H: Sharing til Philips tv og net tv

Diverse d.  18. juli. 2012, skrevet af Sonnyboy442
Vist: 1163 gange.

Sonnyboy442
 
Superbruger
Tilføjet:
18-07-2012 17:39:11
Svar/Indlæg:
325/43
Hej hwt.dk

Jeg skal bruge noget hjælp til at fildeling til at virke med min morfars tv, fra hans computer :)

På hans stationær har jeg fået installeret Philips Wifi Media Connect og jeg kan sagtens få den til at projektere skærmbilledet over på hans Philips tv :)

Problemet ligger i at hvis jeg laver en share mappe på computeren så kan tv'et ikke se den og den kan heller ikke tilgå net tv.

Så håber i kan hjælpe mig med at få net tv og fildelingen til at virke, så vil jeg være rigtig glad og det samme vil min morfar :)

Der sidder en Philips PTA 01 USB i fjernsynet så den kan tilgå det trådløse netværk og dette skulle gerne fungere eftersom jeg kan projektere billedet fra hans stationær til hans fjernsyn :)

Fjernsynet er et Philips 40PFL5xx6H (kan ikke lige komme om bag fjernsynet og se hvad der skal stå i stedet for de 2*xx'er) :)

Så i kort version:

Skal have net tv til at virke.

Og skal have den til at kunne åbne filer fra computeren, som er delt.

Når jeg trykker på menuen "gennemse pc" åbner den et vindue hvor den skriver at den søger efter media server programmet og nogle gange går den videre siger at den kan se stationæren, men at den ikke kan finde nogle delte filer eller mapper.

Håber ikke det blev en alt for lang smøre og håber i kan hjælpe mig :)

På forhånd tak for hjælpen.
Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2012 18:10:32
Svar/Indlæg:
10398/435
Tror ikke bare du kan share via SMB.. Du skal opsætte en DLNA server. Dette gøres f.eks via Windows Media Player.

Fandt en lidt grim guide på google:
http://www.agoraquest.com/view...



Sonnyboy442
 
Superbruger
Tilføjet:
18-07-2012 21:06:32
Svar/Indlæg:
325/43
#1 Mange tak, det vil jeg lige prøve :)


Sonnyboy442
 
Superbruger
Tilføjet:
18-07-2012 21:46:19
Svar/Indlæg:
325/43
#1 Det virker glimrende :)

Så mangler jeg bare at få net tv til at virke, men dette er da en større opgave, jeg har dog heller ikke prøvet det før og jeg kan ikke lige finde en guide der virker :)