temperaturmåling vist i eksternt display

Luftkøling d.  01. februar. 2013, skrevet af Toft123
Vist: 1891 gange.

Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2013 19:18:51
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg har en bekendt, der er ved at begive sig ud i at skulle sætte sin pc ind i et trækabinet for at skjule den. Der vil være god lufttilførsel til kabinettet.

Han er selvfølgelig bekymret for, hvordan cpu/gpu arter sig ved at blive lukket inde, men vil heller ikke have konstant blæsertryk på. Han har mulighed for at sætte en ekstra ventilator op, der blæser ind mod kabinettet.

Jeg har overvejet, om han kunne sætte 1-2 følere fast i kabinettet omkring cpu og gpu, koble et eksternt display til og have en ekstern fancontroller, så han kan have de to ved hånden som måleværktøj?
Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-02-2013 21:36:15
Svar/Indlæg:
2246/14
sagtens.. der er færdige løsninger feks. cooler master aerogate 3. (den bruger jeg pt.) http://www.coolermaster.com/pr... Der er en god håndfuld pænere/bedre løsninger.
Jeg er ved at lave en løsning selv med en arduino, et display og 4 lm35dz følere. Men det er lidt et projekt der kræver at man gider og har forstand på lidt programmering og elektronik.
Planen er at arduinoen læser temps, skriver dem ud på displayet og justerer fan speed automatisk.