Til de uheldige iPhone ejere.

Apple d.  14. juli. 2012, skrevet af Villads
Vist: 2755 gange.

Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2012 01:38:09
Svar/Indlæg:
1495/69
En ny skærm behøver ikke koste mere end 400Kr og ikke 2500Kr som Appel vil have.
http://politiken.dk/tjek/digit...
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2012 01:50:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Det har været common knowledge blandt de fleste i et par år nu. Men det ændrer ikke på, at Apple-Danmark er nogle bøgetosser.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2012 01:53:09
Svar/Indlæg:
1495/69
Der kan man bare se. Nu ved de det også i Politiken. 😀

Hvad er en bøgetosse?


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2012 02:09:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Bøgetosse = fjolser.

Og Politiken er ikke i høj kurs hos mig pt.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2012 02:57:50
Svar/Indlæg:
4217/223
Jeg har været heldig med min. Har tabt den på diverse hårde overflader uden der er sket noget. Først da jeg tyrede den ind i en glasrude røg glasset på bagsiden. Fandt et kopi bagcover hos phonetech til 180,- så det købte jeg og fik en mate til at skifte det for mig 🙂


Hampen
 
Superbruger
Tilføjet:
14-07-2012 05:25:14
Svar/Indlæg:
278/42
Jeg har lige skiftet LCD skærmen på min 3gs her i New Zealand - det kostede mig NZD35,- hvilket svare til 170,- kroner. Det var endda incl værktøj.


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
14-07-2012 15:19:53
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg køber stumper på ebay.co.uk. Fik frontglas til iphone 3gs til 40kr stk, og den specielle tape der skal bruges fandt jeg til 9 kr pr. sæt i DK.

LCD panel til 3 gs koster ca. 100kr, front med touch og display til 4, koster ca. 250kr. Bag cover er ca. 40kr.

Er meget muligt ikke original dele, men jeg synes de er ok til prisen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MazdaMadsen d. 14-07-2012 15:20:31.


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2012 21:47:10
Svar/Indlæg:
294/44
grunden til at man betaler 2500 for at få fixet sin telefon igennem Apple er at telefon ikke bliver lavet, men blot ombyttet til en refurbished.. På den måde sikrer man også at hardware ikke har taget skade senere hen "måske".. Reklamationsretten ryger iøvrigt også hvis du får skiftet dit glas uautoriseret.. :)

Lige mit besyv..

iøvrigt, til jer der laver jeres skærme selv, pas på med at købe for billigt ;)


obimac
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2012 22:26:52
Svar/Indlæg:
486/13
Til jer der har erfaring med selvudført skift af skærm på 4'eren, er det noget I kan smide et link til?
Har erhvervet mig en med smadret front, men er usikker på hvad jeg skal købe til udskiftningen?

Har kigget på Amazon.co.uk, men der er så mange forhandlere, desværre uden så mange brugerbedømmelser(eller også kigger jeg under de forkerte) 😕


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 00:02:40
Svar/Indlæg:
3233/128
#7 Nemlig og lige en bonus: Smadrer man sin iphone feks. taber den så den er helt færdig eller den får vand så kan man få en ombytning hos sit teleselskab. 3 tager 1700kr og tdc 2400kr de er lidt forskelligt. bare telefonen er i et stykke så ombytter de den for et beløb derimellem.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 00:28:04
Svar/Indlæg:
3854/175
#7 Ikke korrekt. Læs artiklen i Politiken.

»Det er ikke i orden, at forhandlere bringer folk i den tro, at hvis Apples egen garanti ryger, så mister de reklamationsretten. Reklamerer man over en fejl ved sit produkt, efter man har fået skiftet skærm på et uautoriseret værksted, skal Apple-forhandleren stadigvæk vurdere, om den fejl, man klager over, er omfattet af købelovens regler. Det ligger helt fast. De regler kan ikke fraviges«, siger forbrugerombudsmanden

Reklamationsretten er en ret grundlæggende ting i den europæiske forbrugerretslovgivning, og bare fordi Apple har en fed bankbog og lobbyister, så kan de stadig ikke fraviges 😉


Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 01:48:08
Svar/Indlæg:
1636/115
Hvad gør du når Muhammed(eller Dennis) har glemt en skrue da han skiftede glasset for 400kr?
http://www.iphonehacks.com/201...

Du kan få en butik på nørrebro, åbne en frisør, kebab bod, mobil parrelel import butik eller lave iphones billigt. Der er altid nogen "tosser" der vil spare penge.

Min ene elev har en iphone 4 han har fået skiftet glasset på.
Pris 500kr. Homeknappen er sunket 1 mm og det gør at det runde hul til homeknappen er møg skarpt og gør homeknappen ulidelig at bruge. Derfor er han blevet møg træt af sin iphone.
I hans hoved er det iphonen der er noget galt med, selvom han udemærket ved det er fordi han har fået det lavet hos en eller anden billig gut, der bruger grade-b dele.

Det er DET Apple gerne vil undgå.

De vil styre alt fra start til slut så forbrugeren får en god oplevelse med produktet. Lige på det punkt og med deres "lukket" system (ios) er jeg enig med dem.

PS. Jeg har selv fået skiftet skærm på min gamle iphone 4 men det var original dele(1000kr) og det var lavet som det skulle hos en jeg ved der kan finde ud af det, så derfor da homeknappen senere blev sløv(kendt fejl) blev den byttet til en ny af Apple.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Timozzdk d. 15-07-2012 01:51:36.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 02:10:31
Svar/Indlæg:
1495/69
# 11 He he 🙂 Så skulle de ha' styret at telefonen ikke går i stykker ved det mindste slag. 🤣


Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 11:34:16
Svar/Indlæg:
1636/115
#12 Jeg kender ikke noget til de går i stykker ved det mindste slag. Folk har det med ikke at være helt ærlige når de har et skadet produkt. Min egen skærm gik ikke i stykker fordi jeg tabte den på gulvet, men fordi jeg tabte den i wc´et! 😀

Ja min elev har smadret sin skærm på normal vis, men de (4 elever) har så også ødelagt 2 Nilfisk industri støvsugere på 5 år. Og de bliver kun brugt til at støvsuge butikken. Så det fortæller lidt om hvor dygtig nogen er til at passe på ting. 🙂


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 16:00:27
Svar/Indlæg:
1495/69
# 13 og hvor god du er til at bære over med skrøbelighederne ved iPhone. 🤣

At de går langt lettere i stykker end andre mærker er jo en kendsgerning.


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 16:58:58
Svar/Indlæg:
294/44
#10 - er du ikke så glad for Apple? for det er også okay.

Ved du hvad reklamationsretten indebærer, eller hvad den betyder? eller holder du bare fast i det politiken skriver :) ?

Hvis Skruerne bliver skruet ud af bunden af din iphone, Galaxy s2/3, whatever og begynder at aftage og påfører materiale selv, så mister du reklamationsretten. Reklamationsretten gælder for et absolut standard produkt og IKKE et modificeret produkt ( hvis man ændrer fysiske ting på produktet ) ( en skærm er en fysisk ting )

Dvs, smadrer du skærmen og du vil bibeholde din reklamationsret til evt hardware fejl, dette kan påføre kan du få en refurbished eller "håbe" på at din teleudbyder vil erstatte en brudt "emballage" ( skruerne i bunden ).

Hvorimod hvis du køber et uoriginalt glas, der muligvis ikke lever op til Apples ( eller samsungs) høje standard og montere det selv, hvor det viser sig at DIN påførsel af af dette nye glas er skyld i en hardware fejl senere hen, er det IKKE reklamationsretten der skal dække dette, mere din forsikring for din uansvarlighed :)

Ærligt, så syntes jeg det er helt fair med denne "ombytnings pris". 'Tag 3's pris for eksempel. 1700 for en man VED virker og ikke skal bekymre sig om hardware fejl ( samtidig med at alle dine brugsridser forsvinder ) eller 500 og leve med risikoen der er ved at montere selv.

Og så får politiken det lidt til at lyde som om det er Apples skyld skærmen flækker. Jeg har ALDRIG i mit liv set en iphone flække glasset uden at ejeren har været klunset og til det har jeg kun at sige - køb et cover hvis ikke du kan holde fast på dine ting :)

Tha_Noob - Det er ikke et hit imod dig. Mere general information. Al respekt til dem der skifter glas selv, jeg gør det også. Der findes også bare en million idioter derude der ikke kan finde ud af at gøre det, eller bruger for billige komponenter. 500 for et smadret skærm glas inkl touch modul INKL montering lyder som en dårlig handel for mig :)


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 18:04:39
Svar/Indlæg:
1495/69
Og så får politiken det lidt til at lyde som om det er Apples skyld skærmen flækker. Jeg har ALDRIG i mit liv set en iphone flække glasset uden at ejeren har været klunset og til det har jeg kun at sige - køb et cover hvis ikke du kan holde fast på dine ting :)

Det er da Apple der har lavet et produkt der ikke kan holde til alm. brug. Vi er alle kluntede ind imellem.
20 procent smadrer skærmen. Det er altså mange.


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 19:29:34
Svar/Indlæg:
294/44
skulle mene min Samsung gs3 er væsentligt mere skrøbelig end min iphone 🙂 er almen brug at tabe den på jorden? måske folk skulle spare pengene for på en smartphone og søge hjælp hos fysioterapeut 🙂 eller droppe tanken om touchscreens og holde sig til knapper .. du skal ikke komme og sige sige en iphone, er (kvalitets mæssigt) dårligere end alle andre, man bygger vel ikke ud fra at folk ikke kan styre deres motorik :) eller jo, Motorola med deres defy eller et par andre ')


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 19:45:22
Svar/Indlæg:
3854/175
#15 Jeg har selv haft en iPhone 3GS i snart to år. Her i foråret fik jeg den ombyttet på garantien hos Telenor, fordi den havde en mystisk fejl (engang imellem så gik den ud, som om at man pillet batteriet ud af den) og fik så en helt ny 3GS kvit og frit.

Og de to jeg har haft, har efterhånden været i gulvet en del gange, og den gamle havde ikke engang noget cover, så jeg synes nu ikke at det er fordi de ligefrem er skrøbelige som mange gerne vil have det til at lyde som. Hvis man behandler sine ting med lidt respekt og passer på dem, så er jeg ret sikker på at de holder ligeså godt som andre smartphones.


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 20:28:22
Svar/Indlæg:
294/44
#14 hov havde ikke set din kommentar..
At du har haft en dårlig oplevelse med en iphone er skrøbelig ( hvilket den ikke er ) er jo bare synd for dig, eller dine hænder. At du så har haft en god oplevelse med en anden fabrikat er jo fedt. Men folk der bare direkte HATER et produkt fordi man er for stolt af sig selv til at indrømme sine egne fejl er jo bare sørgeligt :)

Og så er det altid nemmere at skyde skylden på Apple ;) Det helt store TARGET!

Men jeg undrer mig over du smider denne tråd op når du "virker" så skadesfryd som du gør og kun kan kommentere om hvor skrøbeligt et produkt det er. JEG tror du har haft en iPhone, fået smidt med den og følt dig truffet over ingen andre end dig selv skulle betale for din telefon og dine fejl, derfor er det nemmere at hakke på firmaet bag produktet ;)

Jeg kan fortælle dig at du ihvertfald ikke skal købe en Samsung Galaxy S3 heller, for jeg skulle have skrevet 7-9-13 længere oppe. Jeg har lige smadret glasset i denne telefon. Tabt på 50 cm højde ( fra lokummet og ned) på vores klinker, den lander på bunder, og "flipper" rundt og lander på skærmen/crack.. - Sidste gang jeg køber Samsung, sådan noget lort...;)


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
15-07-2012 20:28:37
Svar/Indlæg:
4981/47
#15

Du forstår vist ikke den artikel helt korrekt så....

Politikken påpeger at Apple vildleder forbrugerne.

Ombudsmanden bekræfter at dette er korrekt og ikke tilladt efter gældende regler herhjemme. Reperation hos en uaftoriseret betyder ikke tab af reklamationsretten som Apple ellers gerne så vi troede på.

Skifter man selv skærmen derhjemme, så er det en helt anden sag, men ellers ryger reklamationsretten altså ikke bare fordi en eller anden tumpe finder på en "god" ide som her for eks 😛

Hvorfor snyde folk, når man kan vildlede dem til at snyde sig selv ? 😉


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 20:30:20
Svar/Indlæg:
294/44
Hov og til de 20% af ET produkt line, virker ikke så slemt syns jeg faktisk når man tænker på hvor lidt af markedet iphone egentlig har. Hvor imod Android basseret devices, magic/s2/s3/desire/sensation/xperia osv osv osv osv osv osv osv, hvor mange procent af disse tilsammen :) ?


Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2012 21:06:43
Svar/Indlæg:
1636/115
#20 Man mister ikke reklamations retten ved at få lavet et produkt uautoriseret. Men man mister garantien. Artiklen er rigtig dårligt skrevet og ombudsmanden er citeret hvor det lige passer ind.

Apple kan selv bestemme hvornår en garanti skal gælde. De skal bare give forbrugeren lov til at reklamere over fejl og mangler i 2 år.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
15-07-2012 21:19:25
Svar/Indlæg:
4981/47
#22

Er ikke helt med på hvorfor du skriver det til mig ? 😛

Og det handler netop ikke om den garanti, det handler om hvordan de bruger den til at bilde folk ind at det er det samme som reklamationsretten (helt på linie med RMA af et batteri for eks, 6 måneder´s garanti min røv 😛)

Anyway, om det er Apple med deres "Garanti´en er væk, så det er din reklamationsret også" trick eller, om det er Wupti (realt Acer support som sidder med deres RMA, og det var så et laptop-batteri der var defekt) som forsøger sig med disse finter for at nedsætte deres omkostninger på vores bekostning, har intet at sige for mig, det er det samme princip, kan man vildlede folk for at spare penge, så gør man det 😛


Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2012 11:45:17
Svar/Indlæg:
2502/221
JO,, skærmen ER mere skrøbelig på en gayphone.. hold nu op.

Gorilla glas er jo tyve gange mere holdbart, havde min gayphone 4S i 2 måneder, havde silicone cover på stortset hele tiden, og passede 4 gange mere på den end nogensinde med en mobil (og jeg har stortset aldrig haft en ridse)
Dog havde den en masse bitte bitte små ridser bagpå alligevel, der skal ingenting til at ridse det møgglas de bruger, og jeg har aldrig været så bange for at tabe noget på jorden som med den telefon!

Min Samsung Galaxy Nexus har nu 2 gange ramt en flise fra over en meters højde, og har ikke fået hvad der minder om en ridser, hurra for gorilla glas!

kender flere der har smadret skærmen på gayphone 4/4s endag i lommen også!


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2012 12:09:11
Svar/Indlæg:
3233/128
Ja ja. en bil går også i stykker når du kører galt i den. Det er op til forbrugeren om han vil købe en telefon med de fordele/udlemper den har. Stop nu det hyleri!


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2012 15:55:13
Svar/Indlæg:
1118/24
mærkevare er den nye religion, det får diskussionerne i gang 🙂


Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2012 19:56:31
Svar/Indlæg:
2502/221
Hehe ja det må man sige :)