Ustabil pc (Hjæælp)

Diverse d.  05. februar. 2013, skrevet af hatafdild
Vist: 1899 gange.

hatafdild
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2013 02:21:47
Svar/Indlæg:
78/15
Hey hwt'ere.
Jeg har lidt bøvl med min spand. Først og fremmest nævner jeg lige hvilket hw der er tale om:
CPU: I7-2700k
Mobo: Gigabyte GA-Z77X-UP5H
RAM: 4x4gb Corsair Vengeance
Psu: Corsair HX750
GFX: XFX HD7970 Ghz
SSD1: Corsair Force GT 240gb
SSD2: Corsair Force 3 240gb

Tilbage til problematikken. I sin tid installerede jeg win7 på en Force GT 120gb (som jeg tidligere har haft) og allerede under installation havde jeg problemer med et par BSODs o.lign.. Jeg valgte derfor at opdatere BIOS (mobo) til den nyeste (ikke beta). Og efter det var der ikke de store problemer. Jeg har siden hen anskaffet mig en 240 gb Force GT som erstatning for min tidligere 120gb. Jeg har her til aften så været ved at installere windows på den nye disk. Selve installationen forløb smertefrit denne gang, og jeg installerede drivers og opdaterede win, der er i øvrigt tale om windows 7 pro x64. Efter jeg har installeret drivers og opdateringer "hænger" windows lidt når jeg lige har bootet op. Oh well, ikke så galt. Jeg skulle så installere driver til mit gfx, og prøvede den nyeste beta driver, hvilket fra start resulterede i BSOD under boot. Så denne driver regner jeg med at skifte ud med den nyeste (stabile) driver. Jeg ville så gerne formatere min Force 3 disk, da jeg skal have installeret apps og spil på ny anyways, ja jeg ved det - formatering = fy, men anyway. Det kan jeg dog ikke, windows kommer og siger at det kan den ikke (kan ikke huske præcis, hvad den siger). Nogen der har nogle idéer til:
Hvordan får jeg min sekundære SSD formateret?
Hvordan øger jeg min stabilitet overall? (der skal siges at jeg ikke har overclocket hverken cpu eller gfx pt.)


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af hatafdild d. 05-02-2013 02:22:18.
Silent
 
Skribent
Tilføjet:
05-02-2013 06:56:40
Svar/Indlæg:
3222/204
Husket at opdatere firmware på dine SSD'er?

http://forum.corsair.com/v3/sh...


hatafdild
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2013 16:59:22
Svar/Indlæg:
78/15
Jeg har netop opdateret deres firmware, og er ved at geninstallere windows. Så må jeg se om det hjalp, men tak for buddet :)