WOL virker ikke efter noget tid 0o

Software d.  01. oktober. 2012, skrevet af Thom@s
Vist: 5988 gange.

Thom@s
 
Overclocker
Tilføjet:
01-10-2012 18:48:21
Svar/Indlæg:
19/2
Hej jeg kæmper med at få wol (wake on lan) til at fungere, alt lader til at være sat rigtigt op.

Det virker også hvis jeg vækker den kort tid efter den er lukket ned.

Hvis jeg prøver nogle timer senere, er den helt død og gør ingenting. Fatter ikke hvorfor det ikke virker efter noget tid 😢

edit: Glemte lige at sige at mit system er som i profil, og router er sat op osv. routeren er en netgear wnr 2000. som sagt virker det, men efter nogle timer sker der intet hvis jeg prøver igen. kan simpelthen ikke se hvad der er galt.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Thom@s d. 01-10-2012 18:53:41.
Hediki
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2012 19:33:23
Svar/Indlæg:
1726/49
lyder som noget strøm sparrings tilstand der bliver slået til.

enhedshåndtering -> netkort -> Egenskaber -> Strømstyring -> "tillad bla bla bla" -flueben skal fjernes-

skulle gerne være det 🙂


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2012 19:34:28
Svar/Indlæg:
5421/53
Kan du se netværksenheden online på routeren med den rigtige ip?
Er der aktivitet (blinker led'en i porten på computeren?)

En teori jeg har er, at hvis IP'en kun er sat til fast IP igennem Windows, så tror jeg måske din router ændre IP'en når den er slukket.
Prøv derfor at låse mac-adressen til den faste IP.


Thom@s
 
Overclocker
Tilføjet:
01-10-2012 19:38:17
Svar/Indlæg:
19/2
uuuh du er genial :D prøver det, det var sat til så var nok det.


Pederrs
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2012 21:05:48
Svar/Indlæg:
1198/35
Dit problem tyder helt klart på at det ARP entry der er i routerens ARP tabel til din computers MAC-adresse timer ud. Det vil sige at routeren ikke længere har den mapping af MAC-adresse -> IP-adresse der skal til. Det beyter at når der kommer en magic paket (WOL pakke) vil den blive tabt i routeren, da routeren ikke kender den MAC-adresse der står som destination i pakken.

Løsningen er at lave et statisk ARP entry i din router, hvis den ellers understøtter dette.

Håber det giver mening 🙂


#2
Det der vil ikke give mening. Det er kun hvis en computer er sat til at køre DHCP at en router kan ændre adressen. Dette vil ske hvis en DHCP lease skal fornyes.
Når man bruger DHCP er det altid klienten der spørger efter adresser eller fornyelse af adresser.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pederrs d. 01-10-2012 21:10:50.


Thom@s
 
Overclocker
Tilføjet:
02-10-2012 10:58:36
Svar/Indlæg:
19/2
har prøvet at slå strømstyring fra, men det er stadig det samme 😕

prøver at læse om det der statisk arp kunne lyde som en mulighed, håber min router kan bruge det.