Mod din touchpad

Case-modding d.  05. april. 2013, skrevet af SpaceDog
Vist: 2945 gange.

SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2013 20:26:12
Svar/Indlæg:
1455/78
Et lille fredags hyggeprojekt fra mig til jer 🙂 Det er utrolig nemt og billigt at lave

Den her lille guide er tiltænkt dem som har en Lenovo med med en nubret touchpad, som er ved at blive sindssyg af den nubret overflade. Men alle kan være med hvis de vil sætte et personlig præ på deres laptop 😉 Selv Mac brugere kan være med her 😲 😛

Jeg sad en dag og surfet rund for at se om man kunne udskifte touchpad'en på min T420, også fald over en tråd på et thinkpad forum, hvor de beskrev at den nubret overflade bare var klistret på og nemt kunne hives af, og udskiftes, cool nok det skal sku prøves.

Det skal lige siges at jeg ikke har nogen tilknytning til firmaet!

Mac brugere kan bestille her:
http://www.skinstyler.com/

PC Laptop brugere kan bestille her:
http://www.skinstyler.com/pc/

siden kan godt være lidt langsom, so have patience my young padawan 😉

Der kan bestilles i alverdens mønstre og farver, du kan sågar lave dit eget design som de så printer på.

En ny touchpad overflade koster 10$ inc fragt, husk og brug rabat koden "thinkpads" så får du 10% rabat 😉 Det er billigt hvis malingen er slidt af touchpad'en, så kan du lige give den nyt liv med den her løsning.

Det bliver sendt fra Taiwan, så husk det er noget med at i skal holde bestillingen under 100 kr, så bliver der ikke lagt told/skat/moms på.

Her ses den nubret touchpad, som til tider driver mig til vandvid



Nu skal du på jagt i kærestens/kones/mors sytøjs æske, for du ska bruge en nål til at løfte "klistermærket" op. Andre skarpe genstande kan også bruges, husk at spørge en voksen om lov først 😛



Hiv langsomt og forsigtigt!



Vupti, så er den af, touchpad'en kan også bruges sådan uden en overflade, men virker ikke altid lige godt når man har fugtige fingere ect.



Så skal der måles



Jeg bestilte et helt stykke, man kan også bestille et stykke som de skære ud for en (det koster det samme), men hey hvad er det sjove i det? 😛



Så skal der måles før der skæres, mål hellere 10 gange for at være sikker, end at måle 1 gang og stå med et ubrugeligt stykke. Husk når i runder hjørnerne af, så tag lidt af gangen, mine hjørner blev lidt mislykket fordi at jeg var for ivrig (se 2. sidste billede)



Så har jeg skåret ud, nu skal overfladen lige gøres rent før at den nye overflade bliver klistret på, det er for at sikre optimal klæbeevne (ingen fedt fingere, gammel lim osv). Brug isopropyl alkohol, eller husholdningssprit kan også bruges.



Så er den klar til at blive klistret på



Start med at klistre den på i toppen, så den sidder lige, og fjern kun lidt af beskyttelse papiret af gangen, så er processen nemmere at styre, og du får en glat overflade 😉



Tid til at teste resultatet. Damn min touchpad er blevet 1000 gange bedre med den glatte overflade, nu er det ikke noget problem at scrolle med multi touch gestures 🙂 Nu kan man faktisk bruge touchpad'en til noget 😀

Dette mod kan helt klart anbefales til alle Lenovo ejerer som har en touchpad som er nubret.

Jeg må godt nok sige at der er en Lenovo ingeniør, som fik en hjerneblødning, da han/hun fik den ide at sætte en nubret touchpad overflade på 😩 MEN nu er løsningen her 😉


Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af SpaceDog d. 05-04-2013 22:37:25.
Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
05-04-2013 20:56:57
Svar/Indlæg:
1442/81
Flot arbejde! Både med udskiftningen og i dén grad også vejledningen.

Jeg er selv Lenovo-ejer, en Thinkpad Edge 320, som jo også har den nubrede pad - Men modsat dig, er jeg er utrolig glad for overfladen.

Det gør dog ikke din vejledning ubrugelig for mig, tværtimod, for nu ved jeg da at hvis jeg får slidt knopperne væk, så kan jeg købe et nyt "klistermærke".

Tak for det 🙂