Efter-installering af drivere på gammel maskine med ny Win7 nødvendigt?

Diverse d.  16. december. 2012, skrevet af Raskolnikov
Vist: 1879 gange.

Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2012 13:56:53
Svar/Indlæg:
1321/45
Har just installeret Win7 på et ældre ABIT IC7 Max3 (med vmod und alles🙂 ) med en P4 3.0 GHz proc. og 2gb ram og det kører helt acceptabelt så vidt jeg kan vurdere uden at have foretaget tests. Installationsdisken kan jeg ikke finde. Originale drivere kan findes på nettet på mere eller mindre dodgy hjemmesider. Normalt ville jeg jo som minimum lægge chipset drivers osv over, men er usikker på hvorvidt det overhovedet kræves aktuelt?

Har win7 de nødvendige drivere eller passende erstatninger "indbygget"?

Risikerer man ikke at lave totalt lort i den, hvis man forcerer en gammel driver på?

I givet fald, skal det så ikke være vista 32 bit drivere?

"If it aint brøken, why fix it", right?
clokker
 
Superbruger
Tilføjet:
16-12-2012 17:42:00
Svar/Indlæg:
755/6
gå på abit´s hjemmeside og kig efter den nyste driver...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2012 17:52:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Ved faktisk ikke om der overhovedet findes "rigtige" Windows 7 drivere til det bundkort. Men ellers, så har min praksis som regel været, at installere Windows og lade Windows selv vælge relevante drivere og opdateringer... det tager så gerne et halvt års tid [overdrivelse fremme forståelsen], men så er man til gengæld også ret sikker på, at den basis-installation fungerer.

Derefter, fylder jeg på, med relevante drivere.

Men ellers, held og lykke med det*. Her er Abits egen side: http://abit.ws/page/en/motherb... 🙂

* - Der er Vista drivere, til både 32- og 64 bit. Så helt håbløst kan det heller ikke være 😉

P.S.: Epic bundkort ❤


Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2012 19:33:41
Svar/Indlæg:
1321/45
#1 Havde godt været den vej forbi. Synes hjemmesiden så forsømt ud. Erfarede at ABIT gik bort i 2006, Lol.

#2
Har netop også ladet win7 vælge og tilsyneladende kører alt som det skal. Tror bare jeg holder nallerne væk og løser problemerne efterhånden som de dukker op.

Har haft meget sjov med det bundkort og mit gamle ATI 9800 (flashet til pro, det var tider) sidder stadig i.
Maskinen gået i arv til først min far og nu min datter.

Ren nostalgi🙂