P4 med XP kan ikke forny IP-adresse....ALT prøvet

Diverse d.  06. december. 2012, skrevet af Raskolnikov
Vist: 2970 gange.

Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2012 21:43:44
Svar/Indlæg:
1321/45
Hej Hwt

Her er lige et hovedbrud, jeg ville dele. Ingen er forpligtet ud over deres evner, men alle forslag vil benyttes ;)

Har en gammel P4 med XP på. Den har "fra tid til anden" smidt net-forbindelsen, hvorefter min kære gamle far har "rykket lidt" i grafikkortet, og SÅ virkede den igen (han er 67, jeg 35, haha)

Det er min gamle OC maskine hhan købte for år tilbage...

Anyway, nu har jeg fået maskien hjem,og ville gøre den klar til min datter. jeg har altid ment, at han var en gammel nisse og "dét dér med netforbindelsen skulle jeg nok klare på nul-komma-ingenting.

Her er så problemet: Jeg kan ikke! Den VIL bare ikke forny sin skide IP-adresse, og det hjælper ingenting at jeg laver én manuelt.
Jeg har IKKE forsøgt at "rykke" i GFX'et endnu, haha.

Det skal siges at maskinen virker upåklageligt, og ingen fejl/konflikter har.

Den kan jo godt "mærke" netkablet, men forny IP-adresse vil den ikke...

1. Gode råd?

2. Vil et skift til Win7 være løsningen? (idet jeg tænker det MÅ være software-relateret.
qbas
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2012 23:14:58
Svar/Indlæg:
235/69
det kan jo godt være netkortet der er problemet. men prøv evt at afinstalere netkort driveren og måske flytte pci port i bundkortet.. ellers prøv et andet netkort 😉
ps. hvis det er onbord er det jo lidt svært at flytte port 🙂


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2012 00:55:45
Svar/Indlæg:
2845/91
ville også starte med at opdatere/geninstallere netkort.

hvis det er onboard netkort så kan du købe et til pci og sætte i alligevel.

ja Windows 7 eller bare reinstall alt efter pc specs.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Selas d. 07-12-2012 01:01:40.


Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2012 08:58:53
Svar/Indlæg:
1321/45
#1+2

Det skulle jeg self. have skrevet, men det er et onboard netkort (på et IC7-Max3). Jeg HAR afinstalleret driveren og den er på plads igen, men uden effekt.

Hvis jeg alligevel skal ud og købe grej, tror jeg hellere jeg vil bruge penge på W7 over et eksternt netkort.

Det mærkelige er jo bare, at maskinen tilsyneladende er glad og fro, uden fejlmeddelelser eller konflikter. Den vil bare ikke online.

Er der virus/malware der kan gøre dét, uden yderligere spor?? (kører AVG, men den er jo ikke opdateret)


JanVen
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2012 11:02:35
Svar/Indlæg:
122/1
Tror jeg har slåsset med sådan et problem før - det endte med at jeg diablede det indbyggede netkort og smed et i fra lageret i en ledig PCI port 🙂


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2012 13:20:39
Svar/Indlæg:
2845/91
Vent nu ved jeg det tror jeg.

Jeg har haft det før når modem/routeren ikke understøtter flere IP adresser end der allerede er brugt af andre enheder.

Hvis det er tilfældet er der altid en løsning men det kan godt være tricky alt efter dit internet hardware.

Men prøv at slukke alt andet hardware der bruger internet og så gensstart eller måske nulstil din modem/router og se om den så virker før du tænder de andre dimser. :)


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
07-12-2012 13:49:38
Svar/Indlæg:
2826/100
#4

Du siger den ikke kan hvis du giver den en statisk IP adresse, jeg kan ikke lade være med at tænke på det er noget proxy som måske driller dig.

Der er en del virusser på markedet som stiller dig om til en proxy, hvis den er taget af nettet vil du derfor ikke komme på nettet.

prøv at gør følgende: gå ind i IE --> tryk på "alt" og derefter tools --> find "internet options --> gå ind under fanen connections/forbindelse --> nede i bunden er der så en knap kaldet "LAN Settings" --> Den skal være tom.

Det er ikke sikkert guiden er 100% korrekt med hvad de forskellige ting hedder da jeg dels bruger windows 7 og dels har den på engelsk, så det er lavet ud fra min hukommelse 😉

Hvis det ikke virker, så vil en forklaring af følgende måske kunne hjælpe videre.

1) Hvis du får IP fra DHCP og den ikke vil tage imod den, hvad sker der så? Får den reelt en IP eller tager den slet ikke imod noget?

2) Ved statisk IP, kan du pinge din egen Default gateway eller er den helt blokket fra nettet?


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2012 17:30:06
Svar/Indlæg:
3799/43
1. Tag og kontrollere at der ikke er pillet i firewall indstillingerne.

2. prøv at ping 127.0.0.1 Det er en loop back adresse så hvis du kan pinge den er det et godt tegn.

3. kontrollere at du ikke har sat fast ip op inde i windows. (start - kontrolpanel - netværks forbindelser og højre klik med musen på lan forbindelsen og vælg egenskaber og gå ind i i tcp ip)

Hvis driverne ikke er i orden så kan du finde dem her. http://driverscollection.com/?... men det havde du jo allerede prøvet

prøv eventuelt med et andet netværks kabel.




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ICE-Cool d. 07-12-2012 17:35:24.


Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2012 21:45:33
Svar/Indlæg:
1321/45
#4-7

Maskinen virkede ikke (kablet) hos min far, hvor andre maskiner fint kom på OG heller ikke herhjemme, hvor alle husstandens andre maskiner fint kan komme på. (forskellige netkabler også)

Ergo må det være noget internt i maskinen.

#6+7

Prøver lige jeres forslag i morgen og vender tilbage..


Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2012 13:44:25
Svar/Indlæg:
1321/45
Hermed en lille update: Jeg har prøvet de fleste forslag men ikke kommet nogen vegne. Opgraderede herefter til win7 uden det hjalp. Købte så trådløs USB lan dongle og nu kører det igen.
Kan i øvrigt konstatere at win7 kører fint på en midaldrende P4 🙂