Windows 8 intro-video

Litteratur d.  30. august. 2012, skrevet af red_martians
Vist: 4658 gange.

red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
30-08-2012 10:56:59
Svar/Indlæg:
7881/1165
Vil du have en lettere tilgang til windows 8. Her er 10min video om basis-funktionerne og brugerfladen.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
bigthomase
 
Bruger
Tilføjet:
30-08-2012 12:04:11
Svar/Indlæg:
41/1
Fin lille film, men for pokker du siger meget øhhh, eeehhmm. Det bliver lidt et irritationsmoment.

Ellers fin


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
30-08-2012 12:12:32
Svar/Indlæg:
7881/1165
#1: I Know... Det skal forbedres ☹ Problemet er at man sidder med et stykke papir over det man skal nå. Der gik lidt Ritt Bjergegaard i den.


bigthomase
 
Bruger
Tilføjet:
30-08-2012 12:14:17
Svar/Indlæg:
41/1
Det skal kommer ud fra noter for at blive mere flydende


lerbech
 
Superbruger
Tilføjet:
30-08-2012 14:12:21
Svar/Indlæg:
186/28
der er også voldsomme mængder statisk støj på lyden hvis gjorde at jeg mutede den, det kunne også være et sted der kunne forbedres.


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
30-08-2012 14:31:43
Svar/Indlæg:
7881/1165
#4: Jeg har også hørt det fra et par af mine kollegaer. Stemmen er for lav, deraf for meget støj, da der skrues op for lyden. Så rykker nok kameraet tættere på næste gang.


gakob
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2012 16:27:01
Svar/Indlæg:
19/0
har du tænkt på at installere en virtuel maskine (VMWARE PLAYER) og så optage den i stedet...


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
30-08-2012 16:34:05
Svar/Indlæg:
7881/1165
#6: overhovedet ikke. Aner ikke hvordan man gør det.


BPM
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-08-2012 17:56:23
Svar/Indlæg:
223/2
jeg håber da man kan slå det der grimme skidt fra også nøjes med kun at bruge desktop som man kender, det andet ligner jo noget der er løgn..

ellers fin video :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af BPM d. 30-08-2012 17:56:44.


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
30-08-2012 18:06:14
Svar/Indlæg:
7881/1165
#8: Det kan man ikke, men der findes allerede flere programmer der slår brugerfladen fra og tilføjer start-menu. Problemet er at bl.a. opstartstiden forlænges med ca. 5-10sekunder, da desktop loader videre efter at metro er oppe og køre.
Derudover må vi/du forvente at praktisktaget alle programmer fremover laves til metro.
Sådan lidt kort. Bryder man sig ikke om metro, så hold dig til win7. Hvorfor tilføje en startmenu strikket sammen af en 3.rangs-programmør til 8, når det hele ligger i 7. Kan kun forestille mig, at det virkelig kan få programmerne til at opføre sig underligt.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2012 20:18:51
Svar/Indlæg:
5600/32
Nu har jeg lige installeret Windows 8 i final build (ligger på MSDNAA, hvis andre skulle have adgang til det) og må sige, at jeg egentlig godt kan lide det.

Det er da lidt forvirrende lige at skulle finde ud af, men jeg er stadig mindre forvirret, end når jeg sidder foran min Macbook Pro.. 😛

Tror det gælder om hurtigt at få fundet frem til genvejstaster og sådan noget, så man får gjort livet lidt lettere.

Startmenuen i Windows 7 brugte jeg mest af alt til at søge hurtigt efter programmer. I Windows 8 skriver man bare direkte i Metro interfacet, så søger man på samme måde. Skide smart. 😉


Og lige en sidebemærkning. Jeg synes din introduktionsvideo var rigtig fin. Det var da i hvertfald den der gav mig smag på at prøve Windows 8 (og så det, at jeg får det gratis).


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af matt?? d. 30-08-2012 20:20:13.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
30-08-2012 20:48:24
Svar/Indlæg:
1893/88
Stopped 10 sek inden i filmen, det var simple hen for kedeligt, undskyld.

Og så er Windows 8 generelt bare ****


Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2012 21:07:06
Svar/Indlæg:
644/8
#11
Men tilgengæld er dine anmeldelser af windows 8 og denne video bare super!

"Stopped 10 sek inden i filmen, det var simple hen for kedeligt, undskyld."

"Og så er Windows 8 generelt bare ****"

Ungdommen nu til dags 🤡


#13
BPM
 
Senior Skribent
Tilføjet:
31-08-2012 00:04:12
Svar/Indlæg:
223/2
#9
så håber jeg sq de holder Win7 kørende super længe så man slipper for det der hehe :D

lidt ærgeligt det skal være sådan noget underligt noget at glo på, eller også er jeg for vant til alm skrivebord :P

i hvert fald en grund for mit vedkommende til at jeg ikk skal have Win8, lidt ærgeligt når man faktisk høre en del godt om det...


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2012 00:27:01
Svar/Indlæg:
4536/104
#0/red.
Godt review/preview. ganske fin forklaring osv, syntes eneste jeg savner er hvordan det er til spil og størrer program afvikling i windows 8, specielt i forhold til win7, mange sites har været ude og sige at de ikke mener at man som gamer skal/bør skifte til windows 8 fra windows7.

+ Ved du om det bliver muligt at opgradere til windows 8 64bit, med en windows xp licens, for intro prisen på de ca 249kr. ?



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
31-08-2012 01:36:52
Svar/Indlæg:
7881/1165
#14: Ang. programmer og spil, så er der ikke den større forskel. De test jeg har set er ydelsen stort set det samme i begge systemer. Hvis programmer ikke understøtter metro-brugerfladen, lægges der et link op alligevel. I Video'en kan det ses som gennemsigtige firkanter med et lille logo i hjørnet. Trykker du på firkanten, ændres brugerfladen til desktop og programmet starter op. Netop sådan noget er jeg ret sikker på er fortid ret hurtigt. Ingen programmører ønsker sådan noget dobbeltkonfekt.
Hvis nu at spil alligevel altid starter op i Desktop kan jeg godt forstå holdningen til at skiftet er ligegyldigt, hvis man hovedsageligt skal bruge computeren til spil. I det tilfælde ville metro-brugerfladen jo nærmest være overflødig.

Det sidste ved jeg ikke noget om. Vi bliver nok ikke klogere før det bliver udgivet til salg.


Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
31-08-2012 06:34:38
Svar/Indlæg:
1442/81
Tak for indblikket, det var en rigtig fin intro.

Mht. at optage det du viser, så kunne du prøve at kigge på

Camtasia - http://www.techsmith.com/camta... eller
Fraps - http://www.fraps.com/

Begge programmer kan optage alt hvad der sker på din skærm, samtidig med at du kan indtale via mikrofon med eller uden push-to-talk (Hvilket vil sige at man har valgfrihed i om der skal optages konstant eller om man skal holde en tast nede)

Det er forholdsvist nemt at gå til.


to125539
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2012 10:18:52
Svar/Indlæg:
154/23
Godt review.. :)

Jeg synes godt nok ikke at win 8 og i særdeleshed Metro ser ret brugervenligt ud.

For en homeuser er det sikkert fint, men det sekund man sidder og arbejder i mapper, dokumenter og skifter rundt mellem programmer og vinduer falder den der da til jorden.


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
31-08-2012 11:32:51
Svar/Indlæg:
7881/1165
#16: lidt svært under en genstart 😉 , men så kan man jo evt prøve at klippe lidt.. 🙂 I alle andre tilfælde kan jeg godt se at det er en fordel. Har faktisk brugt fraps tidligere, så kender faktisk godt programmet, selvom det var røget i glemmebogen.


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
31-08-2012 11:36:20
Svar/Indlæg:
7881/1165
#17: Jeg tror i høj grad det bliver omvendt. Som det er i dag er det faktisk ikke særlig brugervenligt, men det skyldes i høj grad at programmerne ikke findes endnu. Man kan lynhurtigt skifte mellem fulde vinduer alligevel, og man har "proces"linien i venstre side istedet. Men bliver programmerne ikke integreret, så kan man helle ikke udnytte de nye egenskaber.


to125539
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2012 12:16:58
Svar/Indlæg:
154/23
#19 Jeg tror du har ret.

Men bare se i erhvervslivet. De holder fortsat fast i XP pga. mange programmer simpelthen ikke vil virke på nyere platforme.

Jeg kan ikke se hvorfor mit arbejde skulle overveje den platform


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2012 05:31:08
Svar/Indlæg:
3059/254
Ja jeg ville nu godt se en sammenligning mellem ubuntu og windows 8 mht ydelse.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2012 22:07:06
Svar/Indlæg:
5872/1286
#21 i 3D MARK11? 😉

Det var en rimelig kort, men god, gennemgang af et OS jeg allerede nu kan sige jeg nok ikke vil have. Her er mine kritikpunkter ud fra video'en og ud fra hvad jeg ellers har læst om Win8, samt den første offentlige preview som jeg installerede. Er er en der kan bekræfte eller belære mig om flg. punkter?

1) Man kan tilsyneladende ikke have et textprg åbent, samtidig med, at man har et lille vindue med en browser og et lille vindue til notepad for notater. Vil det sike, at mens man skriver på sit dokument, så er man nødt til at skifte frem og tilbage mellem disse 3 ting? Eller evt have browser og textprg fremme, og så sidde med en kuglepen og skrive notater i hånden?

2) Metro er så umanerlig grimt på en stor skærm med disse store farvede "fliser". Er det forstået korrekt, at man intet visuelt kan gøre ved det, udover at skifte baggrundsfarven?

3) Pga nybygget PC, så var både min Windows 7 og min Windows 8 nyinstallerede, og jeg oplevede bestemt ikke, at Win8 var "dobbelt så hurtigt" som win 7. Mon ikke også win8 taber pusten, når der er kørt div programmer og opdateringer ind efter ½ års tid? Faktisk var win 7 lidt hurtigere i boot, men det tilskriver jeg at win 7 blev installeret på en Samsung 830 SSD, og Win 8 på en Intel X-25M SSD. Shutdown, der var win8 lidt hurtigere.

4) Når man ikke bruger "touch"skærm (og hvem gør det på en stationær?), hvad er så fordelen ved "fliserne" fremfor en desktop? At de opdateres "live"? Det gør gadgets jo også på desktoppen i Win7, og der er man meget friere mht udseende. Har "fliser" andre , og for mig, ukendte fordele?


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
03-09-2012 01:29:08
Svar/Indlæg:
7881/1165
#22:

1)Du kan have to Metro-vinduer åbent på én gang, eller metro+desktop(hvor du kan have alle de programmer åbent du ønsker) Ellers er der venstre øverste hjørne hvor du kan se alle åbne vinduer på i metro og desktop. Desktop kan jo bruges som i win7. Jeg vil give dig ret. Jeg kunne godt tænke mig at have to eller måske hele tre apps åbne på engang (evt ovenpå hinanden) + Desktop.

2) Meget begrænset. Du kan ændre opløsningen(så bliver de mindre/større) Du kan kun skifte møndster og baggrundsfarve(der er dog 15-20farver og dertil 6 forskellige mønstre.

3) Min pc er også nybygget, og havde kort win7 inden 8. (Vertex 4 256GB)Den bliver måske også sløvere med tiden, men jeg synes forskellen er ret markant, både i opstart og luk. Som jeg beskriver. Desktop loader videre, efter Metro er oppe. Det tager ca. 15sek ekstra.

4) Flisernes vigtigste funktion er nok at gøre styresystemet genkendeligt fra telefon til desktop. Ligesom at "apps'ne" skulle kunne bruges på tværs af alle platforme (ARM til fuldblods stationær). Ellers er der apps'ne der er meget genkendelige og alle knapper og styreredskaber er de samme uanset app. Så vil mene at det er brugervenligheden der er i højsædet. Det er jo som sådan ikke andet end start-menuen i windows. Så den åbner reelt bare den inden desktop. Men ligenu så er den ikke meget værd. 🙂 Touch er desuden ved at komme til bærbare. Flere producenter har herunder IFA-messen præcenteret alm bærbare med touch.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2012 08:52:38
Svar/Indlæg:
5872/1286
Tak for svarene #23. Touch har for mig ingen interesse. Bortset fra en tablet-PC kan jeg vitterlig ikke se fordelen ved at sidde og fedte sin skærm til, og da jeg hverken har tablet eller windows phone, så er det med genkendelsen/brugen af aps ligegyldigt for mig, touch på en stationær er altså helt ude i skoven, IMHO.

Så medmindre der er en eller anden stor fordel ved selve kernen i Win 8, kan jeg ikke se jeg har noget som helst at bruge Win8 til


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
03-09-2012 11:14:57
Svar/Indlæg:
7881/1165
#24: Det er der som sådan ikke. Kan komme i tanke om to ting.
- Netop at mange programmer nok bliver lavet til metro-interfacet fremover. (altså du kommer nok til at gå glip af visse egenskaber)
- Åbne og lukke tiderne er forbedret.

Hvis du alligevel kun vil arbejde i desktop, så behold windows7. Eller få et tillægsprogram til win8(men så er det reelt bare win7 istedet)


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2012 15:43:20
Svar/Indlæg:
3059/254
Ja jeg ved ikke hvorfor. Men jeg syntes at jeg er ved at blive lidt lun på det. Så om man skulle prøve at trappe stille og roligt over. Hvis så at jeg tilgengæld kan komme til at spille de nyeste spil uden at skal have det der wineHQ installeret.


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2012 08:37:17
Svar/Indlæg:
250/2
-> red, din video er ganske fin, den der ikke gør noget, laver ikke noget forkert, kunne nu godt leve med oplevelsen og din præstation, den anden side ser anderledes ud!

Det kan godt være at fremtiden prioriterer programmer til det der "flade klods major" Windblows, men det er så bare ærgerligt!

Jeg vil forsøge at give mine nuværende programmer og seven (closest to heaven) kunstigt åndedræt....

Giver Burgurne, hej gamle ven 😀 ret, der er sku ikke mere fart i de 8 cylindre, end der er i de 7 ældre.

Tilmed møder jeg ikke så mange PC kejtede folk mere, som ringer om hjælp, jo mere de lander på Seven, jeg er dog sikker på at de aldrig ville føle sig tilpas med de klodser og filurligheder Windblows Åhnej OttE, byder på.

PS! Jeg nøjes også gerne med Android på mobilen, det er bare for grimt med de klodser, YAIKES!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Erik Winther d. 06-09-2012 08:42:03.


_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2012 13:13:01
Svar/Indlæg:
3059/254
Ja det er faktisk et fedt nok styresystem efter man har lært det lidt bedre at kende. Selvom det er noget anderledes en windows 7. Men ok jeg var og så selv lidt skeptisk indtil jeg så har leget med det der metro. Og det er faktisk ikke så svært at finde ud af.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2012 15:39:07
Svar/Indlæg:
5872/1286
Let eller svært, det kan diskuteres, men det er grimt, ikke særlig velegnet til stationære PC'ere, og så virker det noget uoverskueligt at fintrimme det, da noget KUN kan foregå i Metro, og noget KUN kan køre i desktop-mode.

Hvis der nu var en mulighed for helt at droppe Metro, og benytte win8 som et alm. OS, så ville jeg straks være mere positiv. Hvorfor denne "tvang" til noget Phoneagtigt noget på vores 24-27" monitorer?? 🤡

Off topic /
Hej Erik W. Længe siden 🙂 Håber du er kommet ud af det uden for store problemer 😉


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2012 17:19:01
Svar/Indlæg:
250/2
Se nu er min kone ved at lære Dansk og hun kan godt vænne sig til Seven, da hvad hun end har kørt på "Russisk" inden da, ligner meget og selv synes jeg Seven er den mest logiske Windows på Dansk, har altid kørt Engelsk inden da, af samme grund...

Men det blir det ikke bedre af, hen under siden, rundt om hjørnet, bag klappen, lige til venstre for dippedutten, så kan du komme videre, nææææhh, nej, tror jeg ikke jeg kan, dertil er stadig min bemærkning "grimt" man bliver jo nød til at se hvad man laver, men det er foreløbig den eneste frihed man har, man kan sige nej tak, man kan håbe at Number Nine ser bedre ud, det er alt legetimt.

Hejsa 🙂 Narh, der er ikke rejst et kors endnu, men de vil sikkert gerne smide mig på det, et par år, hmmmm Først står mine deciple for skud, gad vide hvad det går op i :no: