Pc fryser under spil, beep-lyd.. hjælp

Diverse d.  17. oktober. 2012, skrevet af Jas
Vist: 1849 gange.

Jas
 
Ny Bruger
Tilføjet:
17-10-2012 21:09:03
Svar/Indlæg:
1/1
Hej. Jeg har brug for lidt hjælp :)

(pc'en fryser under spil, beep-lyd..)

Jeg har en pc jeg kun bruger til at spille Diablo3 og har gjort det siden spillet udkom d. 15 maj. Jeg har har ikke haft nogle problemer indtil patch 1.0.4 der kom for et par måneder siden. Da begyndte spillet at fryse (kun curseren reagerede) efter 30-40 sekunder reagere den igen, men jeg var blevet disconnected fra spillet (D3=alwaysonline..)
Da dette startede fuldstændig sammenfaldende med den nye patch søgte jeg efter løsninger på blizzard/D3 forum og prøvede alle mulige løsninger ift opløsning, framerate, spille i windowed mode osv. Det skal lige siges at pc'ens specs bestemt lever op til mindstekrav og at jeg har tjekket temperatur på grafikkort osv, så det skulle ikke være problemet. Så vidt jeg husker lå den i et leje på 45-60 grader. Og har nyeste drivere installeret.


I mellemtiden døde hd'en, en ny blev installeret, windows og spillet geninstalleret og det virkede, i en uge ca. så begyndte den at fryse igen.
Når den fryser kommer der et lille beep og igennem lidt reseach mht 'beep' koder kom jeg frem til at et enkelt kort beep betyder at der er problemer med enten motherboardet eller ram'ene.
Så tog jeg ram'ene ud og satte dem i igen. De er inddelt i 2gb, 1gb og 1gb. Da jeg tog dem ud så det ud til at den ene 1gb havde siddet forkert, men dette kan jeg ikke være 100% sikker på.
Det hjalp også, i et par dage. Nu er den gået igang med at fryse igen. Oveni hatten er beeplydene også begyndt at forekomme når jeg ikke er inde i spillet.


Andre måske relevente oplysninger:

Frysene sker med meget varierende interval -hver 5 min, hver halve time, nogle gange konstant

2-3 gange har 'fryset' endt i en blå skærm + reboot. Få andre gange er fryset meget kort og jeg kan spille midlertidigt videre.

Der er af og til en meget svag strøm i kabinettet.

Seneste beep + blåskærmscrash skete for lidt siden, uden at jeg var inde i spillet

Os Name Microsoft Windows 7 Ultimate
Version 6.1.7601 service pack 1 build 7601
System type x64-based PC
Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU 6300 @ 1.86GHz, 1869 Mhz, 2 Core(s), Logica..
BIOS version/date American Megatrends Inc.1401, 24-08-2006
SMBIOS version 2.3
Hardware Abstration Layer version = "6.1.7601.17514
Installed Physical Memory (RAM) 4,00 GB
total physical memory 3,12 GB
Available physical memory 1,94 GB
total virtual memory 6,25 GB
Available virtual memory 4,76 GB
PageFile Space 3,12 GB



Der skal tydeligvis skiftes noget ud, men jeg ved ikke hvad og med min viden vil jeg kunne starte fra en ende af og i sidste ende havde skiftet det hele ud incl. noget der slet ikke var nødvendigt.

Jeg er bestemt ikke en nørd, så hvis der er noget jeg skal tjekke vil det være fint med en lille vejledning

Hvis nogen har erfaring der kan hjælpe vil jeg være meget taknemmelig

mvh Jasper
Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-10-2012 07:34:17
Svar/Indlæg:
2309/846
Det lyder som om du har to fejl. D3 er notorisk kendt for det "fryse-problem", så du er ikke den eneste der slås med det l...

http://us.battle.net/d3/en/for...

Derudover, hvis din maskine øffer af dig når den bare står og kører windows, så har du en hardwarefejl. Det er så straks værre at finde den. Hvor gamle er delene i maskinen, og har du mulighed for at teste med et andet GFX ?

<EDIT> Ved eftertanke - Det KAN være din PSU. Den ATRIX model du har er noget ærgerligt OEM bras, og den har nok 6-7 år på bagen nu - har jeg ret.

Det vil være mit første skud i bøssen.

/polarfar


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polarfar d. 18-10-2012 08:57:16.


Jas
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-10-2012 10:40:13
Svar/Indlæg:
1/1
Ja jeg er klar over at der er rigtig mange der har fryseproblemet. Tror jeg har læst de fleste af trådene derinde og prøvet de fleste mere eller mindre opfindsomme løsninger.. no cigar

Ja nu øffer den også af mig når jeg er i chrome eller den bare kører win og jeg har set den blå SOD et par gange nu uden at havde startet spillet op.
Det er en arvet pc og bortset fra hd'en vil jeg tro at 6-7 år er et meget godt bud på de fleste af delene! Har ikke umiddelbart mulighed for at teste med andet hardware.

Hvad vil dit bud på en ny PSU være? Har søgt på proshopdk og de svinger jo gevaldigt i pris. Min tanke er lidt så billigt som muligt, men trods alt noget der vil kunne bruges hvis jeg ender med at skifte det hele ud.. haha

Tak for svar. Jasper


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-10-2012 11:06:43
Svar/Indlæg:
2309/846
http://www.edbpriser.dk/stroem...

Single rail med 28A på 12V (max 336 watt), 3 års garanti. Den kan snildt trække en maskine som din, og også en der er en klasse over. Du går sjældent galt i byen med Corsairs PSU'er.

500W versionen koster 100kr mere.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polarfar d. 18-10-2012 11:08:10.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2012 12:05:46
Svar/Indlæg:
4337/121
Det kan være poppede kondensatorer på MB/GFX eller et varme problem måske en døende PSU.

Det kan også være MB sidder lidt i spænd så lodninger bliver belastet og begynder at slippe lidt når varmen stiger så prøv at løsne alle MB skruer en smule og så varm maskinen godt igennem og så slukke og hurtigt spænde alle skruer igen.

Frisk kølepasta på CPU og GFX ville sikkert også være en glimrende ting hvis maskinen er mere end 1år gammel og specielt hvis det er OEM kølepasta der er på :yes:

Men se efter det her på dit MB og GFX
(De er placeret mange steder på MB dog flest omkring CPU området og det er oftest her de "popper") :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af EasterKanin d. 18-10-2012 12:11:09.