


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
10-06-2013 15:20:23
Svar/Indlæg:
5678/460
hvergang jeg sender mest pestdk pakker jeg det altid ind så du kunne sparke fodbold med den uden der skete noget :)


solgte en apple tv her inde sidste uge ...

den blev indpakket i en lille æske altså ud over original æske og så kom der pakning på så kom den lille æske i en størrere øske hvor der så er pakning med ca. 5-10cm fyld på hver side og så afsted :)

og så burde jeg ha smidt det i et penge skab da det er posdanmark og de smadrer alt ...men det var jeg sq for nærrig til :)